Hoe gaat het na de bevalling?

• Hoe gaat het met de babytjes? Iedereen aan het genieten? Hoe gaan de nachten?

Hier gaat het goed! Vic heeft al 2 nachten op rij goed geslapen. Hij moet natuurlijk nog wel eten om de 3u maar daartussen slaapt hij goed en vast. En kan ik ook bijslapen! Doet toch wel veel met een mens hé!

Tess heeft het niet altijd even makkelijk. Ze kan heel lief zijn, maar soms ook echt heel lastig! Ze heeft ondertussen wel door denk ik dat hij niet meer zal weggaan. Ze gaat 's morgens ook even kijken aan zijn parkje. En haar stoeltje staat ernaast zodat ze makkelijk over de rand kan kijken!

Zelf serieus last van constipatie. Ik ben na de bevalling wel al een keer naar toilet kunnen gaan, maar sindsdien niet meer. Daarnet een zakje duphalac genomen, maar voorlopig zonder veel resultaat.
  • Tine hier geven ze Forlax en de eerste keer moest ik er 2 nemen (was bij ons Nikki want nu is het vanzelf gestart)

Verder gaan de nachten hier goed. Vannacht heeft ze geslapen van 22u tot 5u en dan tot 9u. Vorige nacht van 22u tot 3u en dan tot 9u. Dus zeker geen klagen. Ze komt dan wel iets meer overdag maar dat vind ik niet erg.
  • Hier gaat het ook goed.
    Al had ik de eerste weken erg veel last van emoties en voelde ik me erg onzeker. Ondertussen hebben we onze draai gevonden. Onze meid doet het super. We horen haar amper, tenzij ze honger heeft, dan is het pas gedaan met huilen als ze haar eten heeft.
    Vorige nacht heeft ze zelfs doorgeslapen. 8u tussen de voedingen. Om 23.20u had ze gisteravond haar voeding en om 7.20u vanmorgen zette ze terug haar keel open. We waren zo verbaasd. Ik ben om 5u wakker geworden en toch eens gaan kijken of alles in orde was. We zijn benieuwd hoe de volgende nachten gaan zijn.
    Maar... Klagen mogen we zeker niet. Een droom van een baby en ze gedraagd zich voorbeeldig wink.gif
  • Ik ben op 24 mei bevallen van een zoontje, Daan. Overdag slaapt hij heel goed, maar zijn ritme zit nog wat in de knoop. Hij blijft namelijk om eten vragen 's avonds tot heel laat 'snachts. Vannacht heb ik van 2u tot 6u kunnen slapen, de vorige nacht zo goed als niet omdat hij eten bleef vragen. Nog even zoeken dus op dat vlak. Ik geef hem nu overdag wat vaker (gisteren om de 2u of meer, nu minstens om de 3u) en ik denk wel dat dat zal helpen.

Dolfijn, geef jij borstvoeding? Ik durf Daan niet goed zo lang te laten slapen tussen voedingen. Vanmorgen heb ik hem wakker gemaakt om te eten, maar ik overweeg soms wel om hem gewoon te laten slapen. Anderzijds is hij nog klein en moet ik hiermee misschien nog een paar weken wachten. Volgens de vroedvrouw moet hij minstens om de 4u eten.

Ik ben eigenlijk vrij doodop blush.gif . Niet moeilijk met zo'n nachten. Maar ik heb het er voor over hoor!
    Heb alleen bij de bevalling aambeien opgelopen (gênant, ik weet het) en ze zitten tot in mijn knip. Van beide heb ik echt super veel last waardoor ik moeilijk kan zitten en stappen. Ben begonnen met Daflon vandaag, naast zalf en neusspray. Ik hoop zo dat ik er snel vanaf zal zijn!

Ben wel verliefd op mijn kleine man, maar dat kennen jullie wel zeker? <3
  • Hier begint alles op zijn plooi te komen. Matthis kon eerst niet zelf kaka doen en had er toch wel wat krampen van. Na andere pap en 3 osteopaat bezoeken lijkt het nu inorde te komen.

Hij slaapt ook vrij veel, maar is wel moeilijk in't slaap te krijgen. Maar na hij vertrokken is, slaapt hij makkelijk 3uur aan één stuk.

's nachts is hij ook flink, maar hij laat wel nooit langer als 4uur tussen, maar daar heeft hij nog tijd genoeg voor natuurlijk.

Senne is echt heel lief voor zijn broertje en helemaal niet jaloers.

Maandag moet de papa terug gaan werken, dus dan zal het nog even aanpassen zijn voor mij denk ik, hij werkt met vroeges en lates en zo alleen de avondsituatie doen zal wel moeilijk zijn in het begin denk ik. Maar dat zullen we ook snel gewoon zijn zeker!
  • Joske nee ik geef fv want bv ging niet goed omdat dochter een verkeerde zuigtechniek heeft. Ik verlies nu wel terug melk en ben aan het denken of ik eventueel ga afkolven en het in fles ga geven maar daar ben ik nog niet uit. Met bv kun je best wel geregelder eten geven om je productie op pijl te houden. Maar met fv heb je dat probleem niet en zolang ze goed bijkomen is er ook geen probleem he.
  • Gisteren naar K&G geweest, Vic weegt al 5 kg! Hij is ook goed gegroeid, ondertussen al 54,5 cm!
    Oortjes doen het goed, al hebben ze de test wel 2 keer moeten doen, omdat hij te wakker was! Tweede keer ging het gelukkig vlot!

Vannacht de eerste nacht met maar één voeding. Maar hij had gisterenavond dan ook serieus geclusterd! Hij had tussen 17u en 21u bijna niets anders gedaan dan gegeten. Dan uiteindelijk toch voldaan en 4,5 uur geslapen. Goed gegeten om 1u30 en dan 5,5 uur, tot net geen 7u! Zalig om zo lang te kunnen slapen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld