Geboortekaartjes en doopsuiker

• De titel zegt het al.. Hoe of wat gaan jullie doen hierrond?

Aangezien dit ons eerste is heb ik niet echt een idee wat een goeie manier is om geboortekaartjes aan te maken en bestellen.
    Er zijn zoveel websites en ik weet niet goed welke een goede service bieden.
    Dus eventjes bespreken.. Wat zijn jullie ervaringen en waar zouden jullie ze laten maken?

Ook voor doopsuiker zijn we er nog niet uit. Ik dacht aan dit eventueel zelf te doen maar wat is prijs/kwaliteit het beste zelf of laten doen?
    En indien zelf.. Enkele winkels waar je een mooi assortiment bij prijs hebt?
  • Hey Phoebi

Wij zijn ook bezig met de doopsuiker. Ik heb dit altijd laten maken en vond dit ook het gemakkelijkste. Wij rekenen per koppel 1 doopsuiker en 1 kaartje. We zijn wel van plan om de kindjes ook iets te geven. Wij kennen wel niet heel veel mensen dus bij ons zijn met we 60 stuks van elk rond.
    Ik ben vorige week bij de Ava gaan kijken voor doopsuiker want ik dacht het eerst zelf samen te stellen en ik denk dat dit duurder is dan als ik het bij een winkel laat vullen.
    Op het groepje van facebook daar staan enorm veel linken waar je kan kijken voor kaartjes en doopsuiker
  • Hier een drukker in de familie, dus het kaartje is via hem. We gaan het deze keer zelf ontwerpen (proberen). De vorige keer was het een kaartje van op kaartjesenco.be. De doosjes kwamen ook van die website, heel makkelijk en ze hebben ook veel verkooppunten in België. Deze keer is de kans groot dat onze doosjes van bij suikerzoentje.be gaan komen, want daar kan je zelf stickers ontwerpen.

Wij hadden de vorige keer 125 kaartjes en ongeveer 200 stuks doopsuiker, ik geef les, en alle leerlingen kregen er ook eentje. En ik had ook iets voorzien voor alle kindjes in de familie en vriendenkring.
  • hoi wij maken vooraf een lijstje met wie we allemaal een kaartje moeten sturen (of een in de brievenbus moeten deponeren, op die manier kan je heel makkelijk tellen wink.gif (familie, buren, collega's, ziekenhuis, vrienden) + enkele reserve

ook voor de suikerboontjes 1 per koppel, voor de kindertjes wel 1 per kind (iets anders)
  • hier een kaartje gekozen uit de collectie van buromac. Je kan deze online raadplegen en kan je ook gratis 3 testkaartjes aanvragen. Zo kan je de kaartjes ook thuis eens rustig bekijken. Ik neem dan het kaartje mee om zo doopsuiker te zoeken. Ik vond nu mijn doopsuiker bij floralux in dadizele.Het zijn hoge kartonnen doosjes. De vorige keer heb ik mica doosjes besteld bij suikerzoentje, de doosjes gevonden in de makro en flesjes bij een lokale winkel. Voor de kindjes maakte ik snoepzakjes met een blanco labeltje en kleefde er een mini ballonnetje op. De gemiddelde prijs van Jutha was 1.30 per stuk en nu komt het op 1.60 per stuk.
    Volgens mij kan je dat niet vinden in een doopsuikerwinkel.
    Ik moet wel zeggen, nu kocht ik van die pakketjes waar alles al in zit maar van Jutha heb ik toch héél wat tijd er in gestopt om te zoeken waar ik wat het goedkoopste kon vinden bv suedelint , wasknijpertjes, ...
    Het voordeel was natuurlijk dat ik niet moest gaan werken en veel tijd had om te zoeken en te maken

veel succes !
  • Hier maak ik een 70 tal doopsuiker voor volwassene en 15tal voor kinderen + 20 voor kleuterklas. Op mijn werk zet ik gewoon een doos suikerbonen op de verschillende posten.

Het suikerbonen gedoe loopt uiteindelijk toch altijd redelijk op in prijs maar alles je alles zelf doet kan je het uiteraard meer spreiden. Daarenboven vind ik het fijn om het zelf te doen.
  • Wij gaan hier ook zelf de doopsuiker in de doosjes stoppen. Wat ze daarvoor vragen in winkels is soms echt schandalig.
    Wij tellen ook een doosje per koppel en voor de kindjes apart. Voor mijn klasje voorzie ik een potloodje of sleutelhangetje met smarties of suikerboontjes.
    Hoe lang op voorhand beginnen jullie aan jullie doopsuiker? Wij wilden dit begin februari gaan halen en dan eind maart, begin april beginnen maken.

Voor het geboortekaartje gaan we eentje laten maken met een foto
  • ik ga men zakjes voor de doopsuiker zelf maken, allez proberen toch wink.gif . ook de doosjes ga ik zelf beplakken. zo heb ik verschillende soorten doopsuiker voor een pak minder centjes wink.gif

ik begin volgende maand te knutselen, t vullen op zich duurt echt ni zo lang (zal ergens in half april gebeuren), hoe sneller je ze vult, des te sneller de boontjes slecht worden (verkleuren, smelten,...)

ons kaartje gaan we deze keer ook weer zelf ontwerpen en gewoon laten drukken bij een plaatselijke drukker, is veeeeeeeeeeeel goedkoper wink.gif
  • Ik ben al gaan rondkijken, oa bij Van den Brande in Lier waar ze mooie dingen hebben maar de volledig afgewerkte suikerboontjes zijn niet echt ons ding. We vinden het ook moeilijk kiezen wat we willen (suikerbonen, snoep, mentosjes, jenever) dus ik ga het meeste (zoals jeneverflesjes) zelf maken en een gedeelte laten maken omdat niet alles goedkoper is (of met hetzelfde mooie resultaat) dan wanneer je het zelf doet
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld