3de kindje in maart?

• Hallo
    Wij hebben net vernomen dat er een derde kindje opkomst is in maart en ik zou het wel leuk vinden om hier samen met andere mama's van 3 ervaringen te delen... Iemand interesse?
    Groetjes!
  • Hier nog een mama die voor een derde gaat. Helemaal gepland maar toch af en toe met wat angstzweet. Als de twee oudste sloeberen en ik mijn handen vol heb vraag ik me wel eens af hoe ik het binnen 7 maand zal doen. wink.gif ze zijn 3 en 1 jaar oud dus dan 2 en 4. Ik denk dat het soms heftig zal worden.
  • Hier ook net zwanger van een derde en idd Martje, als mijn 2 anderen het uithangen heb ik soms wel een beetje schrik voor maart...

Maar we zien wel hoe het komt...
  • Ik heb me heel de tijd tijdens het stoppen met de pil van het ene naar t andere gevoeld. Ik ben ook wel wat bang hoe het zal worden met 3... Maar langs de andere kant denk ik ook wel dat t moet lukken. T is gewoon zo dubbel soms... maar begrijp me niet verkeerd, wij zijn superblij hoor! Hebben jullie t al aan de andere kinderen verteld?
    Groetjes!
  • Wat fijn om dit te lezen! Hier net hetzelfde verhaal. Wij kindjes, bijna 4 en bijna 2, en ik ben ook net zwanger van een derde. Ook ben ik uitgerekend in maart. Ik heb altijd 3 kindjes willen hebben. Maar nu het derde kindje op komst is, ben ik toch een beetje benauwd. Ga ik het wel aankunnen? Gaat het niet te vermoeiend zijn voor mij?
    Enerzijds heb ik er vertrouwen in, anderzijds is er toch een beetje angst voor het onbekende...!
    Dus ik ben heel blij om te lezen dat er nog anderen exact ditzelfde gevoel hebben!
  • Ben ook wel blij om te lezen dat anderen zich net hetzelfde voelen. Hier hebben we nog niets verteld tegen de kindjes, ga het ook niet doen tot we zeker de 12 weken goed voorbij zijn.
  • Ja, wij wachten hier ook nog wel een tijdje, want geheimpjes bewaren is nu niet echt hun sterkste kant smile.gif
    De dichte familie zullen we redelijk snel inlichten, en de vrienden wanneer we ze zien... we spreken niet met iedereen elke week af he.
    Als we enkele mensen ingelicht hebben, denk ik wel dat onze oudste het snel door zal hebben. Mensen gaan haar er ook over aanspreken denk ik 'het babytje bij mama in de buik'.
    We zullen wel zien hoe het loopt.
    Ik ben overal wel heel relaxed in. We weten al wat er gaat komen, en nemen het zoals het komt. Er is ook geen haast bij.
    zo ook de afspraak bij de gyne, ik weet het al van maandag, maar het is er nog niet van gekomen om te bellen. Bij de eerste had ik vanaf dag 1 al een afspraak.
  • Hier weten de kinderen en naaste familie het al. Of beter doordat de naaste familie het weet, weten nu de kinderen het ook. Och ja, vindt het wel ok√©.
    T is nu ook niet dat we t er elke dag over hebben, waardoor ze er gelukkig niet aan denken het aan iedereen te vertellen wink.gif
    Zitten jullie ook met kleuters of ook al grotere kinderen?
    Groetjes...
  • Hier een kleuter en een peuter, zeker wel vermoeiend zeker nu. Nogal last van misselijkheid en blijkbaar ook van lage bloeddruk. Zal hier heel blij zijn als ik terug wat fut heb om ten 100% voor mijn 2 kleintjes te kunnen zorgen.
  • En alles goed hier? Hier ook last van lage bloeddruk, heel lastig wel. Ik ben vandaag bij de arbeidsgeneesheer moeten gaan en ze hebben me dus al werkvergadering gegeven. Och ik zal wel weten wat doen met die 2 beugels hier in huis. bigsmile.gif
  • Hier alles ok. Dinsdag eerste goede echo gehad en hoop dat het zo blijft. S Morgens nog overgeven maar de rest van de dag is door te komen, met momenten echt wel zooo moe dat ik heel de dag zou kunnen slapen.

Vandaag gelukkig al iets beter. T Gekke is dat ik ons prutsje niet vind met de angelsound. Bij mijn zoontje en dochtertje vond ik hun hartje al rond 8 weken maar tot nu toe nog altijd niets Misschien komt het wel omdat er nu iets meer tijd tussen zit dan bij de vorige zwangerschappen.
  • Mva, probeer je 's ochtends en met lege blaas. Ik ben nu thuis en kan het me permiteren om tot 9 uur te wachten met eten. Als ik dan probeer vind ik hem direct. Vroeger, rond 6/7uur bv', nooit. Raar he. De buik moet echt leeg, leeg zijn. wink.gif

Nu, 9 weken is wel supervroeg en mss zit je kleintj achter de placenta. Dan kan je ook niets horen, soms tot 13 weken en later. Ik zou niet ongerust zijn. Bij mijn oudste hoorde ik ook maar iets op een dikke 12 w. Bij de tweede op bijna 11w.

Ik ben ook supermoe. Ik moet me door de dagen trekken en leef van slaapmoment tot slaapmoment. Ik dut overdag meestal een uurtje. Dan slaap ik zalig. 's Nachts is een ander paar mouwen. Dan word ik voortdurendwakker en hoor constant inbrekers thumbdown.gif de hormonen zeker. goofy.gif
  • Vanmorgen heb ik hem gevonden, ik zat blijkbaar te laag te zoeken, maar het was overduidelijk dat snelle klop klopje dat ik herken van de anderen ,zo heerlijk <3
  • Ik deze ochtend weer niet meer. wink.gif Het sloebertje!
  • Bij de vorigen heb ik de angelsound ook gebruikt, maar ook later hoor. Was rond week 10 of nog later...
    Tof dat je hem nu toch hebt gevonden.

Ik ben nu 7w ver, maar moet nog wachten op een eerste echo tot 22 augustus. Ik ben toch zo benieuwd of we goed gestart zijn!
    Ik ben niet erg misselijk, maar wel supermoe. Aan deze dag heb ik echt niets gehad. Ik heb hem maar zo rustig mogelijk proberen door te komen en nu dadelijk als mijn man thuiskomt, zo snel mogelijk mijn bedje in. En dan morgen weer een dag alleen met de kindjes. Gelukkig ben ik met 2 kindjes er al niet meer zo nerveus over als mijn huis er eens wat overhoop bij ligt smile.gif
    Maar zal toch blij zijn met wat nieuwe energie!
  • Leuk om te horen, ook hier die energie die nergens te vinden is. En ook het s nachts wakker liggen herken ik. Wij trouwen binnen 2 weken en heel de nacht ben ik vanalles aan het plannen in mijn hoofd om dan overdag tot niets te komen omdat ik helemaal stikkapot ben.
    Het misselijk zijn komt hier af en toe plots op maar is gelukkig even snel weer weg.
    twintje: troost je hier ook nog even wachten hoor. Tot de 23ste...
    MvA: super nieuws die echo stiekem jaloers want ook hier nog wachten tot 23/8.

Fantastisch dat jullie thuis al het hartje kunnen vinden ,hoe geruststellend! Ik heb spijtig genoeg zo geen toestel en wss wordt dit de laatste dus ga t me nu niet meer aankopen. Zijn er nog die hier de laatste van maken?

Groetjes!
  • Ja lieke, hier de laatste keer! Vroeger heb ik anders gesproken maar nu voel ik echt elke dag dat dit de laatste keer moet zijn. Ik denk dat ik het niet met nog een kindje bij kan doorkomen, een zwangerschap. wink.gif onze baby'tjes hebben het in het begin ook steeds moeilijk gehad(reflux, krampjes, huilen, huilen, huilen) ik wil echt nog een derde kindje maar kijk daar wel tegenop. Ik verwacht er me weer aan want 2 kindjes en hadden het beiden. (jongen en meisje) ik durf niet hopen op anders en beter want de vorige keer was ik heel teleurgesteld. Maar ik weet ook dat het na 4 maanden ook stopt en ik daarna prachtbaby'tjes krijg dus bigsmile.gif
  • Hier zal het ook echt de laatste zijn. Ons dochtertje was ook helemaal geen gemakkelijke baby, pas toen we bij de juiste KA zijn terecht gekomen bleek ze serieus reflux te hebben waardoor ze zoveel weende en slecht at. Hoop dat dit beebje meer gaat zijn zoals ons zoontje in het begin, want van ons dochtertje heb ik soms echt het idee dat ik in het begin niet kon genieten.
  • Dat gevoel heb ik ook mvA. Ik heb het er soms moeilijk mee. Als ik zelf op babybezoek ga en het kindje heeft ook zo'n moeilijke tijd dan komt dat boven. Ik probeer er nu niet te veel aan te denken en me vooral te focussen op de toffe momenten die ik erna heb beleefd en beleef met mijn kindjes. Anders word ik wel wat bang. sad.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld