Meter en peter !

• hier beslist om maar 1 meter te nemen en als kleintje word gedoopt iemand te laten tekenen maar dan zonder verplichting
  • Leuke tips om iemand op een originele manier te vragen of ze meter of peter willen zijn?
  • Wij hebben onze peter gewoon gevraagt of hij het zag zitten. Een meter habben we nog niet...

Maar, tigerlily, hele mooie foto!

Oh, wie laat zijn kindjes dopen?
    Wij doen dit bewust niet. Ikzelf ben iet gedoopt en heb geen vormsels gedaan, en wij geloven echt niet.
    Maar onze kindjes mogen later zelf wel kiezen hoor. Maar pas als ze deze keuze echt bewust kunnen maken smile.gif
  • Mercikes Agnaar content.gif

Mijn stiefdochterke is dit jaar gedoopt, ze was op een weekje na 7 jaar.
    Wij hadden haar gevraagd of ze da wou, omdat alle kindjes in haar klas communie deden en zij wou daar graag bij zijn.
    Op school waren ze er ook al sinds september over bezig.
    We hebben haar wel zelf laten beslissen en dus heeft ze ervoor gekozen zich te laten dopen en heeft samen met haar vriendinnetjes communie gedaan.
    Ik heb wel alles zelf geregeld aangezien de mama het eerst niet wou, maar de dag zelf stond ze daar wel met heel haar familie de grote madam uit te hangen upset.gif
    Ons kindje gaan we wel laten dopen.
    In mijn familie is iedereen gedoopt en bij mn man ook de meeste.
    Niet dat da er iets toe doet hoor.
    't Is een keuze die ieder voor zich moet nemen hé, wij willen het ook echt wel zelf.
  • wij laten onze kindjes ook dopen !! kunnen ze later zelf nog kiezen maar ik vind het alvast een extra gelegenheid om beebje te vieren lol
    <3 <3
  • Wij geven ook een feestje hoor, en onze kindjes zullen ook een feest krijgen als ze 7 en 12 jaar worden hoor. Gewoon niets kerkelijks..'
  • Ik wou Amelie ook niet laten dopen, maar de familie was daar niet zo mee gediend en uiteindelijk heb ik haar ook maar laten dopen zodat ze haar communie mee kan doen. Een feestje geven is leuk, maar uiteindelijk willen ze dat allemaal samen doen met de rest van de klas denk ik. Nuja, op sommige scholen doen ze lentefeest, dus dan is er niet zo'n groot probleem.

Ik ben zelf ook gedoopt en kom ook nooit in de kerk, maar ik ben er ook niet slechter door geworden wink.gif.
    De 2de zal dus ook gedoopt worden, maar ik ben niet de persoon die een mis gaat personaliseren. Dopen en hup zo snel mogelijk weer buiten en feesten.

Peter en meter zijn hier nog niet gevraagd. Maar ik denk dat de jongste broer van Jurgen peter zal worden en dat mijn nichtje meter zal worden.
  • Hier is de oudste niet gedoopt, en word de 2de ook niet gedoopt.
    Ik woon in NL, en daar zijn ze zo wie zo al niet echt heel gelovig tongue.gif
    Daar komt dan nog al die hetse rondom de kerk altijd bij, dat wij denken wrm zou je t nog laten doen...
    Willen ze dit later zelf wel? Dan kan het altijd nog..
    En trouwen gebeurd hier overigens ook niet voor de kerk, maar lekker in het mooie stadhuis thumbup.gif
  • Hier wordt ons kleintje wel gedoopt, wel thuis in de tuin door 'rent a priest'. We zijn beide niet gelovig, maar bij ons is het traditie in de familie, en de grootouders zouden anders nogal in shock zijn smile.gif Zo kan ons kleintje ook zeker de eerste communie doen, daarna mag ze zelf beslissen.

Wij hebben zondag mijn vriend zijn zus gevraagd om meter te worden. We hadden thuis een brunch gedaan voor haar, haar vriend en mijn schoonouders. We hadden een mooie halsketting ingepakt met daarbij een kaartje... Zo ben ik nu al heel dicht bij jou! Wil jij mijn liefste meter zijn? Ze was heeeeeeeel erg gelukkig!

Verder twijfelen we nog steeds tussen mijn broer als peter of mijn zus als 2de meter... Ik kom er niet uit, maar tijd zat he smile.gif
  • Wij hebben nog geen meter! Mijn mama wil iemend, maar wij willen ze niet echt. En een vriendin heeft haar aangeboden, maar we kennen haar niet zo goed, dusja... We zijn nog niet in de helft he...
  • haha Agnaar, dat vind ik wel grappig, dat mensen zichzelf spontaan aanbieden als meter smile.gif
    Je hebt inderdaad nog tijd he! Kies vooral wie jullie zelf willen!
  • Hier ook spontane aanbieders hoor smile.gif
    Mijn nicht wil dolgraag meter worden en een vriendin ook smile.gif.
    Dat maakt het dus niet makkelijker als je 2 aanbieders hebt, want wie kies je dan eh? tongue.gif
    (Bij Amelie is het een vriendin geworden)
  • Tjah, tis moeilijk he... Wie past nu het beste...
    Maar we hebben nog tijd, al wil ik toch graag eind november de knoop doorgehakt hebben... Maar ik denk dat we pas in februari geen weten wie xD
  • Hallo,

wij hadden 2 meters en 2 peters (2ling)
    mijn broer en zus
    en van mijn man een nicht en een vriend

wij hadden tassen laten vullen met snoepjes en op de tas stond
    ook al ben ik nog zo klein toch vanuit bolle buik land zou ik je wat
    willen vragen wil jij mijn meter/peter zijn

en hoe fier ik ook was gingen we met z'n twee op de verjaardag van de
    peter iets vragen.
    en ik geef heel fier de tas af, hij kijkt en zegt: meende da nu
    ja natuurlijk anders zouden we het toch niet vragen.
    neen dit wil ik eigenlijk toch niet doen.
    peter wel maar meter niet blijkbaar had ik de verkeerde tas gegeven
    zo schaamtelijk!!! blush.gif
    maar alles is goed gekomen en nu kunnen we daar flink om lachen en we
    hebben al een eerste verhaal om aan onze jongens te vertellen!! bigsmile.gif
  • Ik vraag me af of meter en peter nog verplicht is want ik heb geen mensen op het oog eigelijk.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld