iemand ervaring met sensormat

• hey iedereeen
    een klein vraagje.
    wij zouden heel graag een sensormat aankopen de babaysense 2 van belkur het merk van de angelsound.

bij mij en bij mijn vriend in de familie zitten kindjes die gestorven zijn aan wiegedood en we hebben er echt veel schrik voor.

heb nu wel gehoord waar we onze geboortelijst ligt dat zei hem niet meer kunnen bestellen maar wel een ander merk nu heb ik gezien dat dat bedrijf van belkur hier in bornem een bedrijf heeft en ik heb zelf gemaild of ik ene kan bestellen.

zouden jullie voor een sensormat gaan.

gr kelly b
  • Wij willen geen senormat, en ik zou ook nooit testen op verhoogde kans op wiegedood ( tenzij ons beebje prematuur is of er echt duidelijke tekenen zijn)
    Ik wil het gewoon niet weten of ik zou mij elke nacht opdraaien van zenuwachtigheid,
    En van da matje, zou ik denken: stel, hij ligt ni goed en die mat merkt het niet op dat er iets mis is? Of hij meld iets dat er niet is?

Ik was gerust bij mijn zoontje, die was/ is een buikslaper. En bij ons dochtertje ga ik ook proberen niet te denken aan wat mis kán gaan smile.gif

Maar dat is mijn mening he
  • vind het een beetje paniekzaaien dus niet voor ons !!! beide andere kindjes hebben het ook niet gehad !
  • Hier geen wiegendood kindjes in dichte familie.
    Toch zat de schrik er bij ons ook wel goed in!
    Dus bij de eerste sensor matjes van luvion gebruikt, en we waren een pak geruster!
    Nu ook weer bij de 2de, baat het niet dan schaad het niet toch?! smile.gif
    Doen wat jullie een goed gevoel geeft.
  • bij ons staan ze op de geboortelijst
    ik was bang voor een vroeggeboorte dus ik heb ze erop gezet
    we zien wel is wel maar bruikbaar tot een maand of zes want als ze beginnen met hun recht te trekken of veel te bewegen werkt ze niet meer

grtjs
  • Hier geen wiegendood in de familie. En in eerste instantie waren we ook helemaal niet van plan van zo iets te gebruiken. Maar ons eerste kindje is overleden op neonatologie. We zijn nu eenmaal ongeruster dan de gemiddelde ouder en hebben voor ons tweede kindje de angelcare gekocht. We zijn daar super tevreden over. Het is niet preventief. Dus er kan nog altijd iets gebeuren. Ondertussen is ons kindje de risicoleeftijd al lang voorbij. Ze slaapt in een groot bed. Maar de angelcare ligt nog altijd onder de matras... Ze weet als ze uit bed komt dat de piepmuis afgaat...
  • Ik zag toevallig de titel hier staan.

Bij onze zoon heb ik zo'n angelcare gekocht. Ik had vanaf de geboorte zo'n slecht voorgevoel en hij kon soms toch zo diep slapen...
    Bij de oudste had ik het niet in huis.

Er is ook zo'n slaaptest gedaan bij mijn zoontje, die was compleet normaal.

Maar toen hij al 5 maanden was werd ik opeens gewekt door het alarm van de angelcare... Heb mijn zoontje moeten wakker 'schudden' want hij was al bijna weg... Ik zou het dus iedereen aanraden.
  • Hey,

Wij hadden sensormatjes van angelcare. Ik ben er wel voorstander van.
    Het kan toch nooit kwaad!

Mijn zoontje is uiteindelijk prematuur geboren en heeft 6 weken na uitgerekende datum een slaaptest ondergaan. Daar kwam een verhoogd risico op wiegendood uit. Tot die test sliep hij al aan een monitor van het ziekenhuis owv prematuur.

Ik wil wel even aanhalen dat als er een verhoogd risico uit zo'n test komt, je een monitor ter beschikking krijgt van het ziekenhuis. Mijn zoontje heeft tot zijn 2 jaar aan een monitor geslapen. Eerst MR 20 en daarna MR 10. Als hij stopt met ademen geeft dit zeker alarm!! Ik zou dus niemand een test afraden. Het enige nadeel van de test is dat hij soms goed is en dat er alsnog iets kan fout lopen, maar dan heb je als ouder toch alles gedaan wat je kon!!

Groetjes,
    Sofie
  • Jeetje Liska!
    Kan me niet inbeelden hoe bang je op zo een moment moet zijn! sad.gif
    Hier heeft de sensor mat tot rond 10mnd in bed gelegen, eerst 1 matje, en toen ons pruts wat meer begon te bewegen dan het 2de matje erbij
    Het is idd geen apparaat dat het voorkomt, maar het geeft je wel de waarschuwing moest er wat zijn dat je hopelijk nog op tijd kan reageren!
  • Sorry dat ik even kom binnenvallen. Maar Kelly als wiegendood in je familie zit kan je een test in het ziekenhuis aanvragen en wordt die steeds uitgevoerd. Wijkt die af krijg je een sensor mee van het ziekenhuis die toch stukken beter zijn dan die matjes.
    De sensormatjes kunnen een vaag gevoel van veiligheid geven of je wordt er horendol van.

Veel succes met jullie zwangerschap
  • Inderdaad als er wiegendood in de familie is zeker die test laten doen.
    Bij ons zit het blijkbaar ook in de familie (broers/zussen van beide ouders) maar ik heb dat nooit geweten... Mijn ouders zeiden dit pas toen die slaaptest bij mijn zoontje ter sprake kwam.

Stephanie ik heb de rest van die nacht bibberend in de zetel gezeten met mijn zoontje in mijn armen...
    En het ergste vond ik dat de kinderarts mij niet serieus nam door die slaaptest die niks afwijkends had aangetoond...
    Ik heb echt weken aan een stuk liggen waken 's nachts in plaats van echt te slapen...

Ondertussen weten we dat het wss slijmen waren die zijn luchtpijp versperden waardoor hij niet meer kon ademhalen. Maar het heeft hetzelfde gevolg als wiegendood natuurlijk...
    Ik gaf siroxyl siroop en de arts had mij gezegd om dit 's morgens en 's avonds te geven. Maar 's avonds mag dat absoluut niet want die siroop maakt de slijmen los zodat je die gemakkelijker kan ophoesten. Alleen had mijn zoontje die bewuste nacht dus niet de reflex om die op te hoesten waardoor die zich hadden opgestapeld voor zijn luchtpijp...

Die sensormatjes bieden natuurlijk geen garantie, het kan altijd zijn dat die nog beweging vaststellen terwijl je kindje in de problemen zit (bv bij stuipen of ademhalingsbewegingen zonder echt zuurstof binnen te krijgen). Maar het heeft toch ook al enkele levens gered...
    De arts van de slaaptest had het mij trouwens aangeraden om het mss toch te kopen. Op voorwaarde dat je natuurlijk alle andere 'regels' tegen wiegendood dan blijft volgen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld