duobuggy-dilemma!

• Ik beval begin maart en ik heb nog steeds geen buggy! ik heb al heel internet afgezocht naar concrete tips welke buggy het beste is, mijn zoon zal tegen ik beval 1,5jaar oud zijn dus moet ik een duobuggy halen. Kan iemand mij misschien tips geven of voor en nadelen van zowel buggy naast elkaar als achter elkaar?? alvast bedankt! ben echt ten einde raad!
  • een vriendin van me heeft ook met dat dilema gezeten en die heeft ene gekozen achter elkaar omdat het iets makkelijker was om ergens mee naartoe te nemen dan die naast elkaar.
    ze kon de zitjes zowel met zicht naar haar als zicht naar voor (de ander kant) en ze kon ze ook met zicht naar elkaar zetten.

zei vond de buggy naast elkaar nogal onhandig omdat je soms op voetpaden enzo nogal problemen kan hebben dat de buggy er niet op geraakt ( wij hebben op sommige plaatsen smalle voetpadden enzo)
  • eventueel zo een buggyboard voor achter de buggy voor je kindje van 1.5 jaar zo heb ik dit gedaan toen mijn dochter werd geboren en mijn zoon dezelfde leeftijd had is een goedkopere oplossing en die kunnen dat echt al flink
  • Hier hadden we tussen 1 en 2 16 maanden zitten. De oudste was niet echt heel sterk had het vaak benauwd door later bleek astmatische aanleg.

We moesten dus een duo wagen en zijn toen gaan kijken wat het prettigste liep in de baby winkel. Ook of hij makkelijk in te klappen was en dus gemakkelijk in de auto kon. Sommige wegen behoorlijk wat en dat was voor mij niet handig i.v.m. een vorm van reuma die ik heb.

We zijn gegaan voor een achterelkaar duowagen puur omdat het lekkerder reed en omdat dat je niet steeds de stoep op en af hoeft omdat het te smal is.
    Ook in de supermarkt was deze erg handig en een lekker groot boodschappen net eronder was ook ideaal.

Nadat we er uit waren wat er wilden zijn we gaan zoeken op tweedehands.
    En we zijn er goed in geslaagd om dit voor elkaar te krijgen via internet. Hebben wel even moeten zoeken omdat we een nette wagen wilde waarvan de bekleding nog mooi was en goed wasbaar.

Na deze wagen 1,5 jaar gebruikt te hebben, hebben we hem op dezelfde manier weer verkocht en koste het ons in totaal 35 euro.

Als je hem zelf nieuw koopt kun je hem altijd weer voor een goede prijs van de hand doen want ze zijn erg gewild tweedehands!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ik ben wel van Nederland dus ik weet niet of dat bij jullie ook zo werkt maar alvast succes ermee. Wij vonden het trouwens ook best lastig om uit te maken hoe of wat dus hartstikke goed dat je het hier vraagt!

Als je kindje goed kan blijven staan en niet echt een wegloper is kun je inderdaad wat airbag schrijft ook een plankje achter de wagen doen. Hier ging dat alleen niet met de wagenbak er op maar goed we moesten toch al een duo wagen en daar verder niet meer naar gekeken.Aangepast door naaldje op 26/01/2013 20:44
  • Merci!! Ik ga voor eentje achter elkaar die ik uitgebreid zal testen in de winkel, mijn zoon is spijtig genoeg een wegloper en ook mijn buggy die ik nu heb voor hem, is door een auto-ongeval volledig onbruikbaar, dus moeten we ook alles nieuw kopen van maxi-cosi, ik hoop dat er in de winkel waar we gaan kopen, een goede duobuggy is. Want mijn bomma wilt betalen maar enkel uit een beperkte collectie winkeltje in de buurt.danku voor de hulp!!
  • Ik zelf heb 1 gekocht voor naast elkaar.
    Gewoon omdat we vonden dat de kindjes dan meer ruimte hebben voor zich beide.
    Hij past door bijna elk deurgat en is lekker wendbaar.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld