Succes-recepten GP en FP

• succes-recepten gp en fp

Naar aanleiding van een gesprekje op facebook, heb ik hier een topic geopend om elkaar inspiratie te geven over wat we onze kleintjes kunnen voorschotelen.

Kobe eet voorlopig alles, maar wat hij het liefste eet is een aardappel met een stronkje witloof en een kwart appel.
  • Leuk initiatief jennifer:-)
    Ik hoop hier ook snel mee te kunnen schrijven
  • Hier eet Sverre tot nu toe ook alles wat ik klaar maak... smile.gif
  • Vertel angelientje wat voor lekkers maak jij allemaal klaar:-)?
  • Twee erg goede dagen gehad, lag het aan smaak toen of haar humeur vandaag?
    Bloemkool zetten we voorlopig niet bij de favorieten, rode bietjes/appel wel en de zoete aardappel zeker! (Staat in boekje bij geen enkele leeftijd, maar had er voor gebeld naar K&G nationale lijn en diëtiste keurde het goed. Zei enkel dat het mogelijk winderigheid veroorzaakt maar dat heeft mijn meid bij alles al.) Ik at overschot van zoete aardappel op, was ook erg lekker, itt die bloemkool zonder iets behalve wat peterselie...
  • Hier is rode biet ook een grote favoriet, ik doe er wel geen appel bij.. gewoon aardappel en hij smult er zo van.

* groente die ik al gegeven heb (samen met aardappel):
    wortel, aubergine, pompoen, rode biet, bloemkool, spinazie, appelmoes(in de creche), venkel (stoelgang ging heel goed), broccoli, courgette, adijvie

* mengelingen die ik al gegeven heb:
    - witloof + wortel
    - aubergine + tomaat
    - tomaat + wortel
    - bloemkool, venkel & tomaat

* andere mengelingen
    - tomaat met rijst
    - tarwe met wortel
  • Voor FP was appel-mango hier ook een succes thumbup.gif
  • Hier bij de fruitpap was appel-banaan en kiwi (de zoete, de gele dus) ook een groot succes
  • Heb me vandaag eens aan aardappelen met sla gewaagd en ook dat was een succes thumbup.gif
  • @ Jennifer: hoe maak je dit dan eigenlijk klaar? Heb je dan veel sla nodig eigenlijk? allé ik zou dat ook afwegen en weet langs geen kanten hoe ik eraan zou moeten beginnen...
  • Geen idee hoeveel sla ik heb genomen. Het was de overschot van de kropsla van gisteren. Maar uiteindelijk krimpt dat enorm hard zoals bij spinazie. Ik had eigenlijk wat te kort, want toen alles klaar was kwam ik maar aan een portie van 130gr, ipv 150gr. Maar hij was tevreden met wat hij had gegeten en hij wou niet sneller eten nadien.

Ik heb de sla gekookt ik een grote pot water. Dikke 5 minuten koken was voldoende. Daarna al het kookvocht weggieten. En ondertussen had ik de aardappelen gestoomd in de babycook.
    Alles bij elkaar, beetje olijfolie erbij en mixen maar.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld