Reflux

• Hoi Dames,

Toch even graag advies..
    Joris blijft wat spugen ind ( niet veel wat mondjes maat wat ook wel normaal is na elke voeding ), maar ik denk dat we de nutriton maar weer opgaan hogen naar 2,5 schepje, je mag per 100ml 2 schepjes nutriton doen zei het CB....

Ook heeft joris soms lang na de tijd, dat hij gaat boeren, en het omhoog komt en dat hij het dan zeker gaat herkauwen, hij huilt dan niet echt, maar je kan duidelijk zien dat het hem niet lekker is.. We doen hem soms zijn speen in dan, is dan wel wat rustiger, is dit wel een goed iee?

Joris krijgt zantac, maar dit is enkel een zuurremmer... Joris word deze maand 5 maandjes, en ja ze zegge ndat hij er over heen moet groeien maar het lijkt net of het nu weer wat erger gaat worden, heel appart.

En de nutriton is specifiek voor het spugen zeg maar...
    Iemand tips ?
  • Weet niet goed, kan dat kwaad het spugen? Want bij mij is het er letterlijk ingeramd dat teruggeven of spugen zelf geen kwaad kan. Mirthe geeft ook nog regelmatig terug, vooral 's morgens. Het is pas een medisch probleem als het ook maagzuur is of als het zuur overal brandt.
    Ik laat haar dus spugen, met alle ongemakken vandien, maar ben blij als ik merk dat ze geen pijn heeft.
    Het is me niet helemaal duidelijk of Joris pijn heeft, maar als het onaangenaam is in zijn mond dat herkauwen, is dat mogelijk niet al te positieve indicator. Bij te veel twijfels misschien best terug naar arts, wij kunnen niet goed adviseren denk ik.

Sterkte nog er mee en benieuwd hoe het uitdraait!

En oh, ik heb nog geen verstand van flesjesvoeding, maar teruggeven kan ook als ze gulzig eten, soms komt er ook wat mee met een boertje, dus weet niet over hoeveel het gaat, maar als het telkens kleine slokjes zijn, zou ik er niet al te ongerust in maken.
  • Goh, ik sluit me een beetje aan bij Zot konijn. Wat teruggeven zou helemaal geen kwaad kunnen. Dus zolang Joris er geen last van heeft, zou ik het zo laten. Moest je merken dat hij er echt ongemakkelijk van wordt. Dan zou ik even de arts of CB terug contacteren.

Kobe geeft ook soms nog een gulp melk terug hoor, soms ook een tijdje nadat hij gegeten heeft, maar dat is dan meestal als hij op zijn buik aan het spelen is. Maar hij klaagt er niet van en wij bouwen de medicatie nu zelfs af.
    Zolang hij er niet van klaagt is het voor ons goed en als het natuurlijk maar bij kleine hoeveelheden blijft hé.
  • Onze zoon was telkens na het drinken ongemakkelijk. Hij gaf ook terug, weliswaar zonder wenen. We zijn overgeschakeld naar Nan AR (iets dikkere melk). Hij was niet meer ongemakkelijk en ook het spugen verminderde enorm.
  • Bedankt voor jullie reacties.

Joris heeft na mijn idee niet echt pijn na zijn fles, maar het zit hem ook niet zo lekker....

Joris hoest ook regelmatig, dit kan ook bij Reflux symptomen horen is het niet?....

Joris spuugt na elke fles mondjes maat, ook wel eens meer, we hebben daarom ook de nutriton weer opgehoogd nu, hij krijgt ook meer flesvoeding een poosje dus dan word het ook weer dunner de voeding vandaar weer opgehoogd met nutriton ( voor het spugen )...

Joris spuugt niet met bogen...
    We zien het ook gewoon aan, we weten ook niet beter dat hij dat altijd wel wat gedaan heeft maar het leek/lijkt dus weer erger zeg maar....

Verder is het een skat van een ventje! hug.gif

De zantac gaan we afbouwen als Joris straks +-6 mnd zijn groente krijgt, en kijken hoe dat gaat, en dan wellicht voorzichtig eens afbouwen tot die tijd gewoon blijven gebruiken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld