patatjes

• Vandaag bij K&G geweest, mochten ook beginnen met vlees en vis, maar ja... maandag wordt zij ook 6 maanden, dus zal meer zijn omdat die 3 dagen nu ook niet meer het precieze verschil maken natuurlijk. Vind het nogal een gedoe, nu al zoveel nadenken zodat ze gevarieerd eet, moet ik dat ook met vlees en vis gaan doen terwijl ik zelf amper vlees eet.

Zal maar al verschillende filets gaan halen en in porties snijden om in te vriezen smile.gif
  • @ zot konijn: mijn zus deed dat ook, een stuk vlees kopen en deze in porties invriezen ...
    ik ga het ook zo doen..

Maar ik ga eerst woensdag afwachten om te kijken of hij alles mag eten. want wij gaan wss moeten opletten met eiwitten en zo...
    dus hier laat ik het vlees nog even achterwege...
  • @ Zot konijn: hier is het vlees ook in porties ingevroren. Want je eet zelf niet altijd iets dat ze mogen hebben hé, zoals gemarineerd vlees enzo.
  • Klopt, wij kopen al veel gemarineerd of gekruide bereidingen, zelfs zalm gemarineerd. Ga straks eens naar Colruyt, zijn ook weer nieuwe groentjes hè. Oef! smile.gif

Hoor van velen dat ze dat zo deden met vlees, vertrouw koelkast niet altijd zo en met vlees/vis willen we helemaal geen risico nemen. wink.gif
  • Misschien een tip voor vlees en vis. Bij Noa stoomde ik grote porties vlees in de babycook. Daarna maalde ik ze en vroor ze zo in. De hele portie in 1 doos. Omdat het gemalen is, kan je het er gemakkelijk met een lepel uit scheppen, ook als het bevroren is. Ik maakte elke dag verse patatjes en deed er dan 2 of 3 soeplepels vlees of vis bij. Zo kan je elke dag iets anders kiezen en heb je altijd je voorraad in de vriezer zitten. Zo kleine stukjes vlees invriezen vond ik precies niet zo handig.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld