maart baby's!

• Katrien, misschien gewoon een berichtje sturen naar Christine van LLL zelf?

Ik kan je daarmee toch zo goed niet helpen, vrees ik.

Hier gaat het heel slecht met de bv. Ik geef af en toe wat KV bij. Haar gewicht is dus gewoon achteruit aan het gaan. We hadden 2 weken terug een keelontsteking, daarna 4de ziekte, opnieuw spruw. Nu vandaag opnieuw koorts, dus ik gok op een oorontsteking.

De voeding die ik KV geef, kolf ik meestal wel af. Sowieso kolf ik 's avonds nog. Maar ik krijg er niet veel uit.

Ik had dolgraag uitsluitend bv gegeven de eerste 6 maand, maar als ze afvalt? Dan moet ik toch KV bijgeven. Het lukt me niet meer om op te krikken. Maar vaste voeding geven zal wellicht ook geen optie zijn denk ik dan.

Ik ben wel jaloers op jou. Amaai, zo'n 7 liter in de diepvries! En je kolft zoveel af. Ik vrees gewoon dat ik niet gemaakt ben om bv te geven (toch niet lange tijd). Ik had ook liefst type melkkoe geweest, maar ja.
  • Ooh Poezemieke, wat jammer dat het zo slecht vlot met de BV sadhug.gif
    Als ze inderdaad gaan afvallen ipv bijkomen is er inderdaad iets niet in orde. Ik hoop alsnog dat het in orde gaat komen candle.gif
    Wat jammer ook dat ze al zo vaak ziek geweest is. Je zal je handen dan wel meer dan vol hebben.

Heb je bij je andere meisjes lang BV kunnen geven? Omdat je zegt dat je niet gemaakt bent om lang BV te geven. Had je toen ook zo'n problemen?
  • Jennifer, de eerste heeft 4 maand gehad en daarna op flessen na hospitalistatie voor reflux (dat kind weende 4 maand op een stuk dag en nacht, dus daarna ook gewoon gestopt). De tweede 6 maand, maar wel voor 6 maand met vaste voeding begonnen (die kwam ook niet goed bij, maar bleek een lichtgewichtje te zijn, nu ook kleiner dan gemiddeld). De derde 7.5 maand, maar na 3-4 maanden 's avonds een klein flesje bijgegeven (KV). Te hectisch 's avonds en dan kon ik me tijdens het avondeten met de andere kindjes bezig houden. Ook voor 6 maanden met vaste voeding begonnen. En nu zal het weer hetzelfde zijn. Ik weet wel dat ik er alles voor gedaan heb, en dat het goed ging, maar ja.

Gisteren dus naar de dokter : geen ooronsteking. Niks gevonden, moet wel proberen een urinestaal te verzamelen. Vandaag nog steeds 38.7.
  • Hoe gaat het met de mama's en kindjes die niet mee op het facebook-groepje zitten?

Hier gaat alles prima. Kobe gaat super snel vooruit! Ondertussen kan hij al zelfstandig gaan zitten en heel vlot kruipen, hij trekt zich recht aan alles en hij zet ondertussen ook zijn eerste stapjes rond het salontafeltje. Qua taal is het vooral nog aaa, eee, ooo. Maar hij kan ons ook heel bewust 'roepen'. Dan maakt hij heel de tijd hetzelfde geluidje en kijkt hij je aan. Zo schattig!
    En zijn eerste 2 tandjes zijn ondertussen ook doorgekomen.
  • Amaaai!
    Die van ons is bijna 6 maand en doet nog helemaal niks, zelfs niet draaien of zo. Ze evolueert wel (gelukkig wink.gif) maar wel beduidend trager dan haar broer deed. Ach ja, het zal allemaal wel komen zeker?
  • Idem hier Anneke smile.gif
    Ze kan het wel (heeft al gedraaid) maar ze weent gewoon liever totdat iemand medelijden krijgt en haar omdraait wink.gif
  • Ieder kindje heeft zijn eigen tempo hé. Hier kan ze al veel, maar ook veel nog niet in vergelijking met andere kindjes. Nu, ik vergelijk niet echt en ben telkens verrast als ze iets nieuws kan.
  • Eveneens hier, ze kan wel draaien, maar wilt niet. Haat het nog steeds om op haar buik te liggen. Ook kan ze wel al BEETJE zitten maar nog niet zo lang en zo zelfzeker dat ik haar gewoon laat doen, zou nog te veel en te hard omvallen.

Kobe is geen referentie, da's nen krak die wel erg snel weg is met alles! wink.gif
  • Haha, tja, kan er ook niet aan doen hé wink.gif

Ieder kindje inderdaad zijn eigen tempo. Kobe heeft gewoon enorm veel interesse in de grove motoriek en heeft amper aandacht om rustig met iets te spelen of rustig te bekijken.
    Maar ben er 100% zeker van dat Kobe dan weer 'trager' is in een heel aantal andere dingen.
  • Hier is het net omgekeerd Jennifer.
    Tess kan iets echt bestuderen. Die heeft echt het kleinste detail gezien. Zo heeft ze bij oma en opa een kinderstoel en daar zit een schroefje aan het tafelblad. Zoiets heel mini. Ze wil dat maar de hele tijd eruit halen (wat natuurlijk niet kan). Ook boekjes zijn hier absoluut favoriet!
  • Ik bedoelde dat (maar hopelijk weet je dat wel) zeker niet denigrerend, in tegendeel, zoals ik het zei, ik vind hem nen krak, een kei, natuurtalent, .. smile.gif

Hier is Mirthe ook van het observerend type, dat klopt wel. Is ook eerste wat ze doet als ze ergens komt, een half uur de omgeving in haar opnemen. Maar ik mag ook niet ontkennen dat ze wellicht beetje laatbloeier is, het is allemaal erg relaxed hoe het bij haar er aan toe gaat.
  • @ Zot konijn: ik voelde me zeker niet aangevallen of zo hoor hug.gif
  • Ach ja, bij ongeveer alles dat ze 'gemiddeld' op een bepaalde leeftijd doen, is de helft van de kinderen sneller en de helft trager hé. Íémand moet in het trage deel zitten, dat is noch een schande, noch meteen iets om je zorgen over te maken.
  • Ieder kindje zijn eigen tempo, dat is zeker waar. Mijn meisje is qua motoriek ook wel sneller dan mijn andere kindjes.

Maar als je de baby's hier onderling gaat vergelijken, zie je toch ook dat er wat leeftijdsverschil is, zo is Kobe bijvoorbeeld praktisch 1 1/2 maand ouder dan bijvoorbeeld mijn baby en Anneke's baby; dat mogen we ook niet vergeten natuurlijk.

De mijne kan dus niet stilzitten. Het is een echt wriemelgat. Draaien doet ze al heel lang, zitten kan ze ook, maar niet te lang (ze is wel stevig genoeg, maar ze laat haar wel eens naar achteren vallen). Afin, ze zal nog moeten oefenen. Op haar buikje ligt ze wel eens graag, maar niet te lang. Ze draait haar wel als ze het moe is.

Verder is het nog altijd een huilebalk. Het gaat nu wel overdag en nu is ze sinds eind september naar de crèche. 's Nachts word ik talloze keren wakker van haar geschreeuw. Gisterenavond ook toen ik ze naar haar bedje bracht (en ze was nochtans moe). Al wenend is ze in slaap gevallen en daarna weer wakker en wenen. Ik heb ze dan maar pijnstilling gegeven en dan heeft ze geslapen tot kwart na zes (oef!).

Ik moet tussenin extra met haar naar K&G omdat ze een hele kleine fontanel heeft en dat moet extra in de gaten gehouden worden.

Verder is ze gezakt van P95 naar P50, zowel qua gewicht als lengte als hoofdomtrek. Ik denk niet dat ik me er druk in moet maken; ze zal boven haar stand geleefd hebben in mijn buik en de mama en papa zijn ook geen reuzen.

Patatjes eet ze niet zo super graag, maar fruitpap vindt ze lekkerder. Ze hangt nog altijd bij mama aan de borst, maar ik moet aanvullen met KV.

Dat was het zo'n beetje.
  • Hoe gaat het met de mama's en baby's die niet mee op het FB-groepje zitten?

@ Poezemieke: welke gevolgen kan dat hebben, zo'n kleine fontanel?
  • hoe noemt de groep op fb?
  • baby's maart 2012. Maar dat is ingesteld als een privé groep, dus ik denk niet dat je ons zo kan vinden.
    Iemand had mij op FB moeten toevoegen als vriend en pas dan kon zij mij ook toevoegen aan het groepje.

Als je er graag bij wil, kan ik je wel als vriend toevoegen en je dan toevoegen aan het groepje. En als je graag de rest van je gegevens privé houdt, dan verwijder ik je daarna gewoon terug als vriend op mijn FB maar dan zit je wel in de groep.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld