koemelkeiwitallergie

• Hallo,

heeft iemand ervaring met koemelkeiwitallergie? De pediater denkt meer in meer in de richting van zure reflux door koemelkeiwitallergie.
    Sinds deze avond gestart met aangepaste kunstvoeding. Nu vraag ik me af of ik nog borstvoeding mag geven en wat ik dan zelf allemaal moet laten van eten. Ik heb zo mijn best gedaan om de productie staande te houden (gezien ik afkolf niet altijd zo eenvoudig) en zo geprobeerd om haar toch van de borst te doen drinken, wat nu soms wel al lukt. Ik zou het zo erg vinden als ik dit nu moet stopzetten door de KMA...
  • Heb er zelf geen ervaring in, maar volgens mij hoef je helemaal niet met de borstvoeding te stoppen.
    ALS je zelf een koemelkvrij-dieet gaat volgen. Maar dat kan best wel streng zijn omdat er in zoveel meer dan je denkt koemelk verwerkt zit.

Ik zou me snel laten verder informeren voordat je productie terug daalt. Misschien bij een lactatiekundige?
  • Je moet echt heel veel laten dan, maar het is niet onmogelijk.
    Heb dat twee weken moeten doen om te zien of Noortje er soms last van had (niet dus), en behalve dat je wat gewoon moet raken aan de smaak van sojaproducten, gaat dat best goed.
    Als je je emailadres doorgeeft (bv. via privéberichtje) kan ik je een pdf sturen over koemelkvrij dieet.
  • wat zijn de symptomen van koemelk allergie iemand ervaringen?

En er is een duidelijk verschil tussen koemelk allergie en een reflux kindje??..........

Alvast bedankt,
  • Sommige kindjes hebben reflux door koemelkallergie. Ik gaf vroeger als ik zelf nog baby was alle voedingen terug, pas op 6-jarige leeftijd kwam naar boven dat ik allergisch was aan koemelk en dat dat dus de reden was geweest.
  • @Jessia: hier verborgen reflux (af en toe ook teruggeven), maar sinds kort vermoeden van koemelkeiwitallergie
    Reden: ten eerste bleef ze even veel huilen, ondanks de Zantac en ten tweede had ze ook last van uitslag op haar gezicht en ten derde had ze ook jeuk daaraan.
    Sinds vrijdag krijgt ze Novalac Allernova AR en nuttig ik zelf niets meer van koemelk gezien ik ook deels borstvoeding geef. Ik heb de indruk dat het al iets beter is nu.
  • Dank voor jullie advies..smile.gif
  • Thibeau weende elke keer tijdens en na zen voeding, sliep weinig tussen zijn voedingen, slikte steeds terug en gaf ook regelmatig terug. Soms zelfs een halve fles die eruit kwam. Na 7 weken en ettelijke bezoeken aan de kinderarts later hebben ze vastgesteld dat Thibeau koemelkallergie heeft, nu drinkt hij al 4 weken Novalac Novarice en alles gaat nu heel goed met hem, geeft niks meer terug en is echt een vrolijk babytje. Ik ben echt héél blij dat we eindelijk weten wat er aan de hand is met hem en dat we nu tenminste aangepaste voeding hebben. Dus als je vermoed dat je babytje er last van heeft moet je is even proberen met een koemelkvrije voeding, zijn de klachten dan verdwenen dan weet je het meteen. Succes ermee!
  • vorige week bloed laten trekken, gisteren gebeld voor resultaten. Haar bloed was perfect in orde...wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze geen koemelkeiwitallergie heeft.
    Aan het twijfelen of ik de huidtest zal laten doen of niet.
  • Vriendin van me heeft die huidtest bij haar kindje laten doen toen ze bijna 1jaar was, ze zei dat ze zoiets verschrikkelijks nooit meer iemand zou aandoen.

Ik weet niet hoe dat juist in zijn werk gaat, maar heb gehoord dat het iets met krasjes in de huid is? Heeft je KA je daar iets van gezegd hoe ze dat doen?
  • @Jennifer: voor zover ik weet is het op de rug, laten ze de producten die moeten getest worden op de rug 'lekken' en in die druppeltjes maken ze een prikje in de huid om te zien of er reactie op komt of niet.
    Het is sowieso pijnlijk, of het nu is of later. En eerlijk gezegd, denk ik dat het beter nu is gezien ze nog geen besef heeft van zulke dingen...ik zal sowieso eerst nog eens overleggen met de KA hoor
  • Koemelkeiwitallergie

Hallo iedereen,
    Ik ben een fiere mama van een flinke zoon Senne. (7 weken)
    Hij is van vandaag terug uit de kliniek waar hij sinds woensdag opgenomen was voor een voedingsonderzoek. Daaruit is gebleken dat hij een koemelkeiwitallergie had, nu krijgt hij ook novalac allernova ar. Voorlopig reageert hij daar vrij goed op. Ik lees bij jullie vooral symptomen als uitslag en een soort van reflux maar ons senneke had vooral heel veel buikkrampen en moest constant winden laten.
    Door die pijnlijke krampen kon dat bazeke niet in slaap geraken en weende bijna een hele dag door tot hij s'avonds dan toch uitgeput in slaap viel...
    KA heeft gelukkig nog niet gesproken over een huidtest, en zal hopelijk eerst alle andere mogelijkheden uit de kast halen moest hij terug last krijgen.
    Heeft iemand ook zo een voedingsonderzoek laten doen? En wat waren de ervaringen?
    Groetjes
  • @Lissy: wat is een voedingsonderzoek? Hoe gaat dat in zijn werk?
  • Een voedingsonderzoek houd in dat uw kind opgenomen word op de pediatrie afdeling om te onderzoeken welke reacties het geeft op de voeding. Dit gebeurt ook met moeders die borstvoeding geven die problemen ondervinden. Aan de hand daarvan gaat de kinderarts een beter beeld kunnen vormen over wat er juist mis is en de juiste voeding voorschrijven. Uw kind leert ook een betere voedingsritme aan waardoor het als ouder ook draaglijker word. Dit was op aanraden van de kinderarts, wist ook niet dat dat bestond.
    Groetjes
  • @Lissy: bedankt voor de uitleg!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld