hoeveel drinken jullie baby's

• Gewoon je kindje volgens hoor! Hier drinkt Kobe op 4,5 maanden ook nog 5 flessen en ik ga dat niet forceren om naar 4 te gaan. Ik vind 5 persoonlijk zelfs beter.

Dit is het schema van Kobe:
    7u30: FV 180ml
    11u: GP + FV (eet na 1weekje nog steeds maar ongeveer 50gr GP)
    14u30: FV 180ml
    18u: FV 180ml
    21u30: FV 180ml
  • Hier ook geprobeerd op 4 voedingen.
    Dit ging 1 nacht goed,maar vannacht vroeg hij terug om een voeding.
    Ik ga het vandaag nog 1 maal proberen, maar als hij weer vraagt gaat hij terug op 5 voedingen.
    Zo was zijn schema op vrijdag:
    8:00 = FV
    12:00 = FV
    16:00 = FP
    20:00 = FV

Maar over het algemeen was het meer:
    5:00 = FV
    9:00 = FV
    13:00 = FP
    17:00 = FV
    21:30 - 22:00 = FV
    Daarom dat we dus ook eerst met FP moesten starten omdat K&G het om 9:00 nogal vroeg vond om patatjes te eten.
    Na 1 dag FP vroeg hij minder vroeg om voeding dus hopen dat hij het zo blijft doen om zo ooit op het schema van vrijdag uit te komen wink.gif
  • maar bij jullie zitten er meer dan drie uur tussen! Bij sommige 3,5 en bij andere 4u...hier steeds drie

8u, 11u, 14u, 17u en 20u
    of
    7u30, 10u30, 13u30, 16u30 en 19u30

hier wel lange nachten
  • 3uur is toch goed. Als Kobe nog langer gaat slapen 's nachts, dan denk ik dat ik liever ook om de 3u geef ipv 3,5u. En zelfs nu zitten er soms maar 3u tussen. Vanmorgen heeft hij om 8u gegeten en de keer erna was 11u.
    De laatste voeding is soms ook al na 3u, als ik merk dat hij moe begint te worden, dan geef ik liever na 3u al een fles ipv het nog een half uur te rekken. En hij drinkt ze dan ook allemaal leeg.
    Om 1 of andere reden, geef ik liever 5 voedingen dan 4, geen idee waarom. Maar mijn gevoel zegt dat het beter is.
  • Doordat ik nog altijd BV geef, heb ik geen idee hoeveel Lauratje eigenlijk drinkt. Maar nu zitten wij ook regelmatig maar op 4 voedingen. Af en toe laat ze zelfs 5 a 6 uren tussen. Sinds een 2tal weken slaapt ze 's middags in haar bedje en dat kan wel 4uren of meer zijn dan. Ze heeft het duidelijk nodig dus ik maak haar niet wakker. Ookal mis ik haar erg content.gif
    4 voedingen lijkt mij ook weinig maar als ze niet wil drinken... Gisteren heb ik melk afgekolfd omdat ze zo lang sliep en mijn borsten té pijnlijk werden. 's avonds heb ik haar aangelegd en nadien die fles van 140 nog gegeven en ze dronk nogal. Zo smekken <3 Ik dacht nu zal ze doorslapen... maar om 5u was ze daar weer. Ben wel niet moeten opstaan voor haar tutje!!
  • Hier Bv nog en sinds een paar weken slaapt ze niet meer door.
    Ze komt soms aan 5 voedingen en soms aan 7 voedingen.
    Ze laat er overdag soms 3u tussen, soms 4 uur, soms 5 uur.
    snachts soms 4-5-6uur
    ze zit helemaal niet op een schema

4 voedingen lijkt mij wel heel weinig voor zon kleine kindjes.
  • 4 keer BV voor een kindje van 3 maand is inderdaad héél weinig, maar je kan je kleintje ook niet dwingen van te drinken hé? Wel oppassen voor stille ondervoeding! En als je van plan bent langer dan een maand of 5 te voeden, zou het ook wel eens kunnen foutlopen...

Noortje is nu net geen drie maand en drinkt nog een keer of 7-8 denk ik, als ik zo eens probeer te tellen.
  • Hier ook BV, maar is zo moeilijk om te weten hoeveel ze drinkt, want drinkt altijd minder van flesje. Het gaat ook weer erg moeizaam om afgekolfde melk te geven, dus moet weer trainen wil ik dat ze toch bij opvang in augustus goed drinkt.
  • Hier BV en de 5 voedingen gaan heel goed.
    Ik ga ook niet naar 4 gaan vind dit heel gemakkelijk. Vooral naar later toe: 's morgens BV (zal dan boterhammetjes worden) 's middags warm eten, 15u30 fruitpap, 18u30-19u BV (later ook boterhammetjes normaal) en dan om 22u voor de moment oo nog eens BV en dan in bed...

vind dit een goed schema...

@ Anneke: 4 voedingen is inderdaad weinig. Maar mijn zus haar kindje is van eind maart en zit al toch 2 weken op 4 voedingen. Ze moest hem om 18u wakker maken en hij wilde dan niet goed drinken. Maar hij kwam wel goed bij. Op een goeie 3 weken was hij 1,5kg verdikt... en hij doet het nog altijd goed
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld