Hoe zit het met jullie gewicht?

• Hallo!

Hier ook eentje die wil afvallen! Om goed te zijn zou er tegen de 15 kilo afmoeten...
    Voor mijn 1e zws was het ok, was wel al wat te zwaar, maar te doen: 72kg, erna bleef er wat plakken en woog ik rond de 76... Beginnen dieten en naar 74, maar van zodra ik wist dat ik zwanger was gestopt en ben best wel veel aangekomen...
    Nu blijf ik plakken rond de 80...

Ik ben niet zo groot, 1m65, dus er moet echt minstens 15kg af. Ik probeer te letten op wat ik eet, niet te veel brood, veel fruit, veel water drinken, maar ik lijk er niet echt iets af te krijgen. Ik snoep al niet veel en probeer elke dag vers te koken.
    Ik weet dus echt niet wat ik meer moet doen, buiten mezelf gaan uithongeren sad.gif
    Ik wil dus heel graag hier meepraten!
  • Ten eerste moet je je zelf niet gaan uithongeren.
    Zorg dat je om de 2u wat eet , max 3 uur !, je motortje moet opgang blijven zeg maar....

Veel wandelen / bewegen/ activiteit, is ook goed

Weinig tot geen fruit eten ( hier zitten veel (slechte) suikers in ! )

Veel drinken, want veel mensen kunnen ook vocht vasthouden.

wink.gif
  • Mja, uiteraard weet ik wel dat ik mezelf niet moet uithongeren, ik probeerde alleen maar te illustreren hoe moeilijk ik dat gewicht er lijk af te krijgen nu...

Kan het zijn dat het hormonaal nog moeilijk ligt, zo 4 maanden na de bevalling?
    Of stel ik me nu gewoon iets voor?
    Ik weet het eigenlijk gewoon niet meer, inderdaad om de 2 uur iets eten, en veel water drinken, maar dat doe ik eigenlijk al... Het vele bewegen (nog) niet, ik ga kee rper week sporten (BBB) en ik doe nog 1 keer per week (en tussendoor) postnatale kine...

Ik hoop zo dat die kilo's er gaan beginnen afvliegen tongue.gif
  • Zou ook 10-15kg kwijt willen... Maar ZONDER dieet bigsmile.gif
    Ben in 2010 gestopt met alle dieten, hoe "gezond" ze ook lijken. Ik wou niet ineens zwanger zijn en mijn dieet "zo maar" moeten stoppen (en dus x kilo's bijkomen). Ik zocht een gezond alternatief.

PS : Ben sinds m'n 15de aan het dieten met als resultaat (per2jaar ongeveer):
    -10
    +10
    -10
    +12
    -10
    +13
    -10
    +15
    Ik "volg" nu Dokter Zermati & Apfeldorfer (van Frankrijk).
    Sinds vorig jaar worden ze meer en meer bekent ginder. (en Dukan heeft meer en meer tegenhangers en is geschrapt van de dokter's orde (of hoe zeg je dat?)
    Dit zijn de enige dingen die ik in het NL heb gevonden :
    [url=www.e-gezondheid.be/overgewich…]www.e-gezondheid...ende-aanpak…[/url]
    [url=www.bol.com/nl/p/7-sleutels-to…]www.bol.com/nl/p...anken/10010…[/url]
    [url=www.e-gezondheid.be/chocolade-…]www.e-gezondheid...of-softdrug…[/url]

Hij is anti-dieet. Dus, kort gezegd enkele ideën:
    - iedereen heeft een genetisch bepaald gewicht, zoals de lengte.
    - het idee dat je dus uw gewicht kan controleren is dus valse hoop (al iemand gezien die z'n lengte wilt controleren door er een cijfer op te plakken? "ik wil 1m80 meten" zoals we doen met de kilo's?
    - back to basics : eten als je honger hebt en stoppen met eten wanneer je genoeg hebt (om af te slanken = juist stoppen met eten vóór het gevoel "ik heb genoeg")
    - er is NIETS dan je niet MAG eten. Uw lichaam WEET dat als hij 500 calorien nodig heeft, hij ofwel 1 croissant zal eten om verzadigd te zijn, of 1 bord pasta of 10 tomaten.
    - Door sommige dingen te verbieden worden ze nog meer aantrekkelijk en heb je dus grotere risico's om je ineens te laten gaan en er 10 keer meer van te eten.
    -...

enfin kei veel van zo een realiteiten en oefenigen (bvb : u wegen. Heel de dag, als je honger hebt, "bewust" (=letten op de textuur, smaken,...) iets eten dat "verboden" was maar dat je kei graag lust, chocolade, pizza, kaas,...).
    Conclusie einde dag : zelfde gewicht als in het begin van de dag. Waarom? Als je lichaam 2000 calorien nodig heeft zijn 2000 calorien chocolade ook 2000 calorien pizza of 2000 calorien groenten. (niet te vergelijken kwa voedingsmiddelen welteverstaan)

Als ik dat aan iemand uitleg bekijken ze me meestal vreemd (om niet te zeggen zoals een zot) omdat diëten "normaal" is in deze wereld. Ik leg het dus meestal niet meer uit waarom ik ben verdikt, waarom ik niet meer dieet.
    Ik open dus m'n hart met jullie allemaal door dit te delen eigenlijk blush.gif
    Zelf ben ik dus sinds deze methode 10-15 kg bijgekomen, omdat ik absoluut niet meer let op wat ik eet en mij niet meer weeg. Wie weet is dit dus m'n genetisch gewicht...? (door yoyo te doen gaat het gewicht naar omhoog en is het moeilijker en moeilijker om af te vallen).
    Ik hoop van niet maar bon... we zullen zien... Idealiter zou ik dus moeten stoppen met eten juist voor het verzadigd gevoel maar zo ver ben ik nog niet in mijn zermati-ontwikkeling smile.gif

Als je vragen hebt...
  • Hier doe ik ook nog altijd postnale kine. De oefeningen daar en dan op de loopband de start-to-run "formule" volgen..
    Merk wel dat sinds ik op de loopbad sta (voordien de fiets en zo'n dingen) de kilo's er stillekes aan af gaan...

Binnenkort zou ik hier ook op de power-plate gaan...

Hier begin ik echt wel op te letten hoeveel ik eet, en ookal zou het niet altijd goed zijn het Dukan-dieet ik ga het toch grotendeels volgen. Ging vorige keer ook mega goed en had er echt een goed gevoel bij...
  • Ik heb het dieet gevonden wat bij mij best.

Vele mensen zijn over verschillende dieten slecht te spreken, maar daar trek ik me niet veel van aan
  • Mja, ik zou toch willen vermijden om echt te gaan diëten, maar eerder mijn eetgewoonten aan te passen...
    Ik ben nl. als de dood dat als je fanatiek gaat diëten en nadien weer gewoon eet, dat de verloren kilo's er dubbel en dik weer bijkomen.

Bij mij is het dus, de snacks beperken, de porties verkleinen, per dag max.1 glas frisdrank drinken en meer fruit en groenten (minstens 5 porties per dag). Dat is toch wat je meestal leest bij "gezond eten"...

Ik hoop dat dat lukt...
  • Diëten ga ik ook echt niet doen. Want ik ben niet van plan om de rest van mijn leven zo te eten. En ik denk dat als je je dieet stopt en terug normaal gaat eten, de kilo's er zo terug bij komen.

Hier dus ook proberen om veel minder te snoepen, wat gezonder te eten, meer groenten en fruit.

En ik hoop dat de bodystyling ook een handje helpt wink.gif
  • Tsja,
    Je moet het ook niet als dieeten gaan zien maar zoals jullie al zeggen: het ligt aan je eigen voedings en eet patroon, als je daar dingen aan aan past ben je ook zeker goed bezig ! wink.gif
  • Ik ben er 4 bij van voor mijn eerste zwangerschap! Goed te doen!
    Ik heb ook wel een buikje gekregen en de heupen zijn iets breder! Maar zit nog op maatje 38!
    moet wel dringend beginnen met de postnatale! Voor wat te verstevigen!
    Maar eet heel gezond! Komt omdat mijn oudste wat stevig is voor haar leeftijd. En heel gezond moet eten, dus dan kan je moeilijk voor haar ogen snoepen!
    Alleen zou het veel moeilijker zijn!

Ik merkte wel bij mijn vrige dochter dat het echt 9 m zwanger en 9 m ontzwangeren is!

Veel succes met afvallen! Mijn vriendin heeft bodystyling gedaan en ging heel goed, maar dan wat stress gekregen en alle 10 zijn er terug bij op een wip!
  • Hoe gaat het met jullie ondertussen?
    Morgen heb ik mijn 5de sessie bodystyling en dan word ik ook terug gemeten. Ben eens benieuwd of er al positief resultaat is geboekt.
  • @Jennifer: ik ben een halve kilo bijgekomen van het doopfeest (heb dan ook wel genoten van het buffet en dessert, want na zo'n lange tijd niets met koemelk te eten, wou ik er nu van profiteren)
    bv dus gestopt, zondag kreeg ze nog een half flesje
    gisteren beetje afgekolfd wegens té pijnlijke borsten en weggegoten (gezien de koemelk)

bedoeling is om deze week te starten met 'dieet' waarmee ik bedoel niet snoepen, zo weinig mogelijk sausen

en ik zoek nog rond die infraligne/bodystyling...
    Fitness doe ik alleszins niet meer, knie doet nog meer pijn dan ervoor

ik duim voor je Jennifer dat je morgen positief verrast mag zijn bij de metingen!

slaap lekker
  • Ja af en toe is het moeilijk om iets te laten hé, zeker op speciale gelegenheden. Dat kan ik ook niet hoor.
    Vanmorgen al eens op de weegschaal gaan staan -1kg. Maar dat is pas van de laatste 4dagen. Want toen ik zaterdag op de bodystyling gewogen werd, woog ik nog altijd even veel als ervoor. Maar ja, naar mijn bomma geweest aan de zee. Die wou dan persé trakteren op een ijsje voor haar verjaardag en 's avonds nog koekjes en snoep op tafel gezet. Vrijdag op restaurant voor vriend zijn verjaardag en dan denk ik 'ik betaal geen 150euro voor en slaatje enzo te eten' blush.gif

Maar inderdaad, nu al 4dagen niet snoepen en geen sauzen enzo en ik ben toch 1kg kwijt thumbup.gif En straks weet ik dan hoe veel cm's er al af zijn.
  • @Jennifer: spannend wat de cm's betreft!!! Ik duim voor je!
  • Hier ga ik er volgende week ook opnieuw tegenaan gaan...

Beetje gezonder eten vooral het snoepen laten..
    Zal wel lukken, zie het wel zitten om er opnieuw aan te beginnen..
    want ben het grondig beu dat die weegschaal niet omlaag gaat, en dat getal zelf ben ik ook beu...

@ Jennifer: veel succes é!!
    Ik heb ook nog een tijdje infraligne gedaan, mss dat ik het nog wel eens begin...
  • Joepie! In totaal al -24cm bigsmile.gif
    Heb niet alles onthouden, maar de belangrijkste dingen weet ik nog:
    - Taille: -4cm
    - Buik: -2cm
    - Heupen: -2cm
    - Bovenbenen: beiden -3cm

En dat na nog maar 5 lessen bodystyling thumbup.gif Over 5 lessen word ik terug gemeten.
  • amai, kzou dat beter ook beginnen doen...
  • amai ja Jennifer: goed zo!!!

Ik ga toch eens moeten informeren.
    Ik moet nu wel zeggen dat ik wel al in cm's ben afgenomen sinds de bevalling, maar ik wil er nog meer kwijt!!
  • wie nog aan het zoeken is naar bodystyling of infraligne
    hier noemt het bodyfit (of zoals mieke al eerder zei Slank & strak)

Heb eens gezocht en er is hier een niet zo ver van de deur. ( 195 voor 20 beurten)
    maar ga eerst nog even afwachten, want ga binnenkort starten op de trilplaat bij de kine dus dat zou toch ook wel effect moeten hebben...
  • Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak (figuuranalyse) Infraligne. Ongeveer een half uurtje rijden (dat is het dichtste denk ik). Ben benieuwd. Ik ga dan ook uitleg krijgen over het programma en de kostprijs.
    Volgens de site is het 160 voor 10 beurten. Eens de gewenste maten bereikt zijn, kan je een onderhoudsabonnement kopen voor 200 (= 20 beurten).
    Ben benieuwd.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld