Hoe zit het met jullie gewicht?

• Ik vroeg me af hoe het met jullie kilo's zit. Zijn jullie al terug tevreden met het resultaat na de zwangerschap? Of zitten er toch ook nog te veel overtollige kilo's aan?

Ik heb altijd 58kg gewogen. Mooi gewicht voor mij. Vlak voor ik zwanger werd, heb ik me wat laten gaan en woog ik plots 65kg. Dan de extra kilo's van de zwangerschap.
    Na de bevalling woog ik nog maar 67kg, maar nu was het al terug 69kg thumbdown.gif

Vanzelfsprekend pas ik dus nog in geen enkele broek, dus draag ik nog zwangerschapsbroeken en dat ben ik grondig beu. Ik vertik het om nieuwe kledij te kopen, wil gewoon mijn oude maat terug. Mijn oude kledij zijn maat 38 en ik denk dat als ik nu kleren zou kopen dat ik toch naar een 42 moet grijpen en dat zie ik echt niet zitten!!!

Kobe is nu bijna 5maanden en ik vond het hoogtijd om er iets aan te doen. Heb ingeschreven op de bodystyling (oefeningen doen in een warmte-cabine) Heb ik 2 jaar geleden als eens gedaan en had daar prima resultaten mee.
    Heb nu al 2 sessies achter de rug, nog 20 te gaan en hopelijk kan ik dan na de zomer terug in mijn oude kledij candle.gif

Het kost wel redelijk veel geld, maar een volledige nieuwe garderobe kopen gaat me nog meer geld kosten...
  • @Jennifer: hier serieus wat kilo's over, grrr

ik moet nu wel zeggen dat ik de laatste jaren al bij kwam hoor
    zomer van 2008 woog ik 70kg en had maatje 38 van broek
    zomer van 2009 woog ik 74kg en had maatje 40
    zomer van 2010 woog ik 76kg en had maatje 42

zomer van 2011 woog ik plots 80 PANIEK PANIEK en had ik maatje 44

toen ben ik direct op dieet gegaan, ik was toen tot 77 gekomen (eind juni) en dan was ik zwanger...niet ideaal om te dieeten

ik woog 102 op het einde van mijn zwangerschap!!!! nie normaal !!!
    ben naar huis gekomen aan ongeveer 91kg
    nu, vier maanden later is het ondertussen 86,5
    ik kan ook nog steeds niet in mijn kledij, wat zo'n zonde is!!!
    heb eens jeans aangedaan in de winkel en afhankelijk van merk is het een 46 of 48, echt niet te doen!!!!
    ook bovenkledij is niet gemakkelijk wegens het buikje...grrr

nog veel kilo's te gaan dus!!! ik wil op zijn minst tot 74kg geraken, da is te doen (ik ben 1m 81groot)

ik ging al ongeveer 15keer fitnessen
    het was de bedoeling om iedere zondag vm te gaan zwemmen, maar da is maar een viertal keer gelukt
    ik eet ook al twee maanden geen chocolade meer, geen witte sausen en dergelijke (gezien koemelkeiwitallergie Yuna en ik nog deels bv wil geven)

hier serieus aan het nadenken over wat ik wil/kan doen om verder te vermageren

probleem is dat ik een slechte knie (echt kapot eigenlijk) heb en qua sport bijna niets kan doen, en als ik het al kan, dan kan ik het niet lang genoeg na elkaar om calorieën te verbranden

iemand tips om kilo's kwijt te geraken?
  • Moeder natuur is me eigenlijk zeer gunstig geweest.

Voor m'n zwangerschap woog ik ongeveer 47 kg. Door Clomid en de hormonen ben ik er toen nog 2 aangekomen ongeveer. Toen was ik zwanger en ben in totaal 17 (!) kilo aangekomen dus woog ik ongeveer 66 kilo.

Na 3 maanden waren die er vanaf en sinds een goede drie weken kan ik terug in m'n kleren. Ervoor merkte ik wel dat mijn heupen nog te breed waren, maar dat is nu ook weer normaler. Ik vind het ergens wel jammer want ik zag er beter uit met een paar kilo extra. Dat zei iedereen me ook.

Het enige waar ik me aan stoor is die buik. Hij is plat, maar niet meer zo strak als ervoor. Maar ach, er heeft daar ook een baby ingezeten (en ik had echt een joekel van een vooruitstekende buik) dus dat is dan maar een "souvenir" smile.gif
  • @ Toshiva: bodystyling/infraligne is vrij duur, maar je hebt er echt heel goed en vrij snel resultaat mee. Je moet gewoon op je rug of buik liggen en oefeningen doen in een warmte-cabine. Ze geven ook aangepaste oefeningen voor mensen die ergens last van hebben.
    Vandaag ging ik en de vrouw naast mij heeft last van haar nek en mag geen oefeningen doen waarbij ze haar hoofd moet opheffen, geen sit-ups enzo. Ze gaven dan aangepaste oefeningen die niet belastend waren.
    Jij wil dus ook nog zo'n 10kg kwijt, dan hebben we ongeveer dezelfde weg af te leggen...

@ Mieke: mijn lichaam moet ook niet helemaal strak hoor. Ik ben inderdaad zwanger geweest. Maar als ik moet kiezen tussen allemaal nieuwe kledij kopen, of sporten en gezonder eten om mijn figuur min of meer terug te krijgen. Dan kies ik toch om eerst dat te proberen.
    Hier trouwens ook een vriendin die bijna niets van haar zwangerschapskilo's wou verliezen, omdat ze anders te mager was. Bij haar zijn er toch een deel blijven aanplakken en dat vind ze prima zo. Ik wou dat ik die luxe ook had goofy.gif
  • Hier ook heel veel geluk gehad. Voor de zs 62kg, dan afgevallen tot 58kg. Ik ben in totaal 9kg bijgekomen en die waren er direct allemaal af. In gewone kledij naar huis. Maar daar hebben jullie natuurlijk helemaal niets aan.
    Zoals Jennifer zegt, Bodystyling of Infraligne. Heb dat ook ooit eens gedaan en vond het heel leuk. De oefeningen duren echt niet lang en hebben heel goed resultaat. Ik vond het belangrijk te weten dat ik geen uur moest sporten en toch resultaat te hebben.
    En ookal ben ik mijn kilo's kwijt, mijn lichaam is na 2 kindjes toch niet meer wat het was. Maar ik stoor mij er niet aan, ik ben blij om mama te mogen zijn wink.gif
    Als jullie hier een beetje 'samen' sporten, hou je het misschien beter vol. Veel succes!!
  • @ Noatje: dat had ik toen ook met bodystyling. Een half uurtje oefeningen doen, 2 keer per week. Ik had zelfs niet het gevoel dat ik echt iets gedaan had en toch vlogen de cm's eraf!
    En daarom dat ik er nu gewoon terug voor kies, hopelijk met hetzelfde resultaat als toen.

Super dat jij wat meer geluk hebt! Mijn lichaam moet er ook echt niet terug uitzien als voor de zwangerschap, heb een kindje gedragen en dat hoeft voor mij ook niet. Maar er zijn grenzen wink.gif
  • En inderdaad, degene die ook nog wat willen afvallen, misschien kunnen we elkaar hier wat motiveren om vol te houden. Ik heb het vooral moeilijk om 's avonds niets te snoepen voor de tv. Ik moet echt op mijn tanden bijten, het begint echt op een verslaving te lijken en dat zal ik nu even moeten doorbreken...
  • heb eens gesurf mbt bodustyling...vind het nergens in de buurt sad.gif
  • En infraligne? Is identiek hetzelfde concept.
  • @Jennifer: infraligne wel gevonden in west-vlaanderen, maar dichtste is halfuurtje rijden
    kga mss wel eens informeren daar
    mijn vriend gelooft er echter niet in
  • Hier wil ik idd wat steun zoeken!!
    Hier 2 zwangerschappen op 2j tijd hebben serieuze sporen achter gelaten.

Ben altijd al zwaar geweest maar nu zwaait het écht de pan uit.
    Ik sta 10kg zwaarder dan na de 1e zwangerschap thumbdown.gif

Had toen ook infraligne gevolgd, had wel resultaat maar ligt me niet zo. Toshiva mss dat je dat eens moet zoeken in de buurt, das ong hetzelfste als bodystyling.

Ik ben al een tijdje bezig met fitness en beetje opt eten te letten maar dat heeft niet echt het gewenste resultaat. Dus donderdag eb ik een afspraak gepland bij een dietiste. Heb dit al meerdere keren gedaan met telkens resultaat, dus we gaan er nog eens voor!

Hier geraak ik al in een paar broeken maar ze spannen nog dus hier toch nog de voorkeur aan zw- broeken, en idd dat steekt zwaar tegen! Zeker omdat ik na 5weken al terug in mn oude broeken kon bij mn eerste. Heb hier wel al een nieuwe jeans gekocht in maatje 46 (had anders een 44)en het doet wel deugd om dan eens gemakkelijk in een gewone broek te zitten. Ze zit zelfs beetje ruim maar er is nog veel werk.

hier ook iemand die 's avonds moeilijk de snoepkas kan mijden met gevolg dat we gewoon weinig of niets in huis meer halen om te snoepen, want al wat er in huis is, moet er aan geloven wink.gif

we gaan ervoor é dames!!
  • @ Toshiva: ik weet mijn resultaten van vorige keer niet meer. Maar wat ik nog wel weet is dat ik aan elk bovenbeen 8cm kwijt was!
    Je krijgt ook oefeningen speciaal voor de probleemzones. Ik heb een programma gevraagd voor buik en billen.
    Je kan altijd een gratis afspraak maken voor een figuuranalyse, dan gaan ze alles meten en bespreken ze ook hun programma en je eetgewoontes.
    Ik heb vorige week nog met infraligne gebeld om prijzen te vergelijken en daar is het nu met de zomeractie 270euro, daarin zitten 20 oefensessies in die warmtecabine en voedingsadvies.

@ Pinchieke: Heel herkenbaar, wat hier in de snoepkast ligt MOET op! Erg hé! En niet in stukjes hé, nee een volledige zak chips in 1 keer blush.gif
    Jij wil er dan ook 10kg af? Dan zijn we met 3 die evenveel willen verliezen. Dat motiveert wel een beetje, niet?
  • zal wel zijn!! Kunnen dan zowel de hoogtepunten als de dipjes met elkaar delen content.gif
  • Hier ook iemand die dringend kilo's kwijt moet en wel meer als jullie. Heb mij gewoon allang niet meer op de weegschaal begeven, zou misschien wel in tranen uitbarsten. Geen verrassing natuurlijk, want ik zie het ook wel aan die dikke flubberbuik.

Schat dat het wel zo'n 15-20 kg is (had na trouw ineens veel kilo's die er bij kwamen, ging dus al verkeerd voor de zwangerschap).

Ga ook eens Googlen op Infraligne of Bodystyling in de buurt. Ga met nicht wel aquagymen in september, maar is ook maar 1x in de week een uurtje of twee, kan je dus niet veel resultaat van verwachten, maar het is wel leuker.

Snoepkast is ook grootste probleem hier en ijsjes. Omdat ik er toch niet karakter voor heb om er af te blijven, heb ik er nic nac'jes in gestoken om aan te zitten ipv de chips. Ik eet er dan minder. Ik koop geen Balisto's, Chacha's, etc... meer. Ik koop ook sorbet ipv vol roomijs. Tuurlijk zou het beter zijn om het allemaal volledig achterwege te laten, maar dat lukt me dus niet, dan lijkt het me beter zo te doen.
  • Hier nog eentje die toch 10 kilo kwijt wil!!

vorig jaar juni woog ik 83 ongeveer. Toen met dieet (dukan) begonnen en woog tegen dat ik postieve test had nog 75 ongeveer... Direct gestopt eigenlijk met dieet...

Was niet veel bijgekomen in zwangerschap, behalve de laatste 2 maanden. woog toen bijna 91 denk ik.
    toen ik naar huis kwam was het nog iets van 83 kilo, maar door de doopsuikers en zo is het ondertussen 85 geworden...

ik zou toch graag naar 75kilo gaan, was me zo goed als gelukt..

Hier ga ik nog altijd naar de kine en daar zit ik ook altijd half uurke minimum in de fitness-ruimte

Maar denk dat ik terug ga beginnen lopen, nu al 2x op de loopband en het doet zo'n deugd...
    maar zal ook beginnen met mijn dieet terug denk ik... (maar aangepast aan bv dan)
  • @zot konijn: ik wil ook nog 15kg af hoor!!!

we hebben dus allemaal wat weinig tot veel werk te doen he!!!!

veel succes aan iedereen!
  • Voor de mensen die geen bodystyling of infraligne in de buurt hebben, probeer eens te zoeken op Slank & strak. Dat is ook zoiets en zou heel goed helpen.
    Mijn kapper zijn moeder heeft zo een zaak hier in de buurt en amaai hij is fameus afgevallen!
  • En denk dat de powerplate ook leuk en goed is.
  • Bij mij was de postnatale kine via de trilplaat(gelijkaardig aan de powerplate dus) en dat vond ik toch niet zo leuk eigenlijk, maja da hangt af van persoon tot persoon é
  • Hoi Dames.

Ik ben hier sinds 2 weken terug begonnen met lijnen ( eitwit dieet ).
    Ik ga 1x per 2 weken heen voor begeleiding en om te weten en te evalueren hoe het gaat.
    Ben nu al 3.4kg kwijt en het is super vol te houden !....

Het is zeker een aanrader !

hug.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld