Fruithapje

• Hoi Dames,

Hier mag ik over +- 2 weken beginnen met fruithapje. Dan is joris 4mnd, en ivm o.a zijn reflux, en dat hij lekker kan eten, en wel vaak hongerig is en een grote knaap is, mag ik vast gaan starten dan.

Nu is mijn vraag, hoe ga ik dit aanpakken?...

Joris heeft nu nog 5 volledige flesvoedingen, en natuurlijk is een fruithapje eerst wennen, en nog extra e.t.c

Maar welk tijdstip, en moeten ze dan in een wipstoeltje zitten of??

hihi, tips zijn welkom, 1e kindje e.t.c haha sorry voor de vraag blush.gif
  • Hoi, ik verving de "namiddagfles door fruitpap".
    Schema voor fruitpap was
    7u fles
    10u fles
    14u fles
    17u30 fles
    21u fles
    ik geef dus fruitpap om 14u00-14u30, ter vervanging van een fles. In het begin hou je best nog een flesje klaar, Emma at vlot en zonder problemen, Alex vond 2 hapjes de eerste keer genoeg

bigsmile.gif

Ik geef fruitpap in de relax, op de keukentafel. In een stoeltje kunnen ze nog niet, en op schoot is een heel gedoe!

Nog een tip, begin met zacht smakend fruit, zoete appel of peer of banaan!

groetjes, veel plezier!Aangepast door Simsa op 09/07/2012 08:56
  • Dank je ellen !

Dus als ze een geheel fruithapje opsmikkelen, dan kan je het als een vervanging van een fles zien?..

En als ze een paar hapjes nemen en er klaar mee zijn , dan mag je nog wel een fles geven van de zelfde hoeveelheid klaar maken en kijke nwat ze dan nog opdrinken? blush.gif

Heb er wel zin in lijkt me leuk hihi
  • Hier hetzelfde. Het flesje van 14u werd vervangen door om 15u fruitpap te geven.

Nog een tip als je kiwi heeft kan hij krampjes hebben en dit zou komen door de pitten. Hier doe ik de kiwi dus schillen en snijd ik er deeltjes van af en kunje makkelijk de zwarte pitjes wat verwijderen.

oja en de koek vs.banaan. Doe niet als de oma's hier een 3/4 banaan en een gehele koek. Heb al gemerkt dat hij hier dan wel eens hard mag duwen blush.gif
  • Jessica, inderdaad, als ze maar een beetje eten geef je nog wat melk (Emma dronk dan nog zo n 120cc). Nu ze volledige fruitpap eet krijgt ze wat water in een fles.

Kathy, die kiwi-truc kende ik ook nog niet, bedankt!
  • Dankje wel!
    Moet ik dan wel de gewone hoeveelheid aanmaken die hij anders zal krijgen indien hij als hij de volledige fruithap op eet?.....
    En dan kijken wat hij opdrinkt?
  • Hierbij kan ik niet helpen. Hier at hij van de eerste dag meteen een hele pot fruitpap en was een flesje niet nodig.

@ellen: hoeveel water drinkt ze? Ik probeer telkens wat te geven maar meestal is het 10cc dat hij wil.
  • @ Jessia: ik denk dat Joris nu flesje van 180cc drinkt é...
    ik kijken hoeveel hij eet en aan de hand daarvan flesje maken..

bv eet hij maar lepeltje of 5 zou ik toch ook fles van 180cc maken en zien wat hij opdrinkt... maar eet hij toch een lepel of 30 zou ik mss toch maar 150 maken...
  • Angelientje

Dat klopt inderdaad.!

Dankje voor het advies
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld