Cadeautje ouders overleden baby

• Cadeautje ouders overleden baby

Mijn zus heeft bijna 6 maanden geleden haar zoontje na de geboorte moeten afgeven. Hij had heel zware hersenbeschadiging en zou niks gekund hebben. Ze hadden eigenlijk geen keuze en hij is zachtjes ingeslapen. Ik had hen graag iets gegeven als cadeautje voor zijn 'half jaar'. Maar de inspiratie komt maar niet, ik begin te twijfelen... Heeft er iemand een idee? Dank je wel, Ingrid
  • Gewoon een kaartje ? Met daarop iets zelf opgeschreven in de trend van ' ik denk ook nog alle dagen aan jullie zoontje en hij heeft ook een heel speciaal plaatje in mijn hart .'

Een foto van jou en je zus samen met op de achterkant iets geschreven. bvb. zoals hierboven of Ook ik denk dagelijks aan ... Ik zal er altijd voor je (jullie ) zijn.

Een mooi beertje met een klein kaartje bij.

Heb je een foto van je overleden neefje ? Misschien een mooi portret er van laten tekenen en inkaderen

• Ik ken je zus natuurlijk niet en weet niet wat ze wel of niet leuk zou vinden, maar met een een mooie kaars, kaarsenhouder, lantaarntje voor theelichtjes ga je volgens mij nooit iets mis doen. Een mooi kaartje dat je haar zoontje niet vergeten bent en dat ze altijd welkom zijn bij jullie als ze het moeilijk hebben, ook al is dat binnen 20 jaar of meer. Indien er een grafje is voorstellen om die dag samen te gaan (als ze dat graag heeft natuurlijk!) en iets mooi meenemen voor op het graf.
    Andere idee├źn die in me opkomen maar waarvan je zelf moet oordelen of ze al dan niet gepast zijn. Een mini fruitboom voor in de tuin als aandenken of een soort zen tuintje maken in een schaal als gedenkenis.
    Het belangrijkste is volgens mij om te tonen dat je aan hen en hun zoontje denkt en er bent als ze een schouder nodig heeft om op uit te huilen en voor de rest haar als normaal bekijken. Daarmee bedoel ik dat je haar bij alles blijft betrekken zoals vroeger, blij zijn als ze dingen gewoon mee doet en begrip hebben als dat (nog) niet (meer) lukt.
  • Soms zijn woorden genoeg. Ik heb mijn dochtertje na 18w zwangerschap afgegeven en ik zou een kaartje met een mooie tekst tof vinden. Laat weten dat je er voor haar bent en dat je met haar mee leeft ook al lijkt de hele wereld verder te draaien en de anderen het al lang vergeten te zijn. Andere mensen durven niet te vragen hoe het met je gaat op vlak van verwerking en kinderwens, het lijkt wel of er een grote muur rond je heen staat waar mensen niet door durven. Daardoor krijg je echt het gevoel dat enkel jij als mama en papa er nog aan denkt. Zorg dat ze van jou dat gevoel niet heeft en sluit haar niet uit of behandel haar niet anders als jullie activiteiten plannen.
  • Wij hebben vrienden die hun zoontje als kleuter hebben moeten afgeven.
    Ik maak er een punt van om telkens op zijn vejaardag en zijn sterfdag een kaartje te sturen met de tekst "Wij staan vandaag even stil en laten in onze gedachten een balonnetje op voor ...".
    De mama bedankte me onlangs nog voor de kaartjes, dus ik denk dat ze het op prijs stelt.
  • Bedankt iedereen voor de fijne reacties. Het doet nog altijd pijn het jongetje niet te kunnen zien opgroeien, maar we proberen elkaar erdoor te helpen en natuurlijk is het voor mijn zus en haar man het zwaarst. Ik zal een aquarel laten maken van een foto van hem, met een sterrenhemel erbij.
    De kaartjes zijn ook een leuk idee!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld