zwanger en totaal geen zin in koken...inspiratie!!!

• Geen wereldprobleem maar toch..

Ben normaal gesproken een echte bourgondier en hou erg van koken. Ik kan uuuren in de keuken staan, ben continue bezig met eten/recepten etc en kan helemaal wild worden van mooie ingredienten..

Maar ben nu voor de derde keer zwanger en het is (weer) bal hier als het op koken aan komt.
    Inmiddels 4 maand zwanger en geen zin in koken en 0,0 inspiratie.
    Alles is mij teveel en zelf een uitje snijden en een paar champigniontjes kan ik al tegen op zien.

Hoe moeilijk is het om een stamppotje te maken? een paar aardappeltjes schillen, zuurkool/boerenkool oid er bovenop, paar spekjes bakken.....maar het smaakt NERGENS naar (te zout, te laf)

Nu een ovenschotel in de oven gezet, maar vrees dat dat hem ook niet gaat worden; wat gehakt aangebraden met wat groenten, wat kruiden en specerijen erover, aardappelpuree erop, maar sta als een kip zonder kop wat te doen en weet nu al dat het smaakloos is

Kortom; waar ik eerst kookte met veel liefde en passie is dat nu compleet weg..

Wie heeft er zo wat gemakkelijke en snelle receptjes voor mij die eigenlijk niet mis kunnen gaan?
    Misschien had een van jullie wel hetzelfde probleem tijdens de zwangerschap en had je wel 1 favoriet receptje die ondanks je (tijdelijke) minachting voor koken toch een groot succes was..

Trouwens...straks als de kleine er is , zit ik ineens weer boordevol inspiratie, passie en liefde voor het koken...(het is tenminste altijd nog weer teruggekomen haha)

PS: kant en klaar maaltijden was bij mijn eerste zwangerschap een prima oplossing, maar heb nu 3 kinderen die ik dit echt niet elke dag voor kan zetten, dus graag tips!!!!
  • Hier net hetzelfde. Maar het begint weeral te beteren. Het liefst zou ik elke dag willen gaan uiteten maar dat is natuurlijk ook geen optie.. Ik maak veel dingen die snel klaar zijn. Macaroni met kaas en hesp, croque monsieurs, ook veel soep met boterhammen of pistoleetjes, iets in de wok,..
    De eerste 3 maanden zorgde mijn ventje ook soms voor het eten. Ik schilde bv de patatjes en hij deed de rest. Bij ons is het wel altijd boerenkost (aardappelen, groenten, vlees..) ik maak nooit niet veel 'speciallekes'
    Vanavond is het dan gewoon hamburgers met schorseneren en gekookte aardappelen..
    Ik doe ook af en toe eens belegde broodjes, ik haal charcuterie en groentjes en stokbrood. Hier altijd welgekomen.
    Voor de rest heb ik ook 0,0 inspiratie dus ik lees hier graag verder mee bigsmile.gif
  • Wij hebben een enorme pot spaghettisaus versgemaakt en ingevroren, idem met stoofvlees. Doen we af en toe, je kan ook vol-au-vent maken. Dan moet je enkel nog een tomaatje snijden en patatjes/frietjes/rijst maken.
    Dat zijn dingen waar je dan niet veel werk meer aan hebt en zo lekker kunnen smaken.

Ik kon in het begin niet veel verdragen, maar spaghetti ging er altijd in smile.gif

(heb wel het geluk dat mijn man vooral kookt)
  • ja de zin om te koken is bij mij ook helemaal weg. Nou ja ik was niet echt zo hyper bezig met koken, maar nu maak ik iets maar smaakt het me meestal niet.

Snelle ideetjes inderdaad wokschotel. Of pasta met spinazie en kippeblokjes. Kip of varkensblokjes met zoetzure saus en rijst. Maar meestal probeer ik toch mijn best te doen. Gisteren worteltjes met aardappelen (in de stoomkoker dan hoef je er niet op te letten) en blinde vink. Is ook wel nog snel klaar.

Het ligt aan jou hoor dat het niet smaakt. Ik heb dikwijls hetzelfde. Het enige waar ik nu dol op ben, is een broodje met tonijnsla. Of frietjes met stoofvlees. Van alle rest blijft er meestal nog op mijn bord liggen, het interesseert me niet meer ponder.gif
  • Ondertussen is mijn eetlust al terug. Wel heb ik nog dat het me niet meer zo smaakt als vroeger. Hier zijn frietjes ook de grote boosdoener. Die smaken mij het meest!
    Maar toch probeer ik ze te vermijden. Max. 1 keer in de week...
    Vanavond eten wij gratin patatjes ( diepvries Colruyt) en die moeten gewoon maar in de oven. Met biefstuk (voor mijn varkenslapje) en erwtjes en worteltjes. Ik vind ook dat er daar niet zoveel werk aan is.
    De stoomkoker is hier het meeste gebruikte toestel. Is de sterillisator van op de geboortelijst en die gaat nu bijna 6 jaar mee. Ik zet wel een nieuwe op de lijst want hij wordt oud. Ik gebruik hem héél veel! Deze week patatjes en wortelen (ook uit diepvries) in klaar gemaakt en er dan puree van gemaakt. Dat doe ik met veel groenten want hier zijn ze verzot op puree! En het is geen werk! Gebruik meestal groenten uit de diepvries, dus in het mandje gieten, patatjes erbij, 20-25 min stomen en klaar!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld