witloofrolletjes voor grote groep

• hallo,

over 2 weken ontvang ik tamelijk grote groep vrienden (20 man), een zondagmiddag. Omdat ik het niet zie zitten om een 'klassieke' maaltijd te maken voor zo'n groep (bedoel: vlees, groenten, aardappelen) had ik gedacht aan witloofrolletjes. Dit kan ik volledig vooraf klaarmaken, en moment zelf dan gewoon opwarmen in de oven.

Is dat mogelijk voor zo'n grote bende?? ik zal allezinds al wat vuurvaste schotels moeten lenen bij ouders/schoonouders, want zelf heb ik er natuurlijk niet genoeg. hoeveel rolletjes zou ik moeten rekenen per man?? Als we dat thuis eten, eet ik meestal 1 à 2, mijn man 2 à 3.

En wat zou ik erbij serveren?? Broodjes?? Of purree?? Wij eten dat meestal met gewone gekookte aardappelen. Met purree vind ik het persoonlijk nogal zware kost, maar smaken verschillen natuurlijk. Of passen frietjes daarbij?? Mijn man zegt van wel, ik vind van niet. heb dat nog nooit gegeten op restaurant, dus weet niet echt wat en hoe ze dit serveren.

iemand ideetjes of tips??
  • Ieuw, toch niet met frieten??

Gewoon met puree , maak je vooraf en zet je samen in de oven.
  • Met puree ja, maar voor 20 man die puree en die witloofrolletjes in 1 oven krijgen?
    Zou 2,5 rolletje per man tellen eigenlijk ...
  • Zijn het mannen of vrouwen, kinderen bij?

Ik eet het nu niet met witloof maar met ham. Maar ik eet er 2 en mijn vriend 3

En liever te veel dan te weinig.

Neem inderdaad 2,5 gemiddeld. X 20 = 50 rolletjes (wat ren aantal)

En wij eten ze met puree.

Waarom geen lasagne of spaghetti. 50 hamrollen klaarmaken en opwarmen ??
  • ja, 50 hamrollen is inderdaad veel. Maar voor zo'n groep lasagne klaarmaken... dan nog liever hamrollen hoor! wink.gif

Dat klaarmaken vind ik nu niet zo'n probleem. Dat is toch vlug klaar. Ben eerder bang dat ik niet alles op tijd warm zal krijgen. Nu maak ik dat voor ons meestal ook op voorhand klaar. Bv. de zondag klaarmaken voor de maandagavond. En ik vind wel dat ze lang in de microgolf/oven moeten tegen dat ze mooi warm zijn vanbinnen.
  • Ik krijg morgen 12 man over de vloer, dus met ons er bij 15 man.
    Ik ga gewoon spaghetti maken.
    Mijn schoonzusje vroeg achter macaroni, maar het moest percee in de oven en dat lukt me niet voor 15 man, dus zal het spaghetti worden. De saus maak ik morgen voormiddag al en dan 's avonds nog spaghetti koken en de saus opwarmen... Klaar. Niks zo simpel als dat wink.gif
  • Spaghetti lijkt me ook een stuk eenvoudiger. Krijg jij 50 rolletjes + puree voor 20 man in je oven Lieve?
    Vind witloofrolletjes maken trouwens altijd veel werk ...
  • Ik zou toch ook eerde voor lasagne of spaghetti gaan.
    En misschien nog wat pizza's erbij om 1st te eten. Als je ook nog wat sla ofzo voorziet en enkele stokbroden heeft iedereen normaal wel genoeg. En denk dat er ook meer mensen zoiets lusten dan witloof(ik lust in ieder geval al geen witloof en geen ham wink.gif )
  • ja je moet dan zeker zijn dat iedereen witlof lust ;ik maak dat met prei voor mezelf en zoon + jongste dochter voor de papa en de oudste maak ik ze klaar met gruyère.
    ik vind dan weer dat vlees + groenten en puree of gratin minder werk en vooral praktischer dan witlofrolletjes wink.gif
  • Ik zou toch ook voor spaghetti of dergelijke gaan hoor.
    Je kan er dan lookbroodjes of focaccia broodjes bij geven.
  • Ik vind 2,5 per persoon niet veel eigenlijk,tenzij je nog serieus wat hapjes voorziet voordien. Als vrouw eet ik er zeker 2, als 't smaakt of je zit gezellig met een bende dan makkelijk 3. Mijn man eet er zeker 3.

In jouw plaats zou ik voor pasta gaan: 2 of 3 soorten pasta en 2 of 3 soorten saus (of 2 soorten +lasagne)
  • Ik zou het eer zien zitten om lasagne te maken voor 20 man dan hamrolletjes
    Ik zou er dan toch ook 3 gemiddeld nemen, is 60 rolletjes.

Voor verjaardagen maak ik altijd lasagne, spaghetti en dat ik ook tegen de 20 man.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld