welke wijn?

• hey,

Ik vroeg me af welke wijn (wit/rood) jullie aanraden om te drinken (niet bij de maaltijd).
    Wat is aan te raden...wat zeker niet?
    Zelf drink ik het liefste zoete wijn, maar natuurlijk zijn er van mijn gasten die liever droge wijn drinken.
  • Ik ben wijnliefhebber en dan één van die mensen die niet graag zoete wijn drinkt, in tegenstelling tot de meesten in mijn vriendenkring.

Ik weet niet welk budget je wil spenderen aan je wijn?

Iets wat het hier wel altijd goed doet is een Italiaanse Pinot Grigio, kan zowel bij eten als "zomaar" gedronken worden, valt zowel bij zoete- als droge- wijnliefhebbers in de smaak.

Qua rode wijn is een Cahors (aoc) misschien wel een idee. Een karaktervolle Zuid-Franse wijn. Heb ik regelmatig geschonken en gedronken in mijn studententijd, ook "gewoon" 's avonds.

Van beide soorten vind je varianten in de grote warenhuizen (voor 5 euro of iets meer moet je al een degelijke fles hebben).
  • Door onze woonsituatie drinken wij de laatste jaren bijna altijd Spaanse wijn.

Lekker, betaalbaar en ook in België te verkrijgen:

rood:
    Sangre de Toro(Torres)
    Marqués de cáceres(Rioja)

wit:
    Antonio Barbadillo
    Viña Sol(Torres)
  • ik ken eigenlijk niets van wijn, maar ik heb ooit super lekkere gedronken (daar hadden we een aantal flessen van, maar ik vind deze nergens meer).
    De witte wijn van Miyone (volgens mij zo geschreven, anders Myone) en die is echt zoooo lekker... goofy.gif
  • ik ben dan eerder een zoete wijn drinker.
    hoe zoeter, hoe liever.
    ik ben een fan van muscato d'astiAangepast door leenepeen op 16/02/2013 10:28
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld