welke versnaperingen na een dinner?

• Wat geven jullie zoal nog na een etentje?

Gewoon chips op tafel? Of nog zoetigheden zoals bokkepootjes, cakejes, soesjes?

Of wat nog zo allemaal?
  • Je bedoelt na een etentje waar al dessert is geweest?
    Zoetigheden dan meestal zoals koekjes, soesjes, chocolaatjes, pralines ... meer van die zaken. Is toch voor bij de koffie of het degistief nee? Dan ga ik meer voor zoet ipv zout of hartig.
  • Ja, ik bedoel inderdaad na koffie en dessert al! (ijs)

Ik kan niet zo goed inschatten wat er gaat gedronken worden, sterkere dranken of wijnen/cava of nog meer koffie...? en weet daarom ook niet goed wat te voorzien?

Als er frisdrank wordt gedronken of wijn, dan passen chips of zoute crackers toch beter dan pralines en soesjes.
    Ik wil op alles voorbereid zijn en dus beetje vanalles in huis hebben, ik hoop op ideeen van jullie!
  • Meestal voorzie ik 's avonds na het dessert koffie met eventueel iets sterker en dan koekjes of pralinekes ofzo... Wat ik gewend ben is dat er dan toch niet echt veel wijn meer wordt gedronken, eventueel wel wat water ofzo. Maar wijn met chocolade gaat vb. wel perfect he.

Dus ik zou voor de koekjes/chocolaatjes gaan. Maar vergis u daar niet in, echt veel zal er niet meer van gegeten worden (ik heb dat toch altijd heeeeel veeel over wink.gif )
  • Na dessert en koffie wordt er bij een gewoon etentje geen wijn meer gedronken hier. Ik zet meestal nog een assortiment kleine koekjes op tafel, die verkipen ze in kleine zakjes bij onze bakker, die,maakt dat zelf. Mini cakejes, mini amandelkoekjes, mini nougat...
  • Inderdaad, bij het dessert eventueel nog wijn maar daarna is het koffie/thee of een digestief hoor. Met een zoetigheid dan, waar geen hopen meer van gegeten word. En in mijn geval meestal ook nog wat water om de kater tegen te gaan smile.gif
  • Meestal drinken wij na de koffie/dessert nog een (speciaal) biertje. Vaak nemen we dan terug plaats in de zetels. Ik zet dan vaak een bordje met wat koekjes/pralines op de salontafel, maar veel wordt er niet meer van gegeten.
  • Wat After Eights en Mignonettes. Hier wordt meestal niet veel meer van gegeten maar kan zo terug de kast in daarna.
  • Niks, gewoon koffie. Meestal is ons bezoek al zo vol gegeten dat er toch niks meer bij kan goofy.gif
  • Ik voorzie meestal nog iets chocolade-achtig:
    truffels, eitjes (in de paasperiode), after eight, zo van die langwerpige chocolaatjes met sinaasappelvulling (ik ben even de naam kwijt), pralines, ...
    Na het dessert terug iets zout of pikant gaan eten, zou mij niet zo smaken.
    Mijn man bakt graag, dus meestal hebben we al gebak als dessert. Daarom kies ik meestal voor chocolade ipv koekjes. Maar na ijs, kan je misschien ook nog een koekje geven.

hug.gif Ines
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld