Wat te eten geven voor 4 volw en 7 kinderen

• Hey,

dit weekend komen vrienden van ons langs met hun drie kindjes van 5, 3 en 1. Naast onze eigen spruiten van ook 5, 3 en 1 letten we dit weekend ook op ons neefje van 3 (en nichtje van 4 maand, maar die tellen we even niet mee).

Nu vroeg ik me dus af: wat kunnen we die hele bende te eten geven? Ik ben mezelf al suf aan het denken op iets wat lekker is voor volwassenen én kinderen en dat ik grotendeels op voorhand klaar kan maken.

Spaghetti, lasagne en vol au vent zijn geen optie, omdat we dat vorig weekend en deze week nog maar gegeten hebben.

Iemand suggesties?

Groetjes,

bliep
  • Gourmetten? Vlees en groenten voor de volwassenen, en pannekoekjes ed voor de kids

Hebben hier ook wel eens een chocoladefontein gedaan voor de kinderen terwijl de ouders een gewoon diner kregen

Wrapjes??
    Stapel wrapjes, schalen met komkommers, tomaten, sla,verschillende soorten vlees (kipblokjes, gehakt, shoarma,gemarineerde spekblokjes)
    Is hier altijd een groot succes. onze kinderen vinden dit heerlijk en men kan zelf kiezen wat je erop doet.

Of een gewoon diner, maar wel met zaken erbij die kinderen ook lekker vinden?
    (is voor anderen misschien wat lastiger, aangezien wij kinderen hebben die ALLES eten, dus voor anderen misschien wat lastiger om iets te bedenken)
    Maar bijv frietjes/gebakken aardappelen, (zelfgemaakte)appelmoes, doperwten (meeste kinderen vinden combi doperwten/appelmoes lekker)
    kippepootjes, en voor de volwassenen misschien een ander stuk vlees (varkenshaasje, biefstuk, karbonade etc) en lekker groentegerecht erbij met een frisse salade??

Of buiten de BBQ aansteken? vuurkorfje erbij voor de entourage, en binnen lekker opeten (voor de kids wat hamburgertjes ofzo)

Ben benieuwd wat het gaat worden. laat je ons dit nog even weten? wave.gif
  • Oh: we hebben als volwassenen ook wel eens gewoon diner gedaan en op voorhand voor de kinderen een stapel pannekoeken gebakken. deze even opwarmen in de oven of magnetron en iedereen blij wink.gif
  • Hey Es,

bedankt voor de tips alvast.

Wat randinfo
    - de kinderen in kwestie zijn geen overdreven moeilijke eters, maar alles wat 'anders' is, is vaak wel een probleem.
    - ik ben zelf allergisch aan de meeste rauwe groenten, dus dat mag er eigenlijk niet inzitten
    - wij hebben geen friteuse

Gourmet zie ik niet zo goed zitten, vind dat je huis daar dan hele dagen naar stinkt.

Kip of stoofvlees met appelmoes en aardappelschijfjes is nog wel een goede suggestie eigenlijk. Maar doperwtjes erbij? Aan die combinatie zou ik eigenlijk écht niet denken. Vinden ze dat echt lekker?!

Wraps kan ook wel iets worden, ga daar ook nog eens verder over nadenken.
    Winterbarbecue zie ik zeker zitten, mijn ventje iets minder want die mag buiten gaan staan goofy.gif

Als ik aan 'gemakkelijk en lekker' denk, denk ik automatisch 'ovenschotel of pasta' maar misschien moet ik mijn blik wat verruimen. goofy.gif

Groetjes,

bliep
  • Ja toch??? astonished.gif kip, doperwten, patat en appelmoes is toch dé maaltijd voor kinderen???
    (weet niet wáár ik dat ergens opgepikt heb hoor bigsmile.gif )

Oh wat betreft dat gourmetten, zit hier met hetzelfde probleem; met de kerst komen hier zo'n 20 man gourmetten
    heb al wat gegoogeld voor tips ivm de stank en schijnen wel trucjes voor te zijn: oa elke keer de bakplaten 'schoonmaken'met stukjes brood, en zo waren er nog wel wat meer tips te vinden

Maar wanneer het gaat om gemakkelijk: een hartige taart???(kun je alle kanten mee op)

Als de kinderen al gemakkelijke eters zijn dan word het wat gemakkelijker om iets te bedenken, alleen moet je even 'om je allergie heen'gaan bedenken, maar dat moet toch ook wel mogelijk zijn, toch?

Of: grote pan bami/nasi en om het wat "specialer"te maken, satestokjes erbij (zelf gemarineerd!!!!)wat kroepoek, wat atjar (desnoods uit pot)misschien een loempiaatje of miniloempiaatjes?
    En weet niet of je thuis bent in de indische keuken, maar met Conimex valt er ook nog wel een lekker groentegerecht erbij te maken

Of broodjes shoarma/gyros (shoarma en broodjes te halen bij de winkel en hoef je alleen maar te bakken) erbij aardappelschijfjes en bijv salade (voor jou dan weer niet ivm je allergie nervous.gif )

Of zelf een salade maken (pasta, huzaren zalm kan van alles zijn), met wat lekker gebakken vlees (karbonaadje bijv) met broodjes, en eventueel pan soep (hier ook wel eens gedaan bij verjaardagen als men bleef eten)

Een goed gevulde maaltijdsoep???(met brood)

Bij gemakkelijk denk je inderdaad vaak aan de ovenschotels en pasta's, maar heb zelf regelmatig veel eters over de vloer en moet elke keer wat anders bedenken, dus dan ga je vanzelf wel voorbij de ovenschotels goofy.gif

Schiet mij nog wat anders te binnen dan kom ik terug wave.gif
  • Ik denk ook automatisch aan een ovenschotel...
    'Laagjespuree' vinden ze hier heel lekker: laagje aardappelpuree, laagje gehakt, laagje spinazie, bechamelsaus en geraspte kaas erbovenop.
  • hey Bliep,

Deze misschien nog? Boerensnitzel??

Is hier altijd een groot succes! Bouwvakkers aan het werk, voor onze gasten met de verjaardagen? Een boerensnitzel is altijd geslaagd!

In onze omgeving is dit overigens heel bekend, maar nu al een paar mensen meegemaakt die heel verbaasd staan te kijken en het niet kennen, dus vooruit hier komt een beknopt recept !!(hoeveelheden zelf te bepalen)

Snitzels lekker uitbakken
    Aardappeltjes bakken (het lekkerste vind ik krieltjes of voorverpakte krieltjes) lekker bruin bakken
    Uitjes (niet al te fijn), spekjes(baconblokjes) champignions (verse!!!!geen pot/blik) bakken. Dit bij de aardappelen doen en op het laatst nog wat doperwten en worteltjes erdoor
    Doe zelf altijd diepvrieserwten, omdat die lekker vers ogen en het gerecht niet 'drassig/nat/zompig maken. worteltjes kan wel uit blik

erg gemakkelijk, erg lekker, en eens een keer wat anders
  • Hey,

Es, kom jij uit Nederland? Want dan verklaart dat meteen waarom ik appelmoes en doperwtjes én boerenschnitzels niet ken! goofy.gif

'Chinees' met een grote kom nasi lijkt me ook wel fijn. Ga daar eens over nadenken.

Heb met 'buitenlandse' keuken wel altijd de neiging om mijn aperitief in dezelfde stijl te doen, ga dan toch eens goed moeten denken. goofy.gif

Kathleen, is hier ook een topper voor de kindjes (ook met prei of broccoli), maar ik ben er zelf niet gek van. blush.gif

Groetjes,

bliep
  • ja, weer die 'Hollanders'hé met hun rare fratsen..haha bigsmile.gif

Hier komt er wel eens een ajuintaart (????)op tafel (of te wel uientaart hihi) dus ik waag me wel eens aan de belgische keuken hoor bigsmile.gif

Misschien gewoon proberen. Je zult nog versteld staan van wat die Hollanders allemaal nog voor lekkers kunnen maken hihi bigsmile.gif

Groetjes, Es wave.gif
  • voor de kindjes:
    -Balletjes in tomatensaus met puree
    -Hamburgertjes en braadworsten met verse appelmoes of worteltjes?
    -Spaghetti (enkel voor de kindjes)
    -fishsticks in de pan gebakken of oven met spinaziepatatjes
    -macaroni met kaas en hesp met stukje stokbrood of gekookt eitje

voor de volwassenen:
    -Soort gentse waterzooi of hutsepot kan ook, al moeten de personen in kwestie dit natuurlijk wel graag eten.
    -steak/kip/lam (eventueel op de (steen)grill gebakken) met een op voorhand zelfgemaakte bearnaisesaus/pepersaus/stroganoffsaus/... met aardappelschijfjes of gebakken aardappeltjes of zelfs tagliatelle.
    -coq au vin met puree
    -paella (veel werk misschien)
    -kalfsblanket
    -wokschotel (indien je een tafelwok hebt of huurt, ideaal!)
  • Even laten weten wat het geworden is:

ik maak een grote pizza voor de volwassenen (ovenplaat) en de kindjes mogen hun eigen minipizza maken (de volwassen ook een beetje - voor als ze niet kunnen wachten tot de grote klaar is goofy.gif ))
  • 1 grote pizza voor 4 volwassenen? nervous.gif met mijn grote eters zou dit niet lukken..
  • 't Was anderhalve ovenplaat pizza... (drie verschillende smaken)en 't was meer dan voldoende! smile.gif

Het was trouwens een succes, zowel bij volwassenen als kindjes.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld