wat lusten jullie niet?

• schrik er toch van dat zoveel mensen geen asperges lusten.

hier lust ik echt geen koffie. vervelend, want heel vaak duwen ze een kopje in je hand nog voor ze vragen wat je wil drinken.

verder eigenlijk weinig dat ik niet zal opeten.

Enkele jaren terug die "mojito" rage (of hoe je het ook schrijft). Dat vond ik echt verschrikkelijk om te drinken. Mijn maag draaide al van de geur alleen. En op ieder feestje of ieder etentje bij vrienden: Mojito!! Olé! drunk.gif
  • Iets gevonden dat ik echt niet graag eet: vlammende banaan! Zo' banaan met drank in een pakje op de bbq. Jakkes hoe vies is dat:)
  • Niet veel dingen die ik echt niet lust (daarmee bedoel ik niet binnen krijgen).
    Eentje is dingen met anijssmaak. Zonde nochtans vind ik zelf, want ik zou graag kunnen genieten van een pastis in de zomer in Frankrijk. Maar ik loop weg van de geur alleen al.

Voor de rest kan ik zowat alles eten/proeven als het moet. Heb al heel veel exotische vreemde dingen naar binnen gespeeld, inclusief insecten, ingewanden en organen die je normaal gezien niet direct zou bedenken,...
    Altijd veel gereisd in Afrika en Zuid Amerika en nu woon ik al jaren in Azie.
    Een greep uit het assortiment: cavia's, slang, sprinkhanen, penissen van verschillende diersoorten, fondue met bloed, schapenogen,...
    Echt, zolang er geen anijs geur of smaak aanzit krijg ik het wel naar binnen gewerkt bigsmile.gif
  • oh my god... Mieke... en dat op mijn nuchtere maag... drunk.gif

als het tamelijk normaal blijft, eet ik ook wel redelijk veel. op restaurant of bij vrienden/familie eet ik altijd netjes mijn bordje leeg. soms met lange tanden, maar tja, een mens moet beleefd zijn vind ik.

als kind vaak moeten helpen als er een varken of rund geslacht werd, voor in de diepvries. Dan kwam een hele dag een slager om alles te verwerking in worst, stoofvlees, hamburgers, biefstuk, enz... Heel leuk, vond ik toen. Maar als het nadien in mijn bord lag moest ik toch wel eens slikken. Vaak omdat al vooraf beslist werd welk dier er genomen zou worden, en vaak werd dat beestje dan wat extra in de watten gelegd. Het varken kreeg wat oud brood als extraatjes en dergelijke. Dus er ontstond een soort 'band' tussen mij en dat dier. En dan lag dat plots in mijn bord en moest ik het opeten... thumbdown.gif

wat ik eigenlijk echt niet lust, dat is sterke drank (wiskey, jenevers, Cointrau en dergelijke toestanden).
  • Er zijn maar twee dingen die ik echt niet lust: anijs, en van die appelsiensaus op hartig eten, canard à l´orange, bijvoorbeeld, horror.gif

@Mieke, amai, ik heb ook al vrij veel dingen gegeten, maar over uw lijstje zou ik toch even twijfelen,.... Ik heb ooit eens bijna ruzie gemaakt met een Thai, omdat ik de kop van een gamba niet wilde uitzuigen content.gif
  • Wat lust ik niet? Rode kool, warm fruit bij eten.

Waar ben ik niet zot van? Spek (enkel als hij héél hard gebakken is), erwtjes en worteltjes.

Voor de rest lust ik alles, net als mijn dochter, ze is zot van oesters en olijven! Heel gemakkelijk om met haar op restaurant te gaan! bigsmile.gif
  • H., had je gevraagd om de munt eruit te laten? Caiprinha is wél lekker smile.gif

Wenneke, die spek, heb daar hetzelfde mee, goed hard vind ik het lekker, maar nog half zacht (in ei), bah bah bah
  • ik eet ook eigenlijk tamelijk veel graag. die dingen die hierboven opgenoemd worden zoals ogen, insecten en dergelijke: nog nooit geprobeerd, maar hoop ook dat ik het nooit moet proberen. Denk niet dat ik het zou binnenkrijgen. vroeger was daar zo'n programma op tv waarbij 3 BV's allerlei extreme proeven moesten doen, en vaak zat daar ook een eet-proef bij. wel, ik heb dat vaak gezegd: ik ging alles durven proberen, maar voor dat eten ging ik altijd passen.

leuke anekdote misschien: toen ik ging trouwen voor de kerk, moesten we gaan eten bij de pastoor. dat was traditie in het dorpje waar ik woonde. gewoon bij de pastoor thuis, op een zaterdagavond, een etentje met één koppel dat ging trouwen. Dus het was de beurt aan mijn man en ik. Weet nog dat het daar zeer donker was, een klein schemerlampje in een hoekje, en hier en daar een kaarsje, meer verlichting was er niet. De pastoor zei dat hij entrecote ging klaarmaken, van speciale runderen uit frankrijk. hij had die daags voordien gaan afhalen bij een goeie vriend van hem, die hadden zoveel dagen liggen 'rijpen' enz...
    We krijgen die entrecote in ons bord, en er hangde echt kweetniet hoeveel vet aan. Ik durfde dat niet allemaal afsnijden, er zou amper vlees overblijven nervous.gif . Gezien het er zo donker was, en er veel bloemen en brol op tafel stonden, kon ik ook niet echt kijken in het bord van mijn man of van de pastoor. Dus ik echt alles binnengeslikt. Het kraakte vaak keihard tussen mijn tanden tijdens het knabbelen, zo hard waren die pezen en dat vet. bah. maar telkens met een slok wijn: glug, en binnen. Hij vroeg of we die pure smaak van dat vlees proefden. hihi. ik alleszinds niet veel. na de maaltijd nam hij de borden, en vroeg hij waar mijn "afval" lag. Ik zei dat ik geen afval had. "wablief??? heb jij dat zo allemaal opgegeten??" ik beleefd: euh.. ja. "hahaha, meen je dat?? heb je al dat vet en die harde boorden opgegeten?" Toen pas zag ik dat op de twee andere borden een hoop "afval" lag.
    Tijdens de misviering grapte hij voor een volle kerk: "laat ons hopen dat de bruidegom altijd even mooi zijn bordje leegeet als de bruid, want de liefde van de man gaat door de maag". bigsmile.gif
  • Ik probeer alles te eten met als enige uitzondering paprika. Warm krijg ik het echt niet binnen, koud alleen de gele, de rest laat ik voor wat het is.
    Verwerkt in saus is dan weer niet echt een probleem (uiteraard geen paprikasaus of zo...)

Qua ingewanden is het enige wat ik eet lever. Niertjes, hersenen, hart, ... nog nooit geprobeerd. Mijn ouders hebben het nooit klaar gemaakt en op restaurant ga ik het niet nemen. Maar echt problematisch lijkt dat nu niet echt.

Er zijn dingen die ik liever niet eet, maar als ik ze voorgeschoteld krijg zal ik m'n best doen ze toch op te eten.

Oh ja, koffie drink ik absoluut niet. Vreselijke smaak.
    En ganzenlever eet ik niet uit principe. (tenzij ik het ooit per ongeluk heb binnengekregen op een receptie of zo denk ik ook niet dat ik het ooit heb gegeten)
  • haha, Anja, een verhaal om aan je kinderen te vertellen, gieren !!!
  • Wat ik niet lust: warme witloof. Ik lust het wel koud of lauw (maar dan nog met beet aan). Asperges en blokjes spek alsook rauwe ei/spiegelei probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Ik eet geen lepel honing, wel verwerkt in een saus bv. Verder heb ik een hekel aan tomatensaus met stukken in (incl pitjes en vel van de tomaat), bah! Bloedworst eet ik niet uit principe, organen heb ik nog nooit geprobeerd. Verder kook ik veel met (voor mij) onbekende smaken en producten, tot nu toe eet het meeste wel. Ken een aantal heel moeilijke eters, zou zo niet kunnen leven. Ik zal alles eten wat ze voorschotelen (behalve bloedworst), al is dat dan met veel moeite en slikken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld