ik eet ook eigenlijk tamelijk veel graag. die dingen die hierboven opgenoemd worden zoals ogen, insecten en dergelijke: nog nooit geprobeerd, maar hoop ook dat ik het nooit moet proberen. Denk niet dat ik het zou binnenkrijgen. vroeger was daar zo'n programma op tv waarbij 3 BV's allerlei extreme proeven moesten doen, en vaak zat daar ook een eet-proef bij. wel, ik heb dat vaak gezegd: ik ging alles durven proberen, maar voor dat eten ging ik altijd passen.
leuke anekdote misschien: toen ik ging trouwen voor de kerk, moesten we gaan eten bij de pastoor. dat was traditie in het dorpje waar ik woonde. gewoon bij de pastoor thuis, op een zaterdagavond, een etentje met één koppel dat ging trouwen. Dus het was de beurt aan mijn man en ik. Weet nog dat het daar zeer donker was, een klein schemerlampje in een hoekje, en hier en daar een kaarsje, meer verlichting was er niet. De pastoor zei dat hij entrecote ging klaarmaken, van speciale runderen uit frankrijk. hij had die daags voordien gaan afhalen bij een goeie vriend van hem, die hadden zoveel dagen liggen 'rijpen' enz...
We krijgen die entrecote in ons bord, en er hangde echt kweetniet hoeveel vet aan. Ik durfde dat niet allemaal afsnijden, er zou amper vlees overblijven

. Gezien het er zo donker was, en er veel bloemen en brol op tafel stonden, kon ik ook niet echt kijken in het bord van mijn man of van de pastoor. Dus ik echt alles binnengeslikt. Het kraakte vaak keihard tussen mijn tanden tijdens het knabbelen, zo hard waren die pezen en dat vet. bah. maar telkens met een slok wijn: glug, en binnen. Hij vroeg of we die pure smaak van dat vlees proefden. hihi. ik alleszinds niet veel. na de maaltijd nam hij de borden, en vroeg hij waar mijn "afval" lag. Ik zei dat ik geen afval had. "wablief??? heb jij dat zo allemaal opgegeten??" ik beleefd: euh.. ja. "hahaha, meen je dat?? heb je al dat vet en die harde boorden opgegeten?" Toen pas zag ik dat op de twee andere borden een hoop "afval" lag.
Tijdens de misviering grapte hij voor een volle kerk: "laat ons hopen dat de bruidegom altijd even mooi zijn bordje leegeet als de bruid, want de liefde van de man gaat door de maag".