wat bij gourmet?

• Met kerstavond komen de ouders,schoonouders en grootmoeders naar hier eten,omdat ik dan al 7 maand zwanger ben zie ik het echt niet zitten om een hele dag in de keuken te staan.
    Dus nu dacht ik om zelf gourmetschotels te maken.
    Nu is mijn vraag,wat doen jullie bij gourmet van vlees,groenten,sauzen,aardapelen,pasta enz ... Het mag uitgebreid zijn(veel verschillende soorten vlees,had al gedacht scampi 's?)
    Laat jullie idee 'tjes maar horen thumbup.gif
  • Wij halen normaal gewoon een schotel bij de slager. Vind dat toch altijd het lekkerst.
    Hebben het 1 x zelf gedaan omdat we er gewoon plots zin in hadden wink.gif. Heb toen gewoon de vriezer leeggehaald.
    Kleine worstjes gedraaid van chipolatta's, hamburgertjes gemaakt en daar kruidenchapelure rondgedaan; kipfilet in stukjes geknipt, ...
    Qua groentjes eten wij er gewoon sla, komkommer, tomaat, ... bij. En sausjes, gewoon wat we in huis hebben. Mayo, ketchup, samurai, cocktail, ...
    Ik bak meestal van die kroketballetjes er bij. Ik heb het graag makkelijk als ik gourmet eet wink.gif
  • Oh en broodjes met lookboter! Die kan ik er ook niet bij missen wink.gif
  • Idd, gewoon een schotel vlees bij de slager halen en allerlei koude groenten.
    Wij doen er ook nog altijd champignon en paprika bij voor ook te bakken in de pannetjes.
    Voor de rest aardappelsla en een pastasalade en stokbrood.
    Wij bakken er nooit iets van frieten ofzo bij.
  • gratin dauphinois (of "roompatatjes") is ook gemakkelijk. Grote kom op tafel, blijft lang warm, en iedereen moet maar scheppen. en jij hoeft niet constant weg en weer te lopen.

schotel zou ik inderdaad ook bij slager bestellen. Heb vorige week ééntje meegebracht van Renmans (bij Aldi) en was echt super lekker! wij eten eigenlijk vaak gourmet, gewoon onder ons gezinnetje de zondagmiddag of zo. Heb er ook nog meegebracht van Colruyt, maar dat vonden we maar niks. vooral de gehakt-produkten hadden geen succes. (precies allemaal piepkleine stukjes been die erin gedraaid waren, dus gekraak tussen de tanden... horror.gif )
  • Zelf het vlees maken, lijkt me niet echt nodig. Onthou ook dat je vis en vlees echt niet op dezelfde plaat kan bakken!

Wij doen bij de schotel van de beenhouwer altijd nog raclette kaas, hesp, paprika's champignons, ajuin en ei voor op of onder de grillplaat, koude aardappeltjes, stokbrood en groentjes erbij. Klassieke sauzen, verse Provençaalse saus en kookboek horen er ook bij
  • Gevulde eitjes
    Rucola met gebakken pijnboompitjes
    Tomaat mozzerella
    Pastasalade
    ...

Wij hebben meestal ook mini aardappelblokjes voor in het pannetje te bakken.

Stokbrood

Ovenpatatjes

En gewone sauzen zoals mayo, ketchup, cocktail,tartaar, looksaus, ...

Eigelijk dus gewoon dezelfde dingen als in de zomer bij een bbq hier wink.gif
  • een camenbert in 8 (of 16) stukken snijden. Stukjes door bloem, eiwit en paneermeel halen en dan zo bakken in het pannetje. Zijn superlekkere luxe kaaskroketjes. Heel lekker.
  • ofwel idd een schotel bij de beenhouwer, ofwel allerlei vlees kopen en zelf in kleine stukjes snijden (ik weet wel niet of dat echt goedkoper gaat uitkomen, mss eens berekenen?)

Rauwkost: sla, komkommer, wortelen,...
    Sneetjes kaas, champignons om te bakken in de pannetjes
    stokbrood
    sauzen: cocktail, iets pikant voor de liefhebbers,
  • Zo maken wij onze kaaskroketten ook Lynn wink.gif
  • Zelf vlees snijden zou ik niet doen. Als je in de foute richting snijdt, kan je van een groot mals stuk kleine taaie stukken maken.

Veel beenhouwerijen supermarkten hebben voor de feestdagen ookiets luxueuzere versies: meet eend, parelhoen etc. Toch iets fijner dan al die gehaktproducten.

Wij geven er ook steeds aardappelschijfjes bij je dan zelf kan gratineren of bakken in de pannetjes.
    De rest zoals hier al gezegd.
  • als het voor ons gezin is, maak ik ook vaak zelf mijn gourmet. een biefstuk, een kipfilet, een witte pens, scampi, chipolatta, een hamburger, gyros, enz...

maar als ik bezoek heb, bestel ik wel altijd een schotel. Die marinade kun je zelf niet voor zo'n klein beetje en al die soorten, en bepaalde dingen (bv. brochetjes, enz...) kun je wel zelf, maar veel werk (paprika's, ui,...).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld