Waar eten?

• ik heb al paar keer gehoord van kennissen dat ze bij bezoek heel de avond kleine hapjes serveren. Dus niet traditioneel apertiefhapjes - voorgerechtje/soep - hoofdgerecht en dessert. Maar alles in kleine hapjes. Blijkbaar vind iedereen dat leuk en gezellig.

nu zaterdag hebben we ook bezoek, en ik zou het dus ook eens willen proberen. maar nu ik alles aan het 'plannen' ben, begin ik toch wat schrik te krijgen. Eerst de praktische kant in de keuken: ik heb het gevoel dat ik véél produkten nodig heb, en van alles maar klein beetje nodig heb. Dus brrr... zit al met de schrik dat ik de zondagmorgen volle frigo met open verpakkingen zal hebben, die binnen de 2 dagen vervallen. horror.gif
    bv. een scampi-hapje, een mini-soepje, een mini-pizza, een stukje lasagna, een beetje paëlla, enz...

maar volgende 'probleem'. waar neem je plaats om alles op te eten?? Zit je heel de avond in de salon?? of als je bv. begint aan de soepjes en voorgerechtjes, neem je dan plaats aan tafel??

brrr, ik begin al schrik te krijgen, en heb zin om terug te krabbelen en gewoon een 3-gangen maaltijd klaar te maken. Zijn er mensen die dit al gedaan hebben?? ervaringen??
  • Zelf geen ervaring mee, maar heb wel al ervaringen gehoord.

Naar ik begrepen heb, is het meestal de bedoeling dat iedereen wat meebrengt. Zo heb je ook een mix van verschillende keukens, en iedereen maakt toch iets wat hij/zij lekker vindt, en zal dus met de restjes ook wel blijf weten. smile.gif

Als je het toch allemaal zelf doet, zou ik voorstellen om een ingrediënt op zoveel mogelijk manieren te gebruiken in de hapjes. Voorbeeldje met gerookte zalm: in een stukje bladerdeeg; in een glaasje met wat groentjes (zoals garnalencocktail maar met zalm); zalmsnippers in een soepje; zalm besmeren met kruidenkaas en oprollen en in stukjes snijden;...

En anders is er nog de diepvries als redder in nood wink.gif

Succes! thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld