voorbereiding buffet

• Heb straks weer een groot buffet die ik voor een familielid mag maken. Ik doe dit graag, maar meestal is het toch erg stressen om alles op tijd klaar te hebben.

Wie weet wat je allemaal op voorhand klaar kunt maken en in de vriezer kunt doen?

Mijn indisch gemarineerde kipspiesjes, en indische gehaktballetjes heb ik bij het laatste buffet ook in de vriezer gedaan, en dit ging heel goed (even op warmen en smaak en kleur bleef goed)

Maar hoe zit het met bijv minischnitzeltjes?? Kan ik deze ook bakken, in de vriezer en later opwarmen zonder dat het droog wordt??

En welke vleessoorten kan ik nog meer op voorhand bereiden en invriezen?

Zo ook koude hapjes? Iemand nog ideeen?

verder een tafel met veel zoetigheden. Botercreme, cupcakes etc kunnen ook ingevroren worden, en zal ik op de dag zelf af moeten garneren, maar welke zoetigheden (kleine hapjes) zijn nog meer goed op voorhand te doen?.

Zal de dag zelf en de dag ervoor heel druk zijn met de verse hapjes , salades etc, dus ontvang heel graag tips van jullie om dit buffet (aangezien deze wel heel groot wordt) logistiek zo goed mogelijk kan laten verlopen
  • Ik vries steeds kleine potjes chocomousse en tiramisu in. Die maak ik dan is grotere hoeveelheden wanneer ik tijd heb en wanneer ik ze nodig heb, kan ik ze zo uit de diepvriezer halen.
  • emma, die chocomousse, zie je dat dan niet dat die uit de diepvries komt?? is dat dan niet 'waterig' onderaan het glaasje??
    maak je je chocomousse met of zonder room??
    zal het zeker ook eens proberen!

aan ts: soep kan je ook makkelijk invriezen. Verder kan je wel alle soorten vlees invriezen na bereiding, denk ik. Worstjes, kip, balletjes,... ook purree.

trouwens: welk buffet bedoel je eigenlijk?? Is dat alleen apertiefhapjes, of moet het een volledige maaltijd worden? Voor hoeveel man spreek je dan?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld