Veggie-gerechtjes

• Ok, tartaar van wortelen dus smile.gif

Kimmi: als jij zelf je pasta maakt, heb je dan een machine om 'm te snijden?
  • Ja, dat helpt wel smile.gif
  • Mmmm die site heb ik opgeslagen bij mijn favorieten!

Ik heb vandaag pannekoeken gegeten, dat telt als vegetarisch he? tongue.gif

Morgen fajitas met veel groentjes eens proberen!

De helft wat jullie hier schrijven heb ik nog nooit gegeten eigenlijk (bvb. linzen), laat staan dat ik weet hoe ik 't moet klaarmaken!
  • Ik voeg me ook even bij. Mijn partner is sinds kort vleesminimalist (zoals ze het zelf noemt content.gif -)
    In ieder geval ze eet alleen geen vlees meer vanuit bepaalde principes (ongezond, bio-industrie) Dus voor haar pas ik gerechtjes wat aan. 1 keer per week eet ze wel nog vlees omdat ik enorm hou van een lekkere ovenschotel met gehakt.

Ons weekmenu:
    - zaterdag: kipcarbonades met rijst en salsa-roomkaasdip (met tomaatjes en mais)
    - Zondag: rode kool met aardappeltjes en worst/ voor haar vegetarische worst
    - Maandag: lintpasta met pompoen-tomaat-ricotta saus
    - Dinsdag: lasagna met 4 groenten
    - Woensdag: bij mama
    - Donderdag: gevulde paprika's (veggie) met puree en bertolli pastasausje
    - Vrijdag: rode bietjes met aardappeltjes en kipfilet/veggie stuf

Ik heb al lekkere gerechtjes zien passeren en ga ze zeker uitproberen.
  • Een vleesminimalist, die vind ik wel mooi content.gif
  • @ Kimmi: ik moet altijd lachen als ze dat zegt als ik haar plaag met 'jij bent vegetariĆ«r'

[url=www.een.be/programmas/dagelijk…]www.een.be/progr...tarische-gr…[/url]

Dit is een lekkere ovenschotel.

wat we ook vaak eten is rucola-basilicumstampot met tomaten en met een toscaanse carre er bij.

of tortellini's met kaasvulling en broccoli erop. Pijnboompitjes roosteren. Op de pasta en broccoli een beetje rucola, pitjes,verse geitenkaas. Wat besprekelen met olijfolie en kruiden met peper en zout.
  • Hm, had ik niet zoveel gegeten liep het water mij in de mond denk ik. Wij hadden bij mijn mama en extreeeeem lekkere vegetarische shepherd's pie.
  • Vandaag eten we een kruidenomelet met spinazie, gebakken aardappeltjes en een look-yoghurtsausje.
  • Iemand een idee om koriander te vervangen en toch niet helemaal het effect te verliezen?
    Ik zou graag het groentestoofpotje van Jeroen Meus willen maken met couscous en een koude dressing (griekse yoghurt, munt, limoen en koriander) maar ik hou helemaal niet van de smaak van koriander.
  • Welk effect wil je dan hebben als je koriander niet lust? smile.gif
  • Hm, je kan dat vervangen door platte peterselie als je het echt wil vervangen, maar het effect van koriander is toch net de smaak ervan? Laat je die er dan niet beter gewoon uit als je dat niet lust?
  • ik had inderdaad ook al wel gedacht om het er gewoon uit te laten maar dan zit er alleen munt in. Ik heb al vaker gerechtjes gemaakt en de koriander er gewoon uit gelaten maar dan mist er toch iets aan het gerecht. Daarom de vraag om er toch een extra smaakje bij te voegen zonder die koriander.
  • Goh, platte peterselie lijkt er dan idd het meest op eh.
    Maar je kunt mss wat experimenteren met gember of zwarte peper?
    Voor de pit dan op een andere manier te krijgen.
    Oh, en heb je al korianderzaad of poeder gebruikt, meeste koriander-haters lusten dat wel hoor ...
  • Bedankt voor de tips, ga ik proberen.
  • Ik zou komijn gebruiken dan, dat kan dat in de meeste gevallen wel vervangen vind ik.
  • Zonde, koriander is zooooo lekker smile.gif

Ik weet het voor vanavond echt gewoon nog helemaal niet. Ik denk dat het een simpele boterham met soep zal worden, is ook veggie en kost me niet teveel tijd. Ik heb me nog maar eens aan het karwei 'bureau uitmesten en administratie in orde maken' gezet en die momenten ben ik meestal niet in een kokkinnen-bui smile.gif
  • Ja dat is heel lekker, maar ik lustte dat eigenlijk ook niet en dat is nog niet eens lang geleden. Het gevaar met koriander is vind ik dat het snel te overheersend is dus het is een kwestie van goed doseren.

wij hadden vandaag deze:
    [url=jongesla.wordpress.com/2011/02…]jongesla.wordpre...11/02/28/sa…[/url]

Niet slecht maar het mag wat pittiger van mij.
  • Vandaag romantische prei-boschampignons risotto met een glas water want ik moet daarna nog gaan sporten smile.gif
  • kastanjechampignons: check

prei: check (albeit diepvries)

risotto-rijst: dju. Zelfs nog nooit gemaakt, risotto.

= volgende project: risotto leren maken

Iemand ideetje voor, zeg, een ovenschotel zonder dat ik het huis nog opnieuw uitmoet? (Het is hier vreselijk glad op de wegen.)

In huis: allerlei kruiden, aardappelen, pasta (verschillende soorten), couscous, kastanjechampignons dus, en heel wat verschillende diepvriesgroenten. In de koelkast ook nog Alpro Soya 'room' en parmezaanse kaas. Moet toch iets mee te fiksen zijn voor Valentijn, niet?
  • Met die room slagroom kloppen: Valentijn check! wink.gif
    Goh, inspiratie eh, altijd zo moeilijk voor mij ...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld