Veggie-gerechtjes

• In de natuurvoedinsgwinkel inderdaad, ik vermoed in allemaal wel, in het natuurhuis in Antwerpen zeker.
  • vanavond pasta pesto met paprika'tjes
  • Ik had net mijn weekmenu in het andere topic gepost, toen ik zag dat er ook een speciaal veggie-topicje was. Ik kopieer m'n menu dus maar even:

°maandag: salade van quinoa, hazelnoten en paddenstoelen met peterseliepesto
    °dinsdag: sesamnoedels met groene groenten en champignons
    °woensdag: linzenpuree met tomaten en spinazie
    °donderdag: canneloni met spinazie en ricotta in tomatensaus (dankjewel Mien voor het ideetje!)
    °vrijdag: kabeljauw met gestoomde worteltjes en aardappelpuree
    °zaterdag: uit eten
    °zondag: lasagne met spinazie en paddenstoelen
  • sesamnoedels?
    linzenpuree?
    hoe begin je er aan? of moet ik eens googelen goofy.gif

gisteren fajitas gemaakt content.gif
    vandaag boontjes met fritata (uit de ah) met gebakken patatjes
  • Sesamnoedels zijn eiernoedels met sesamsaus en linzenpuree is gewoon puree van rode linzen, soms aardappelen en soms tomaat.

Mmmh, fajitas! Die komen volgende week zeker nog eens op tafel!
  • Zondag ; eten bij ouders (na 3 dagen nog eens warm eten, ventje sinds vrijdag in ziekenhuis nadat hij aangereden werd op zijn fiets, sinds zondag thuis)
    Maandag; canneloni met spinazie en ricotta
    Dinsdag; lange werkdag dus actifry frietjes
    Woensdag; hopelijk goed nieuws ivm TP en dan uiteten
    Donderdag; Boontjes, aardappels en veggie-stuff voor mij en vlees voor het ventje
    Vrijdag; pasta, a la veggie-inspiratie van het moment
  • ikzelf eet niet veggie, maar je moet maar eens kijken op libelle lekker.be er staan er denk ik meer dan 800 recepten op
  • gisteren conchiglione met spinazie-ricotta vulling, vandaag pompoenravioli
  • Kimmi, is dat lekker pompoenravioli? Moeilijk te maken?

Hier zijn we vandaag gaan uiteten (is traditie na TP) ...We zijn voor tapas gegaan...gezien ik soms wel wat vis eet, kon het dus wel...was wel lekker...!!

Mien
  • Mmmm tapas!

Het was heel lekker, de eerste keer dat ik het maakte. Moeilijk niet echt denk ik, was even zoeken naar de juiste dikte voor de pasta en iets nieuws vraagt altijd wat meer tijd hè.

Succes met de tp zou ik zeggen maar ze is al gebeurd dus euh, wat zeg je dan? Gewoon duimen voor een goed resultaat dan maar? wink.gif (als het traditie is zal het niet de eerste keer zijn neem ik aan)
  • Dank je Kimmi en nee jammer genoeg hebben wij al wat TP's achter de rug... disappointed.gif

Mien
  • Zaterdag; pasta met pikante champignon-tomatensaus
    Zondag; eten bij ouders
    Maandag; lang werkdagje, dus actifry-frietjes
    Dinsdag; wortelpuree met veggie-worst
    Woensdag; Spitskoolstoemp met zalm
    Donderdag; Gebakken patatjes met compot en veggie-stuff
    Vrijdag; rijst met currysaus, tofu en ananas
  • Vandaag rodebietenlasagne
  • deze week gevulde courgette gemaakt.

in de ovenschotel onderaan een groot blik tomaat in stukjes
    daarboven de uitgeholde courgette (allé ja, juist de pitjes er zo wat uit hé)
    dan vullen met tomaat, feta en wat look
    geraspte kaas er over en in den oven.
    was best wel lekker!
  • Pompoen uitgehold voor helloween dus:
    Pompoensoep,
    1pansgerechtje: pompoenstukjes, boschampignons, rozijntjes en rijst gekruid met cayennepeper en curriekruiden.
    Was best wel lekker goofy.gif

Morgen risotto met prei en champignons content.gif
  • Iemand lekkere rigatonni receptjes...? Liefst zonder ricotta thumbdown.gif !

Mien
  • Hey,

Kimmi als je pompoenraviolli maakt maakt je dan volledig zelf de pasta ook! Ben niet echt een goeie kok en dat lijkt mij precies nogal moeilijk wink.gif
  • Even up in het kader van dagen zonder vlees smile.gif

En ook antwoorden op de vraag die ik nog niet had gelezen wink.gif Ja ik maak de pasta ook zelf, anders ook in de mate van het mogelijke, ik vind dat lekkerder. Maar als ik het druk heb gebruik ik gewoon pasta uit de winkel hoor, maar die kan je dan zelf niet vullen natuurlijk.

Ik ga ook gelijk ook vertellen welke vegetarische maaltijden wij deze week al hadden en nog gaan heben:

- pizza met zoete aardappel en boerenkool
    - rodebietenlasagne
    - quesadilla's met zwarte bonen vulling en guacemole
    - vandaag frituurfrietjes maar wel met een kaaskroketje smile.gif
  • Wortelspread, Kimmi? Vertel! (of moet ik hier even gaan teruglezen?)

Mag vis? Want dat hebben we nu wel es gegeten deze week.

Wij aten deze week o.a:
    - spinazie/gerookte zalm/ricotta-lasagne
    - gratin van aardappel, erwten en kerstomaatjes (met overmatig veel kaas, moehahahaaa, lekker!)
    - wok met rijst, wortels, paddenstoelen, courgette, sojascheuten en ei
    - pasta met room, broccoli, wortels & kerstomaten
    - curry met snijbonen, sojascheuten, aubergine, kikkererwten, paprika en (alweer, de mama had er over en ze vertrokken op vakantie) wortels & kerstomaten

en dan nog eens pizza met vlees en een pasta met hesp in, die was trouwens verdomd lekker, manlief had chakalakakruiden uit Afrika gebruikt.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld