Tussendoortjes

• Tussendoortjes

Wat eten jullie als gezonde tussendoortjes?
    Ik blijf altijd bij dezelfde dingen hangen (soep, noten, wortel,...) en zoek een paar alternatieven voor zowel 's morgens als 's middags om wat te kunnen afwisselen.
  • Fruit & yoghurt tongue.gif Eventueel met wat zaden (lijnzaad, pompoenpitten, sesamzaad, hennepzaad,...) bij.
  • Tiff, dat eet ik al als ontbijt wink.gif 't Is wel lekker en gezond natuurlijk!
    Zijn er nog ideetjes?
  • -hardgekookt eitje
    -soepstengels
    -havermoutkoekjes (zelfgebakken: wel wat werk op voorhand natuurlijk, maar ze bewaren wel een paar dagen)
    stukje pure chocolade (ik kan daar echt zo'n zin in hebben, en de echte hele bittere chocolade is naar't schijnt best wel gezond)
    -olijfjes
    -kerstomaatjes
    -rauwe aardpeer (klinkt raar, maar ik lust dat echt heel graag. Het heeft een zachte nootsmaak maar heeft een sappige, knapperige structuur zoals een radijs)
  • Daar zitten al een paar leuke ideeën tussen, S!
    Van die rauwe aardpeer had ik nog nooit gehoord, maar heb het eens gegoogeld en dat lijkt mij wel wat. Kan je dat gewoon in de supermarkt kopen?
    Hardgekookte eitjes had ik nog niet aan gedacht, maar dat ga ik zeker doen, en die havermoutkoekjes lijken mij ook wel wat. Ik ga eens op zoek naar receptjes. En de rest van je ideetjes zijn ook goed, dus je brengt mij al wat verder!
  • Wat ik wel ’s eet:

- blokjes kaas met appel en/of noten bij
    - appel met pindakaas
    - groenten uit het vuistje met hummus
    - avocado
    - stuk fruit eet ik ook vaak tussendoor, zoals hierboven ook gezegd soms met yoghurt en zaden
    - platte kaas (aanrader: de galileo appel-kaneel van Colruyt!)
    - stukje vijgenbrood
    - gedroogde vruchten
    - tas warme chocomelk (met echt cacaopoeder, niet zo’n gezoete dingen, eventueel wat stevia of zoetstof bij) vind ik ook heel vullend en goed voor de zoete trek

Ik eet ook wel regelmatig, zoals je zelf al zei, een handje noten. Prima hongerstiller, vind ik wel!
    Die rauwe aardpeer ga ik ook onthouden wink.gif gekookt vind ik dat in ieder geval superlekker!
  • Daar zitten ook leuke ideeën tussen, Tine!
    Welke groentjes eet jij met de humus? Selder of zo? Ik eet heel graag humus, maar heb het nog nooit met rauwe groentjes geprobeerd. Dat lijkt me wel wat!
  • Hey Louise, ik neem vaak selder inderdaad, ook wel wortel, paprika, komkommer, kerstomaatjes, radijsjes. Eigenlijk gewoon zowat de dingen die je makkelijk kan meenemen (naar werk) en uit het vuistje eten. Zonder hummus smaakt het ook prima natuurlijk, maar mét is toch een extraatje wink.gif en vullender.
  • Aardpeer kan je niet in de supermarkt vinden vrees ik.
    Mijn ouders hebben het in hun moestuin staan. (is heel gemakkelijk te kweken)
    Maar in een biowinkel kan je het ook wel krijgen denk ik.
    Het is heel gezond voor diabetici. Sommige mensen worden er wel winderig van naar't schijnt... wink.gif (gelukkig kan ik er wel goed tegen)

• Aardpeer kan je gewoon in de colruyt vinden hoor!
  • Bedankt voor de leuke ideetjes al! Ik ga er zeker een aantal van uitproberen!
    Nog ideetjes zijn steeds welkom natuurlijk smile.gif
  • Ik weet dat er in Belgie vaak raar van gekeken wordt (maar in andere landen is het heel normaal surprised.gif), maar ik eet soms een gekookt eitje tussendoor. Geeft een heel verzadigd gevoel en je kan er in het weekend een paar tegelijk koken en dan in de koelkast leggen voor de dagen erna. Soms doe ik er wel een beetje mayonaise op.

Edit: Oei, ik had er precies overheen gelezen dat dit al vernoemd was tongue.gif.
    Nu goed, het blijft een van mijn favoriete gezonde snacks tongue.gif.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld