Trio dessert

• Welke desserts zijn leuk om te serveren bij een 3 of4 gangen diner? Het moeten desserts zijn die ik van te voren kan maken en ook in de mini uitvoering zodat ik een trio van desserts kan serveren. Heb al een mini dadelpudding met sticky toffesaus in gedachten, deze is overigens warm
    Zat nog te denken aan een klein glaasje tiramisu

Graag nog meer ideeen voor gemakkelijke en snelle desserts..

Ben momenteel een beetje inspiratieloos. Ben net bevallen en moet er dan altijd weer een beetje inkomen: iemand nog leuke ideeen voor de voorgerechten, hoofd en bijgerechten : zoveel mogelijk op voorhand te bereiden en eens een keer wat anders dan anders, en geen al te dure ingredienten?

Ik vrees dat ik anders weer teveel terugval op hetzelfde als anders.ben wel weer toe aan wat inspiratie van anderen goofy.gif
  • mini dessert:
    - glaasje/mini tasje chocomousse
    - panna cotta in glaasje
    - mascarpone/roquefortijsje (kan in kleine siliconenvormpjes gemaakt/ingevroren worden) met ahornsaus
  • Crème brulée, ijs, cupcake, iets met fruit,..
  • Ik zou toch ook iets nemen met elk alle 3 een verschillende textuur. Iets warm, iets koud, iets hartig, iets mousse-achtig,... keuze genoeg!
  • lekker en verfrissend na zware maaltijd: een potje platte kaas mixen met wat frambozen (diepvries bv). in glaasjes doen, en laten opstijven.

zo'n kleine tompouce die je kan kopen in diepvries is ook altijd lekker.

en dan misschien nog een witte chocomousse?? of een klein stukje taart??
  • Frambozencoulis, gebakken bananen, sorbetijs, soesjes (of mini eclairs).
    Creme brulee, brownie, quatre quart cakejes.
  • Limoenmousse
    Nutella Cheesecake mousse
    Witte chocolade mousse
    Cheesecake (oreo, frambozen,...)
  • Speculoosbavarois
    Zwarte chocolademousse met sinaasappelsap en de zeste van een sinaasappel
    Mascarpone met de zeste van een limoen en dan bosvruchtencoulis in laagjes
    Glaasje gemengd fruit
    Klein cupcakeje
  • citroenroom met speculaas: intikken in google en dan het receptje van piet huysentruyt gebruiken.
    Heel simpel en heel lekker. Wel volle room gebruiken ander dik het niet goed in.
    Veel succes!
  • limoncellomousse, heerlijk
    moelleux
    brownies
    panna cotta
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld