Snelle en gemakkelijke gerechten

• Hallo allemaal,

Aangezien wij binnenkort ons derde kindje verwelkomen en het dus een pak drukker hier in huis zal zijn, ben ik op zoek naar gemakkelijke en snelle recepten, die liefst van al ook nog lekker zijn wink.gif Ik kook heel graag en vaak ook heel uitgebreid, maar ik wil me voorbereiden voor het geval daar binnenkort niet altijd meer tijd voor is, toch zeker niet de eerste weken.

Bedankt!
  • pasta met kruidenkaas en tonijn: pasta koken + ui, paprika, eventueel andere groentjes in de pot bakken met wat olie, eventueel een laurierblaadje of twee erbij, blussen met klein beetje water, dan potjes tonijn, beetje laten koken, daarna de kruidenkaas erbij (als je boursin cuisine neemt is dit voldoende, bij gewone kruidenkaas eventueel nog wat room toevoegen) en afkruiden

of een ovenschotel: vis (zalm+ witte vis+ paar scampis of garnalen en mosselen- je kan ook werken met diepvries en dan bv fruits de mer ipv scampi) met bechamelsaus (waar ik ook wat geraspte kaas en visbouillon indoe), beetje kappertjes, citroensap en geraspte kaas erover, in de oven en er puree bij maken en een salade.

Dat zijn twee gerechtjes waarbij het 'langste' werk het koken van de pasta of de patatten is smile.gif
  • Ovenschotel
    Beneden gehakt of quorn
    Middenlaag groenten (evt. in witte saus)(al gekookt dus)
    Puree erop

In de oven

Kan je voor meerdere dagen maken en is ook gemakkelijk ingevrozen
  • Ik heb een snel klaar recept voor vol-au-vent

je koopt kippeblokjes, bak ze in wat boter goudbruin en kruid met kippenkruiden, doe er champignons bij, even laten stoven. Voeg alpro soya room toe. Doe er een kippenbouillonblokje bij. breng op smaak met peper. Wij eten dit met rijst dus gewoon nog een zakje reist koken en voila eten klaar op minder dan 30min.
  • verder moet je de kookboeken van colruyt eens kopen, daar staan heel veel recepten in die snel gaan en lekker zijn
  • ook snel klaar:

kipfilets in reepjes snijden, bakken in de pan. als ze bijna klaar zijn, een appel in blokjes snijden, een ui fijn snijden, en alles bij de kip voegen. al roerend wat verder laten bakken. dan wat curry erbij, eventueel wat selderijzout (maar dat hoeft niet), en dan op het laatst een potje room (ik gebruik altijd Alpro). nog even alles goed laten doorkoken.
    zeer lekker bij rijst of pasta.

Hier onze favoriet voor zondagavond. scampi's aanbakken in wat lookboter, terug uithalen. bij lookboter gesnipperde appeltjes voegen, curry poeder, ketchup, klein scheutje wisky, en opnieuw potje room. alles goed warmen al roerend. Op allerlaatste de scampi terug in de pan leggen. Zeer snel klaar, en heerlijk bij wat brood.
  • K, dat van die scampi's ziet er keilekker uit smile.gif ga ik eens maken
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld