Scampi recepten

• Scampi recepten

Hallo

Voor een feest zou ik graag scampi's klaarmaken. Liefst op 3 wijzen.

Heeft er iemand simpele en snelle recepten voor scampi's?
    ik zou dit serveren met frietjes, brood of pasta.

Aangezien scampi's op voorhand klaarmaken niet echt mogelijk is, had ik gedacht om 2 soorten klaar te maken op het fornuis en misschien 1 wijze in de oven?

ik hoor graag jullie receptjes!
  • Wij eten regelmatig tagliatelle met scampi's. Ik schrijf hieronder het receptje even voor je uit. Wij eten het meestal met een mengeling van courgetti en tagliatelle, voor wat extra groentjes, maar zonder courgette is het even lekker.

Benodigdheden: zakje scampi's, pasta, twee sjalotjes, twee eetlepels kappertjes, drie tomaten of een blik tomatenblokjes, een half blik ontpitte zwarte olijven, scheutje witte wijn, potje mascarpone, peper en zout

Stoof de gesnipperde sjalotjes aan in wat olijfolie. Ontvel en ontpit de tomaten, snij ze in blokjes en voeg bij de sjalotjes. Voeg de kappertjes, de in ringetjes gesneden olijven en een scheutje wijn toe en laat tien minuten pruttelen, tot de tomaten zacht zijn.
    Bak intussen de scampi's kort in olijfolie en kook de pasta.
    Laat op het einde de mascarpone smelten in het tomatenmengsel en kruid af met peper en zout.
  • Bedankt Hanne-Lore voor de reactie!

Dat klinkt inderdaad als een lekker recept!
    Kan je deze saus eventueel op voorhand maken en dan vlak voor het opdienen de scampi's bakken en eraan toevoegen?

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld