Recepten met rijst

• Hallo iedereen,

ik besloot vorige week om te starten met een weekschema. Vandaag eindelijk wat tijd om het op te stellen.

We eten graag rijst, maar da's meestal hetzelfde gerecht dan:
    - wokgroentjes, rijst, gehakt + boursinsaus
    - rijst met kip, curry, ananas.

Kent er iemand lekkere gerechtjes met rijst?
  • Gevulde groenten (paprika,tomaat, courgette) met gehakt en daarbij een sausje maken met tomatenblokjes en stukjes vd groenten en dan met rijst eten.

Of kippenblokjes met zoet-zuresaus, verse ananas en rijst.

Goulash met rijst.

chili con carne met rijst.
  • Of scampi's diabolique met rijst...
  • raggout met rijst ,gyros met rijst,lamscurry met rijst,nasi met kip of varkenvlees,scampi(kip gaat ook) met wokgroenten en thaise rode curry met rijst
  • Gyros met rijst ja, lekker! Wij pakken meestal gyros van de colruyt dan, blikken gepelde tomaten(blokjes) van elvea, en rijst, alles onder elkaar,wat look en kruiden erbij en smullen maar!
  • Visgyros met rijst (moet eerlijk toegeven dat ik de gyros niet zelf haal, maar bij de visboer)

De courgette gevuld met gehakt eten wij hier ook wel es met rijst. Maar hier dan eerder: gehakt met wat groentjes in (champignons en paprika meestal) en daar dan een roomsausje over (gemaakt met culinaire room, kruiden, soms wat tomatenpuree als we zin hebben in rode saus smile.gif, kan ook met gewone room en wat eitjes ofzo )

Scampi's met currysaus en rijst (currysaus met appeltjes in is altijd heel lekker)

En dan natuurlijk ook hier de kip met rijst en zoet zure saus en wokgroentjes. (Laatste tijd is de zoet zure saus zelf gemaakt, toen ik ontdekt heb dat dat dus helemaal zo moeilijk niet is omdat te maken en ook omdat ik maar weinig zoet zure sauzen goed vind door al de groentjes die ze erin doen. Ik kies liever zelf welke groentjes ik daarbij doe smile.gif )
  • rijst met jagersaus en kabeljauw
    rijst met provencaalse saus en kip
  • Je kan met gewone rijst ook allerhande vormen van risotto maken...wink.gifEASY!!!

Mien
  • Ons kindjes eten graag wat wij noemen ' gezonde rijst' smile.gif

Ik snijd een boel groentjes fijn, vb twee kleure paprika, wortel, ik wok die rustig, ik kook rijst maar niet te gaar, een omeletje bakken, pijpajuintje fijn snijden, komkommer fijn snijden.
    Als de groentjes bijna gaar zijn, doe ik de rijst er bij, en helemaal op het einde al de rest, dus de 'koude' groentjes. Eventueel ook gebakken kippenblokjes bij erdoor doen. Je krijgt een wok vol lekkers. Ook soms doe ik er ananas door en giet dan beetje sap erdoor op te sudderen, lekker zoet.
  • Bedankt iedereen, er staan al veel lekkere gerechtjes van jullie op het weekmenu thumbup.gif .

Gelukkig een dochter die net zoals mij verzot is op rijst!
  • Leuke ideetjes idd, maar ik vind het meestal nog altijd "groenten, rijst, vlees" recepten. Iemand leuke ideeen waarbij de rijst niet gewoon op het bord ligt, maar bijvoorbeel verwerkt in balletjes e.d.

Zo heb ik ooit eens een goed recept gehad voor een ovenrijstschotel met pompoen. Maar ben het kwijt. Heerlijk was he. Leek kwa instructies op hoe je lasagne maakt, maar dan met rijst.
  • Ik heb vandaag rijstschotel gemaakt maar ook ook "groenten-rijst-vlees" vorm.

uitje en teentje look stoven (hier in sesamolie) en wat sambal oelek erbij voor de pit.
    dan scampi's mee gebakkenen erwtjes. Toen dat bijna gaar was, heb ik dit uit de wok gehaald.
    Een eitjes roergebakken in wat olie, gekookte rijst eronder, dan wat zelfgemaakte currysaus eronder gedaan (had ik nog in de vriezer) en dan de scampi's en erwtjes er terug bijgedaan. Was echt wel lekker. 1ste keer dat ik het maakte. Had maar wat bij elkaar geklutst.

Currysausje had ik dus in de diepvries steken. Het is naar een recept van Jeroen Meus ([url=http://www">http://www.]http://www">http://www.[/url] ketnet. be/kijken/dagelijkse-kinderkost-scampi)
    had toen wel geen gember en limoenblad in huis, rest wel en daar werkt het ook heel goed mee thumbup.gif
  • Wortels en reepjes, paprika en courgette en dan wokken (eerst harde groente, dan de zachte groente)
    Kipblokjes bakken en bij de gewokte groenten. Dan daarbij kokosmelk en thaise curry (groene) naar smaak. Ik doe hier meestal 1 grote soeplepel van bij. Wat laten inkoken. En daar dan rijst bij.
  • Suppli ; kroketjes met rijst en mozzarella in, HEERLIJK!

Heb er zelf spijtig genoeg geen goed recept van.
  • Suppli ; kroketjes met rijst en mozzarella in, HEERLIJK!

Heb er zelf spijtig genoeg geen goed recept van.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld