recepten belegde boterham

• recepten belegde boterham

Met twee kinderen in huis en twee uitwerkende ouders worden er veel boterhammen gesmeerd voor in de lunchpakketten.

Om niet altijd de kaas, hesp, salami boterham te moeten eten ben ik op zoek naar leuke, gemakkelijke recepten voor een belegde boterham.
  • Gerookte zalm met rucola en stukjes avocado
    Boursin met kipfilet met sla
    Sneetjes of stukjes mozzarella met klein beetje pesto
  • Met gewone ham en schijfjes kiwi ertussen.
    Een omeletje bakken (eventueel met spekjes, groentjes,...), koud laten worden en dat dan tussen de boterham.
  • Ham met kiwi?
    Nog nooit van gehoord, klinkt als een raar zwangerschapsgoestingske smile.gif
  • ik ben fan van Janet Evanovich, haar reeks met Stephanie Plum (daar is de niet zo geslaagde film One For The Money van gemaakt, de boeken zijn echter zalig). Stephanie eet graag boterhammen met pindakaas en olijven! Ik vraag mij altijd af of dat lekker is maar durf het zelf niet goed te maken smile.gif
    iemand al eens geprobeerd toevallig?
  • Die dingen die Fienn opnoemt zijn lekker, maar dat kan je natuurlijk niet meegeven in de brooddoos hé. Die boterhammen zijn helemaal zompig tegen 's middags met zo'n beleg goofy.gif
    Ik vrees dat je voor lunchpakketjes die op voorhand gemaakt worden niet veel meer keuze hebt dan het gewone beleg. Wat ik wel altijd doe, is naast de boterhammen ook rauwe groentjes, druifjes, rozijntjes,... meegeven, zodat het toch niet gewoon boterhammen zijn.
    Voor mezelf smeer ik nooit boterhammen. Meestal eet ik een vers slaatje van bij de broodjeszaak. En als ik wel zelf iets maak, neem ik de ingrediënten mee en ik stel het ter plaatse samen. Dan kan je wel combinaties maken zoals Fienn voorstelt natuurlijk.
  • Pindakaas met olijven, geen idee... pindakaas met banaanschijfjes is wel lekker.
    Hesp met een speculaasje op ook trouwens smile.gif

Ik eet ook graag kaas met tomaat en selderzout, of zelfgemaakte tonijnsla met een blaadje sla bij. N
  • ham met kiwi eten wij hier ook graag. maar vind ik al moeilijker om mee te nemen. In schijfjes ertussen trekt op niks, want dan heb je slappe boterhammen tegen 's middags. Ik en mijn man nemen soms hele kiwi mee, en die dan schillen en in schijfjes snijden en gewoon af en toe schijfje opeten bij boterham/ham. Maar voor de kinderen is dat al moeilijker.
    radijsjes zijn ook heel lekker.
    al die andere combinaties die ik hier lees... rrrr... nog niet geprobeerd, maar ook geen behoefte aan. Ieder zijn smaak zeker? wink.gif

wij nemen ook soms restjes vlees mee van dag voordien. Koude worst is bv. heel lekker bij boterham. Met wat mosterd erbij. njammie.
    Of koude kip, koud varkensgebraad, enz...

iemand zei ook omelet: inderdaad super lekker! Wel wat meer werk 's morgens, maar je wordt beloond 's middags door de smaak!
    je boterhammen worden zeker niet 'slap' hiervan!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld