Pompoensoep

• Ik heb me eens een pompoentje aangeschaft, maar heb dat nog nooit klaargemaakt. Ik vind veel receptjes via het internet, en nu weet ik dus helemaal niet meer wat ik wil...

Dus wat is jullie favoriete receptje voor pompoensoep? smile.gif
  • mmmmmmmm, pompoensoep. hier wordt dit heel regelmatig klaargemaakt tijdens de herfst. ik doe het zo:
    1 ajuin stoven, 1 wortel erbij, 1 rode paprika en de helft van een muskaatpompoen. 3 kippenbouillionblokes.
    Gisteren heb ik het nog met mijn zoontje gemaakt, we hebben er dan meteen heksensoep van gemaakt: balletjes gehakt draaien en daar 2 spaghettistokjes doorsteken, als je die dan meekookt, heb je 'spinnen' in je soep thumbup.gif plezier verzekerd!
  • o ja: en natuurlijk mixen voor je de spinnetjes erbij gooit! ik doe er ook geen aardappelen in omdat een pompoen al genoeg zetmeel bevat.
  • Hier maak ik het zo:
    1 ajuin, 3 dikke stengels prei (mag een beetje groen bij, maar vooral het wit), 1 aardappel (tenzij kleintjes), pompoenvlees, 1 appelsien

groentjes in stukjes snijden en even laten stoven.
    appelsien uitpersen en over de groentjes gieten.
    water met een beetje bouillon bij over gieten.
    goed laten doorkoken en dan mixen en natuurlijk niet vergeten kruiden naar eigen smaak.
  • Ik maak pompensoep met 1 kg pompoen, ui, 3 preiwitten , 3 rode paprika's en kippenbouillon.
    Na het gaarkoken en het mixen, werk ik af met een klontje boter en een scheutje melk om de soep wat zachter te maken.

hug.gif Ines
  • Ik maak pompoensoep met kokosmelk en kerrie.

Nodig: klein pompoentje: wit van een prei, blik gepelde tomaten (of gezeefde is ook goed), 3 kippenbouillonblokjes, kerriepoeder en brikje of flesje kokosmelk.

Prei glazig stoven, hier de pompoen bijdoen en even laten bakken. Dan de bouillon samen met de kokosmelk en 3 koffielepels kerrie en de tomaten erbij. 20 minuten op het vuur en dan mixen.
    Je kan het wat pittiger maken met meer kerrie of zachter met meer kokos.
  • Hier dan weer met appel en curry:

1 grote ui aanstoven, wortel en preiwit erbij, pompoenblokjes van een niet al te grote pompoen, en 2 à 3 appels in blokjes erbij (liefst granny appels maar heb het ook al eens gemaakt met gewone jonagold toen ik geen granny's in huis had) dan 1 el currypoeder (minder mag ook, beetje naar smaak), 2 liter water en 3 kippenbouillonblokjes er bij, gaarkoken en mixen

afwerken met scheutje room en eventueel appelblokjes
  • Wortel-pompoensoep met 'spinnetjes'!!
  • www. libelle-lekker. be/recepten/eten/1911/spinnensoep
  • Ik maak het ofwel met knolselder ofwel met gember, pastinaak en kokosmelk.
  • Net 4 liter gemaakt met
    - 1 kilo pompoenvlees uit de diepvries
    - 4 wortelen
    - 2 uien
    - 4 jonagold appels

Ui fruiten, daarna al de groenten en appels in de pot, onder water zetten en bouillonblokjes bijvoegen.
    Alles gaar laten koken en mixen.
    Proeven en kruiden.
  • Net 4 liter gemaakt met
    - 1 kilo pompoenvlees uit de diepvries
    - 4 wortelen
    - 2 uien
    - 4 jonagold appels

Ui fruiten, daarna al de groenten en appels in de pot, onder water zetten en bouillonblokjes bijvoegen.
    Alles gaar laten koken en mixen.
    Proeven en kruiden.
  • Die spinnensoep vind ik echt leuk, had ik nog nooit gezien.

Volgend receptje vind ik een echte winner: www .smulweb.nl/recepten/1368927/Exotische-pompoensoep-met-kokosmelk-en-kerrie

Exotische pompoensoep, met banaan, gember, kokosnootmelk en kerrie. Echt smullen.
  • Nog een tip om je pompoensoep suuuuperlekker te maken; je pompoen NIET schillen. Maar met schil in stukken snijden, maakt ze nog lekkerder!
  • Basis: pompoen, paar wortelen, twee uien, paar blokjes groentebouillon. Ik maak pompoensoep ook altijd wat pittiger: soms met wat rode Thaise curry (hebben ze in kleine potjes in de Delhaize) en kokosmelk, soms met gember. Heel lekker allebei!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld