Pasta buffet

• Pasta buffet

Voor de verjaardag van de kids had ik gedacht om verschillende soorten pasta's te maken.
    vb: - spaghetti bolognaise
    - tagliatelli met pesto en scampi
    - spaghetti met zeevruchten
    - pasta met kip, spekjes en champignons
    - chorizopenne met mosselen...

Zou de familie daarmee gegeten hebben? Iemand ervaring mee? Hoeveel pasta voorzie je ?
    Hoe zorg je ervoor dat je pasta niet gaat kleven? Hoe kan je alles makkelijk warm houden?
    Pasta en sausen mengen of apart op tafel?

We zijn met 5 kindjes & 10 volwassenen... Zou dit doenbaar zijn?

Geen voorgerecht en als dessert zou ik zelf gateau bakken...
  • Ik doe dat ook soms, voor meer dan 20 personen. Ik voorzie meestal 4 à 5 soorten pasta, aangevuld met een salade, tomaatjes, verse parmezaan/pecorino en vers stokbrood.

Ik maak de sauzen vooraf, maar kook de pasta à la minute. Ik doe meestal ook 1 ovenschotel, zodat ik er eentje gewoon de over in moet schuiven om te warmen/gratineren, terwijl ik de rest kook.

Laatste keer had ik lasagne bolognèse, tagliatelle met verse pesto/rucola/tomaatjes/pijnboompitjes, carbonara en een vegetarische pasta met paprika. Heb ook al macaroni ham/kaas gedaan. Beperk je tot 1 pasta waar je op het moment nog veel werk aan hebt, zoals scampi's bakken ofzo. Als je tegelijk 3 grote hoeveelheden pasta moet koken en sauzen moet warmen, kom je handen te kort om ook nog correct vlees of vis te bakken...

Maar ik vind pasta in elk geval het makkelijkst om voor grote groepen klaar te maken. Makkelijk vegetarisch te voorzien en iedereen lukt wel iets!

Succes!
  • Ik heb het ook gedaan. Het was hier een groot succes! Inderdaad ook met een grote salade, stokbrood en geraspte kaas.
    Ik had in een grote ovenschotel (zo'n grote braadslede, is bijna even groot als de rooster in mijn oven) twee soorten pasta gedaan: een kant lasagne andere kant macaroni met kaas en hesp. Op voorhand maken, op het moment zelf enkel in de oven steken. Ik had een koude pasta gemaakt met pesto: ook op voorhand. Op het moment zelf nog pasta gekookt en geserveerd met een curry scampisausje. Saus op voorhad gemaakt, op het moment zelf enkel pasta koken en scampi bakken.
    Voor 10 volwassenen zou ik max. drie verschillende soorten pasta maken.
    Op het moment zelf dus niet veel werk maar wel mega resultaat.
    Succes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld