opgevulde bladerdeeg hapjes

• hallo,

wij eten graag van die opgevulde bladerdeeghapjes voor in de oven, als aperitiefhapje. Alleen: als je kwaliteitsvolle hapjes wil, kosten die een flinke cent.

ik zag in colruyt dat je ook van die lege bladerdeegjes kan kopen, om dan zelf op te vullen. Zoals de koninginnehapjes eigenlijk.

wie heeft dit al gedaan?? Waarmee vul je dit dan op??

ik dacht om een dik kaassausje te maken, en eventueel paar garaaltjes, restje zalm of ham, enz... En misschien ook een restje spaghettisaus??

iemand die dit al geprobeerd heeft?? Extra tips ook steeds welkom!
  • als je restjes gebruikt is het te doen ,maar als je een stuk of 5 verschillende hapjes wil maken is het wel wat werk .Ik denk dan aan een kaassaus met ham,witte wijnsaus met garnaaltjes,je kan dan dezelfde saus gebruiken met zalm (gerookt)met dille,1 met paddestoeltjes en boursin,spaghettisaus. ik vind het wel leuk om zo aperitief hapjes te maken ,meestal van die glaasjes of schaaltjes sowieso kruipt er wel werk in maar ik vind het de moeite.
  • Heb dit ook al meermaals gedaan, maar doe dan geen 4 verschillende soorten bij manier van spreken; als ik spagetisaus maak doe ik meestal klein potje opzij en stop ik in de diepvrieser. als ik dan bezoek heb uithalen ontdooien en opvullen; beetje kaas erop en de oven in. een klein beetje witte saus maken, afkruiden en goed wat hespblokjes erbij. en dan ook opvullen, kaas en in de oven.
    kan ook perfect met vis natuurlijk, of paddestoelen,enz. maar dan inderdaad beter met restjes want je hebt echt wel weinig nodig als vulling
    is echt veel lekkerder dan die diepfries of voorverpakte hapjes. je hebt er goeie maar die kosten in derdaad echt wel veel geld. en de 'goedkope' zijn meestal gewoon gevuld met smaakstoffen. zeker eens proberen;
    ik heb er ook altijd veel plezier in om apertifhapjes te maken; in de zomer experimetneer ik meestal met glaasjes, lepeltjes, enz met allerlei slaatjes, zalm, enz.
    in de winter ga ik dan aan de slag met warme hapjes voor in de oven. heb dit jaar oudejaar en ik kijk er echt al naar uit alleen al om de hapjes te maken wink.gif
  • Ik koop een rol bladerdeeg. Snij dat in pizzastukjes (8) en dan op elk stukje zalm, philadephia, ham, kaas, boursin, ... Wat je zelf maar wilt.
    Dan elk stukje oprollen tot een croissantje. Instrijken met eigeel en de oven in. Superlekker!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld