Ontbijt-tips

• Hallo dames,

Ik ben geen ontbijter, krijg voor 10u geen hap door mijn keel.

Ik zorg dat ik boterhammetjes mee heb om om 10 u te eten. Maar dan heb ik om 12 niet veel honger, maar begin ik te snoepen in de namiddag en ben ik tegen de acond uitgehongerd en eet ik veel te veel

Om die ongezonde cirkel te doorbreken en vooral omdat mijn dochters niet goed eten alleen aan tafel als ik het goede voorbeeld niet geef, wil ik toch graag leren ontbijten.

Heeft er iemand tips?
    Wat eet er makkelijker dan bruin brood of muesli?
    Zijn sapjes/ smoothies vullend en voedzaam genoeg tot de middag?

wave.gif
  • Ik zou sowieso beginnen met 6 maaltijden per dag. Dat voorkomt honger.
    In de ochtend bvb kwark of yoghurt met fruit er doorheen. Dan rond 10 uur eventueel een boterham en/of een stuk fruit.
    Rond 12 uur 2 boterhammen. Dan rond 14 uur weer wat fruit of rauwkost. Rond 16 uur een bakje yoghurt of kwark of eventueel een boterham en dan avondeten.

Op die manier hou je de motor in je lichaam aan het werk en geef je honger en vreet buien geen kans.Aangepast door Dunja op 05/03/2013 10:50
  • geroosterd brood is veel lichter verteerbaar dan gewone sneetjes brood en valt niet als een blok op je maag. Of je kan gaan voor 'echte' beschuiten, craquottes...
    In combinatie met wat lichte smeerkaas of confituur is dat iets zeer lichts.

En inderdaad yoghurt, in alle mogelijke smaken of met vers fruit er doorheen.

Muesli vind ik zelf nogal zwaar ook, ik ga liever voor Kelogg's of Special K of All Bran.
  • Hier ook lang geen ontbijt-mens geweest. Maar ik vond het belangrijk dat mijn dochter wel goed at 's morgens, en heb mezelf gewoon verplicht om iets te eten. Begon heel simpel hoor. We zaten samen aan tafel, en ik dronk thee. En zo telkens iets meer. Een yoghurtje, een boterham, ... Nu eet ik standaard 2 geroosterde boterhammen en een tas thee. En ik kijk er ook echt naar uit nu wink.gif .

Maar mijn goede intenties hebben geen invloed op de dochter, ik denk dat ze mijn genen geërfd heeft, want ontbijten doet zij amper. Vanmorgen een tas melk en 2 happen van haar boterham. Ik blijf wel ontbijten om haar te laten zien dat dat de 'juiste' manier is!

Je kan wat yoghurt, cornflakes, een boterham, een eitje, ... proberen?
  • Dunja, mijn baas zal lachen als ik meer in de keuken zit om te eten dan aan mijn bureau om te werken. wink.gif
  • Eten aan je bureau is ook een optie, ik verliet nooit mijn bureau om te eten.
  • Ik ontbijt altijd, maar blijf wel steken in de 'klassiekers'.
    Drie sneetjes brood met choco, banaan, of met een yoghurtje. In het weekend met muizestrontjes smile.gif
    Als er geen brood is dan eet ik een kom muesli (ongesuikerd, heel basic) met een halve appel in stukjes erbij (of wat ik anders voor fruit heb liggen, kiwi, mandarijn, pruim, banaan).

Om 11u eet ik een appel, want tegen dan heb ik terug honger, anderhalf uur later terug drie sneetjes met kaas 's middags.

Tot voor de zwangerschap was dat genoeg, nu komt er om 10u een wafeltje bij, en meestal na het middageten ook nog eentje (maar dan eet ik dat heeel schuldbewust tongue.gif)
  • Dat is bij ons niet toegestaan, Dunja. Drinken mag wel aan het bureau, eten niet. Op mijn vorig werk was dit ook verboden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld