Lunch

• Fjoew, wat een reactie weer. Ik vergelijk mezelf met niemand. Meer zelfs, ik moet zeker geen BMI van 22 halen, omdat ik dan pas 'slank' ben. Ik kom heel makkelijk aan en wil nu gewoon mijn BMI weer van 29 naar 25-26 krijgen, niet meer en niet minder dan dat en puur om mezelf wat fitter te voelen. Ik weet heel goed wat een luxeproblemen dit zijn, en net daarom ontzeg ik mezelf niet alles en sta ik mezelf toe af en toe te genieten van een etentje of taart op een feest, zonder schuldgevoelens, ook al zal ik dan minder snel gewicht verliezen. Ik heb al veel te veel mensen in mijn omgeving gezien voor wie uiterlijk van de ene dag op de andere in een futiliteit veranderde. En ik besef dat het dat uiteindelijk ook is. Ik vermeldde gewoon mijn -1kg omdat ik er wel blij mee was...
  • Kom op zeg, waarom zo fel? Zoals Ophelia zo treffend zei "Let’s agree to disagree". Gelukkig ook maar dat er verschillende meningen en opvattingen zijn, het zou anders een saaie wereld zijn. Maar anderen gaan uitmaken voor "bende trutten", dat vind ik gewoon erg onrespectvol. Natuur is het "maar" uiterlijk! En is dit ook "maar" een discussie he!
  • Ik las gisteren in de krant dat "we terug meer brood moeten eten" want dat we ongezond bezig zijn door zo weinig brood te eten.
    Ook volgens een wetenschapper...
    Ik dacht dadelijk aan dit topic hier! bigsmile.gif

• We zouden meer brood moeten eten omdat we een tekort aan jodium hebben en dat er (soms) aan brood gejodeerd zout toegevoegd wordt.
    Maar je kan dat veel gezonder oplossen door meer zeevis, meer zeewier, meer zeevruchten, meer eieren,... te eten of door te koken met gejodeerd zout ipv gewoon zout.
    Als oplossing meer brood eten, waar in België zelfs heel vaak geen gejodeerd zou aan toegevoegd wordt (in Nederland wel), is gewoon een oplossing die de broodlobby uitgevonden heeft smile.gif
  • De broodlobby maakt zich namelijk zorgen, want de laatste jaren wordt er minder en minder brood gegeten omdat blijkt dat veel brood eten een dikmaker is. En daar is de broodlobby niet zo blij mee natuurlijk. Ze doen er nu dus alles aan om de mensen toch maar terug meer brood te laten eten.
    Ik zal mijn jodium wel uit andere, gezondere, producten halen!
  • "De broodlobby". Alsof dat ergens zo een criminele organisatie is met als doel de mensheid dik en ongezond te maken.

Maak het toch niet allemaal zo ingewikkeld. "Alles maar alles met mate", lijkt mij ook hier een goede raad. Natuurlijk is er niks mis met brood, maar wel met een brood per maaltijd of als er op dat brood alleen choco zit. Zoals het ook niet ok is om brood helemaal te bannen.

Och ja, binnen 5 jaar zijn de trends en hypes ook op eetvlak weer anders smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld