lekkere taartvullingen

• Hebben jullie soms receptjes van lekkere taartvullingen voor biscuit? Ik gebruik altijd weer hetzelfde: slagroom met fruit, advocaatvulling, tiramisuvulling etc. Ik zoek eens iets anders smile.gif
  • Crème au beurre (of boterroom in het nederlands), eventueel wat gemengd met speculoospasta. HEERLIJK
  • Ohja, ik lust dus geen botercrème/crème au beurre sad.gif
  • "slagroom met fruit, advocaatvulling, tiramisuvulling"
    Dat zijn gewoonweg de lekkerste! smile.gif

Je biscuit zelf eens een andere smaak geven?
  • Hier is bananenmousse altijd succesvol!
  • Bavarois, witte chocolademousse of ganache en sinds kort populair hier: marsmousse!
  • Oh, dacht eraan, laatst eentje gegeten met baileys-botercreme (normaal ook niet gek van maar dit was wel erg lekker) met daarboven een laag chocolade-cognac ganache. Super lekker, maar wel meer voor volwassenen ..
  • Hebben jullie receptjes voor jullie vullingen? ik gebruik standaard crème au beurre met fruit en dan biscuit overgieten met chocoladeganache.

zou wel graag eens een witte chocoladeganache maken, iemand dit al geprobeerd?
  • Hebben jullie hier allemaal de receptjes van? smile.gif
    Meteen eens uitproberen smile.gif
  • Ook lekker, in plaats van gewoon slagroom tussen de biscuit: slagroom mengen met verse geprakte frambozen (zowel lekker bij gewone, als chocoladebiscuit) het geeft een mooi roze kleurtje en het is simpel en lekker smile.gif
    Hier lust ook bijna niemand in de familie creme au beurre, dus tis hier ook altijd proberen creatief zijn met slagroom en fruit. Ik heb ook al wel eens bij een verjaardagstaart voor een van mijn neefjes een heel luchtige chocolademousse op en tussen de biscuit gedaan. De taart was in de vorm van een beer, dus dat kwam goed uit wink.gif
  • créme prise ,dat is een deel banketbakkersroom met een deel slagroom eronder gemengd ,ik doe daar ook meestal een scheutje bananenlikeur onder .
  • Aardbeienmousse met verse aardbeien, zeer lekker!,
  • ga voor recepten zeker kijken op" de leukste taarten.nl "en klik door naar recepten. Er staan echt zalige dingen tussen !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld