Koude lunch om mee te nemen naar school

• Koude lunch om mee te nemen naar school

Volgende week is er op de school van onze kinderen geen warm eten voorzien. Omdat er twee dagen zijn waarop ze ook 's avonds niet warm kunnen eten thuis, zou ik hen graag een koude lunch met groentjes en vlees/kip mee willen geven naar school. Hebben jullie goede suggesties voor eenvoudige, lekkere lunchgerechtjes?
    Misschien ter info: ik heb één zoon die echt geen tomaat lust en een dochter die komkommer niet lekker vindt.
  • een wrap met gegrilde kip en de groentjes in die ze wel graag eten? een pasta salade, pasta, groentjes, beetje cocktailsaus, of beetje olie?
  • Ik zou ook voor een wrap gaan, daar kan je alles in draaien wat ze lusten. Hier werkt dat zelfs nog anders: wat ik er ook in gooi eten ze op, zelfs al lusten ze het anders niet smile.gif
  • Pasta met tomaat en garnaaltjes is hier een topper, pasta met zalm en broccoli lusten mijn boys ook
  • Kan de lunch op school in een frigo worden bewaard tot etenstijd? Dat is belangrijk voor de keuze van de ingrediënten, dat je geen dingen meegeeft die te snel bederven...
  • Waarom kan jij niet koken? Hier is er helemaal geen optie om warm te eten op school, dus MOETEN we wel warm koken, elke dag in en uit...
    Een weekje moeite doen om te koken is dan toch niets vergeleken met wat andere ouders te doen valt smile.gif
  • @Mie wow dat is best wel een groffe opmerking. Wie zegt dat TO anders niet kookt???
    Er zijn nu eenmaal dagen dat er 's avonds bepaalde planningen zijn waardoor er niet warm gekookt kan worden.
    Vind het lef hebben om zo uit de hoogte te reageren.
  • Voor 1 week een probleem van 2 dagen, zou ik het zelf al gauw zou laten wink.gif

• En waarom MOET er iedere dag warm gegeten worden. Eens een croque monsieur 's avonds eten als warme maaltijd met een slaatje erbij ka ook geen kwaad, me dunkt wink.gif
  • dat is een feit.
    Wij eten ook af en toe eens gewoon een boterham of een kom soep of een croque als avondeten.
    Niks mis met eens een keertje geen warm eten wink.gif
  • Haha, ik zie hier dat oude topic van mij nog eens opduiken. goofy.gif

Mijn vraag blijft nog altijd gelden eigenlijk, want nu zitten de kindjes op een school waar 's middags gewoon geen warm eten aangeboden wordt (vroeger aten ze warm op de dagen dat ik 's avonds niet kon koken wegens te laat thuis/sportactiviteiten).
    Ik ben intussen al iets creatiever geworden in het toch voor warm eten (of een snack) zorgen, maar op vrijdag wil ik hen nog altijd een gezonde lunch meegeven waar wat extra groentjes in zitten (voor de afwisseling + ze eten dan 's avonds bij mijn mama een sandwich en ik ga niet aan haar vragen om dat aan te passen).
    Wraps heb ik al meegeven (maar mijn zoon wil dat niet eten - eender wat ik er tussen leg ponder.gif), en vandaag is het koude pasta met appeltjes, ananas, kip en currymayonaise geworden (zoon keek weer bedenkelijk bored.gif). Volgende week wordt het 'smos' met beleg, ei, sla, komkommer en/of tomaat. Ik geef ook tomaat en/of komkommer mee als tussendoortje. Andere suggesties zijn nog steeds welkom!
  • - taboulé
    - rijst met ananas en kipfilet
    - koude pasta met garnaal en avocado
    - feta, olijven, (gedroogde) tomaten, rucola, pasta
    - verse soep in een thermos
    - tomaat met hesp en wat mayo tussen
    - hardgekookt eitje, erwtjes,aardappeltjes, uitjes
    - selder in stukjes, appel, snee kaas in stukjes, mayo (superlekker)
    - quinoa, feta, granaatappel, tomaat, munt, koriander, noten, rozijnen
    - tomaat, mozarella, balsamico

• ik heb het zelf nog niet gemaakt maar mss een bento box
    pasta met tv worstje en tomaat
    koude schotel
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld