Hapjes voor receptie

• Hapjes voor receptie

Ben op zoek naar hapjes die je zelf kan maken om te geven op n klein receptie, is om de tyd te overbruggen na de doopmis tot we kunnen vertrekken naar de feestzaal . Iemand ideetjes ?? Alvast bedankt
  • Hoi,

Ik heb na onze doop ook zelf al mijn hapjes gemaakt. Enkele ideeen;

*wrap met kruidenkaas en zalm (of hesp voor de niet vis-eters) beleggen, oprollen en in de koelkast leggen tot gebruik, dan in kleine schrijfjes snijden. Dit kan je ook in een bladerdeeg doen en 10min bakken op 200°C om een warm hapje te hebben
    * een broodstengel inwikkelen met een gedroogde of rauwe ham
    * een kerstomaatje in 2 snijden en rond een mozzarella bolletje op een prikkertje
    * op een lepeltje een stukje tomaat met daarop een beetje zelfgemaakte tonijnsla
    * een schijfje pens met een stukje appel op een stokje of toastje
    * een glaasje met 3 laagjes : komkommer fijngehakt, losgeklopte smeerkaas en fijngehakte ham

Ik hoop dat je er al iets mee bent

Veel succes
  • super retro bigsmile.gif : toastjes met salades (krab, americain...) en een uitje of augurkje - croque monsieus maken met kaas en lookboter, dan de croques in reepjes snijden en met een sausje (ketchup) geven - kleine glaasjes met garnaalcoctail (sla, kerstomaatje in twee, in blokjes gesneden komkommer, garnaaltjes en coctailsaus) - gehaktballetjes met een sausje (kan je de dag ervoor al maken en is dan nog op te warmen) - een soepje in een glas met een stukje frans brood

gemakkelijk: ovenhapjes of mini-loempias (heb je zelf geen werk aan en iedereen houdt van ovenhapjes smile.gif ), verrassingsbrood (maar dat is mss te zwaar als je nog gaat eten)

mediterraans: olijven en tapenades (kan je zelf maken of kopen) met broodstengels, toastjes, of brood. Tzaziki en/of hummus (ook zelf maken of kopen) ook met brood/toast, aardappelblokjes met aioli (lookmayo), scampispiesjes met een sausje

• wat er van mij altijd is : humus met sesam soepstengels ,kerstomaatjes,een goede kaas ,een speciale worst ,ansjovis chips en notenmengeling en een kippenhapje
    indien uitgebreid is dan aangevuld met hapje van komkommer en krab ,glaasje met gerookte forellenmousse met groene appel ,tomaat garnaal ,geitenkaas met vijg en rucola ,gemarineerde rivierkreeftjes (olijfolie ,paprikapoeder en verse look ) glaasje met ham asperge ...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld