Halloweenhapjes

• Hoi dames,

volgende week vieren we halloween met vrienden van ons. Ik zou graag ook hapjes in thema hebben en op internet heb ik al enkele leuke voorbeelden gevonden, maar misschien hebben jullie ook nog leuke ideetjes? Griezelige hapjes zijn fijn (spinnen/afgehakte vingers), maar liefst niet te eng (oogbollen) aangezien het oudste kindje aanwezig maar 4 jaar is. smile.gif

Groetjes en bedankt!
  • Afgehakte vingers: half zwanworstje met ketchup aan de gesneden kant en een amandelschilfer als vingernagel aan de ronde kant
    Platgereden kikkers: marshmallow laten smelten, mengen met groene kleurstof (geel + blauw dus) en wat smarties (eventueel in stukjes)

Oogbollen waren radijsjes geschild met een schijfje ontpitte zwarte olijf op (maar dat wou je dus liever niet).
  • Hoi,
    Hier vieren we morgen halloween. Ik geef een workshopje taart maken onder de vriendinnen en ik heb ook wat hapjes voorzien. Niet echt griezelig want mijn kindjes lopen hier ook nog rond smile.gif
    Wat ik wel origineel vind is gewoon een hele paprika uithollen. Liefst de geel-oranje dan. En daar kan je dan worteltjes in doen of roosjes bloemkool. Per 4 op een schotel zetten en in het midden een dipsausje. Is gewoon wat anders dan een groenteschotel en nog gezond ook! Of gevulde eitjes maar een beetje groene kleurstof eronder en een schijfje van een ontpitte olijf erop, dan lijken het oogjes maar toch niet te griezelig. Of worstjes in reepjes bladerdeeg rollen zodat je precies een mummie krijgt. Zelf ga ik nog cake pops maken en er pompoentjes van maken. Dat is leuk voor de kindjes. Als drank voorzie ik punch en in mijn kom leg ik een bevroren hand bigsmile.gif . Voor de kindjes appelsap met een druppel groene kleurstof.

Veel plezier in ieder geval! En succes met je hapjes
    wave.gif
  • vandaag spinnensoep gemaakt met de kindjes, ook een enorm succes:

zie:
    www. libelle-lekker. be/recepten/eten/1911/spinnensoep
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld