Granada Pandano

• Granada Pandano

Ik ben ff in paniek. Ik heb opgezocht of grana pandano nu gepasturiseerd is of niet aangezien het nergens op de verpakking staat. Nu blijkt dat die niet oke is tijdens je zwangerschap. Ik heb die zeker de eerste 4weken nog gegeten hetzij in kleine dosis geraspt in een salade, ook mozarella heb ik nog gegeten. Nu maak ik me toch zorgen wat moet ik nu doen? Inmiddels ben ik 7weken zwanger en eet geen rauwe kazen meer
  • Als je er niet ziek van bent geweest is het geen probleem. Het risico bij kaas ligt bij listeria, en als je dat krijgt ben je er goed ziek van. Dus je hoeft je geen zorgen te maken, achteraf kan je er niet meer zoek van worden.
  • Met rauwmelkse kazen moet je enkel oppassen voor de zachte kazen, grana padano is een harde kaas.
    Gewone mozzarella zoals je die in de winkel koopt is gemaakt van gepasteuriseerde melk, dus geen probleem.
    Het eten van rauwmelkse kazen wordt idd afgeraden omwille van kans op besmetting met listeria, hierdoor wordt je ziek (overgeven, diaree e.d.)
    dus als je nergens last van hebt gehad geen paniek! wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld