Gourmet schotel Lidl

• Dag dames

Heeft er iemand al eens de gourmet schotel van Lidl geprobeerd? Is deze lekker en van goede kwaliteit? Ik zou het graag proberen van oud op nieuw maar wil wel op voorhand weten of ze wel goed zijn. Ze zijn niet zo duur maar zijn ze ook goed??

Bedankt!

Annemarie
  • Hey

Die van Lidl nog niet, die van Aldi wel en daar waren we niet ontevreden over, die vonden we zelfs best lekker !

Groetjes
  • gourmet schotel lidl

Ik koop ze elk jaar en vind ze heerlijk!!!
  • Het vlees bij lidl is zowiezo heel goed dus ik vermoed dat,dat hele goeie kwaliteit zal zijn
  • Het vlees bij Lidl sowieso goed? Nu, die mening deel ik toch niet hoor.

De minutensteak die we afgelopen week hebben geprobeerd trok op niets (zeer taai en droog) en het gehaktbrood dat ik eens heb meegenomen rook 'zurig' eens uitgepakt (alhoewel de versheidsdatum aangaf dat het nog 2 dagen goed zou zijn).

Andere zaken zijn ons al wel bevallen hoor (vooral de kipfilets en Ardeense oesters) dus ik wil ze niet afschieten voor hun vlees maar bepaalde zaken breng ik zeker niet meer mee en je zal mij ook niet horen verkondigen dat hun vlees altijd van topkwaliteit is.
    Mss was het gewoon brute pech met die vervaldatum van dat gehaktbrood maar 'gehaktbereidingen' zal ik daar niet gauw meer kopen, dat moet zeer vers zijn. En ja, dan betaal ik liever wat meer...
  • Hun kipfilet is goed, de minutenstreak weet ik niet, wij hadden gewone rumsteak van deze week die was perfect, terwijl die bij delhaize vaak taai is, orloffgebraad erg lekker , en volledige kip superlekker. Kippenworsten ook erg lekker.lidl staat alleszins bekend, voor hun goeie kwaliteit, ze zijn al vaak verkozen in verschillende onderzoeken tot de beste, ook voor groenten en fruit. Misschien heb je gewoon pech gehad, ik heb vroeger ook al dingen die raar roken na 2 dagen gekocht in delhaize , en dat kwam door onze koelkast, bu hebben we een nieuwe en die staat veel kouder.nul graden schuif voor vlees en dat blijft dubbel zo lang goed.Aangepast door rose op 25/12/2012 08:48
  • @Rose, idd, waarschijnlijk was het gewoon pech.

Het heeft wel niet in de ijkskast gelegen omwille v/d simpele reden dat ik het gekocht had op weg naar huis van mijn werk met de bedoeling het op te eten bij het avondeten. Dat is er dus niet van gekomen omdat het gewoonweg slecht was (rook echt niet goed) terwijl de vervaldatum pas binnen 2 dagen verstreek.

En dat vond en vind ik verontrustend, ofwel is er geknoeid met die data ofwel zijn hun vriezers niet koud genoeg afgesteld.
    Gehakt en bereidingen van gehakt zijn sowieso al zaken die snel vervallen, dus ja, dan heb ik dat graag supervers.
    Vandaar ook dat ik het niet gauw meer daar zal kopen.
  • "lidl staat alleszins bekend, voor hun goeie kwaliteit, ze zijn al vaak verkozen in verschillende onderzoeken tot de beste, ook voor groenten en fruit"

Rose, kleine nuance, ze zijn al als beste uitgekomen voor prijs/kwaliteit, dat is iets helemaal anders als de beste kwaliteit. Voor de prijs die ze vragen, is de kwaliteit goed. Ze zijn heel goedkoop en de kwaliteit mag dan ook minder zijn, dat is wat beste prijs/kwaliteit betekent.

Als je gewoon bent van je vlees te kopen bij een kwaliteitsslager, merk je echt wel een verschil tov vlees van eender welke supermarkt. Niet enkel Lidl en Aldi, maar ook Delhaize, Colruyt en Carrefour. Bij deze laatsten ligt de prijs veel hoger dan bij Lidl en Aldi, maar de kwaliteit ligt in verhouding niet evenveel hoger waarschijnlijk. De kwaliteit zal niet (veel) beter zijn dan bij Lidl en Aldi. Dat verklaart dan dat Lidl qua prijs/kwaliteit het beste uit de test komt.

Aan TS, voor een feest zou ik eerder een schotel bestellen bij een degelijke slager, dan ben je zeker dat het lekker is.
  • Wat betreft zurig vlees, dat hebben wij ook al aan de hand gehad hoor! Dat de datum nog goed was en dat het vlees toch zuur rook en ik het niet meer durfde opeten! Ik vind dat vooral bij gehakt, worst en de schnitzel een probleem. Mijn man is daar dan steeds mee terug gegaan en heeft nieuw gekregen. Maar bij ons was het dan wel niet vandaag gehaald en opgegeten, dan lag dat 2 dagen bij ons in de frigo ofzo. Wat ik nu doe als ik vlees haal in de lidl is het gelijk invriezen. Zo heb ik er nog geen problemen mee gehad.
    Die vlees schotels zijn best lekker, maar die van de aldi zijn idd beterkoop en ook héél lekker!
  • Ano dat klopt, bij een goeie slager is het vlees en vooral het gehakt natuurlijk beter, ik maak mijn gehaktbrood zelf, maar de kipfilet, of een verse kip daar proef ik geen verschil in slager of lidl, dus dat koop ik liever goedkoop. En het smaakt even lekker. Soms hebben ze ook duurder vlees zoals bepaalde soorten wild of ierse steak, en dan proef je dat ook en is het voor mij even lekker als van de slager.
    Ik durf wel zeggen van alle winkels waar ik ga, de groenten en fruit bij lidl van hele goeie kwaliteit zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld