gezonde dessertjes (recepten)

• Heeft er iemand gezonde receptjes voor desserts? Ik doe momenteel regime maar kan soms de verleiding niet weerstaan smile.gif
  • Dessertjes genoeg hier maar of ze gezond zijn smile.gif))
  • Je kan in veel receptjes de mascarpone vervangen door ricotta wat het al minder calorierijk maakt.
  • Als je echt wil afslanken zou ik dessertjes toch maar laten staan. Je kan bijvoorbeeld één keer per week eentje eten dat je echt graag lust.
  • Ik had er wel al een paar gevonden op de site van weight watchers, ga ik toch eens proberen.
    Het is allemaal zo lekker, hè smile.gif
  • fruitsla (en de vele varianten naar gelang de soorten fruit die je kiest)
    appel in de oven
    smoothie (fruit naar keuze + melk of fruit + yoghurt)
    zelf yoghurt maken met je favoriete fruit erin

helaas veel echte gezonde / light desserten zijn er niet

haja,
    AARDBEIENSOEPJE met SINAASAPPEL (4 pers)

500 gr aardbei
    4 sappige appelsienen
    4 soeplepels suiker
    1 soeplepel fijngehakte dragon (verse dragon = beter dan gedroogde . . .in dit geval)
    4 soeplepels Grand Marnier

was de aardbeien en snij ze in 4
    Pers de appelsienen en voeg de Grand Marnier en de suiker toe Meng alles goed
    schik de aardbeien op diepe bordjes , overgiet ze met de sinaasappelcoulis
    Bestrooi met een beetje dragon

je kan evt nog een bolletje vanille-ijs bijvoegen - da s wel minder light natuurlijk

1 bolletje sorbet is ook nog redelijk al zit er veel suiker in

helaas, als je echt wil afvallen zou ik zeggen, massa's groenten eten en niet veel dessert smile.gif en af en toe genieten van het zondigen bigsmile.gif
  • btw, light desserten daar ben ik niet zo voor. vaak zit er bij minder suiker, meer vet in. of minder vet, meer andere bazaar smile.gif
    benieuwd naar die nieuwe suiker daar, misschien is dat een oplossing (dat ZOU gezonde variant van suiker zijn) kan niet op de naam komen (niet aspartaam zenne)
  • Stevia ...
  • dat wast! iemand al ervaring mee? mn mama heeft geprobeerd om er haar rijstpap mee te maken, smaakte toch wat anders, maar is normaal volgens mij. heb hem zelf helaas niet kunnen proeven..
  • Hey

Wat wij lekker vinden (en gezond is): Schijfjes (eet)appelsien met stukjes dadel en besprenkeld met oranjebloesemwater.

Groetjes

Lotje
  • Als ik de verleiding echt niet kan weerstaan dan neem ik magere platte kaas, ik verkruimel een paar speculaasjes en doe er stevia bij.

Voor op regime te zijn smaakt het wel wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld