gevulde appel met besjes

• Hey,

Ik heb een hele tijd geleden een gevulde appel gegeten, er zaten rode besjes in (veenbesjes?)
    Ik heb me al suf gezocht op internet, maar vind precies alleen maar ingewikkelde receptjes.
    Zou dit graag klaarmaken met kerstavond, dus heeft er iemand hier een simpel receptje voor?

Groetjes
  • Appel schillen en klokhuis verwijderen, in beboterde ovenschaal zetten, appel vullen met veenbessen (ofwel koop je veenbessen kant en klaar, maar is super makkelijk zelf te maken, je koopt een zaje cranberries, water en suiker erbij en koken, staat vermeld op het zakje)
    15 à 20 min in een voorverwarmde oven van 180 °

smullen maar
  • Ohhh super, dank je wel!
    Zoiets had ik in gedachten, het hoeft niet moeilijk te zijn om lekker te zijn he.
    Kan ik weer iets toevoegen aan mijn boodschappenlijstje.
    Kan je op dezelfde manier ook veenbessensaus maken of is dat nog iets anders? blush.gif
    Ken mijn klassiekers niet zo goed .

Groetjes
  • Cranberries is gewoon het engelse woord voor veenbessen. Maar in de winkel staat vaak inderdaad alleen de engelse naam op de verpakking.

Ik maak appels met veenbessen ook ongeveer zoals moi75 beschrijft. De veenbessensaus koop ik "kant-en-klaar".
    Ik schil de appels en verwijder het klokhuis; beboter de ovenschotel; schik de apppels erin en vul ze met de veenbessen; bestrooi de gevulde appels met witte suiker en kaneel; leg dan op elke appel een klein klontje boter; zet ongeveer een kwartiertje in een oven van 220°.

Smakelijk !
    Ines
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld