gevuld glas met garnalen

• hallo,

ik herinner me nog, toen ik kind was, en er was familiefeest tijdens de zomermaanden, er als voorgerecht bijna altijd een 'gevuld glas' op tafel kwam.

weet niet meer echt wat er allemaal inzat, maar vond het toen super-lekker. Dat was een soort "coupe-glas" en daar was alleszinds sla en garnalen in, denk ook coctailsaus.

het is zeker 20-25 jaar geleden dat ik dat nog gezien of gegeten heb. Zou het graag eens klaarmaken, maar wie weet juist wat ik bedoel, en wat er nog allemaal inmoet?
  • volgens mij de gewone tomaat/garnaal in een glas.
    Meestal onderaan de sla (relatief fijn gesneden), erop kleine stukjes tomaat, dan garnalen, wij doen er dan een hard gekookte eitje bij in 4 gesneden, wat cocktailsaus er rond/er op en nog wat peterselie. En eventueel een schijfje citroen op het glas (gelijk bij een cocktail of zo) voor de mensen die wat citroen erbij willen.
    Super lekker!
  • Wij noemen het een garnaalcocktail, en maken het als volgt: fijngesneden salade onderaan in het glas, daarop de garnaaltjes, daarop partjes tomaat en partjes hard gekookt ei schikken. De cocktailsaus komt apart op tafel, zodat iedereen zoveel (of zo weinig) saus kan toevoegen als hij zelf wil.
    Smakelijk.
  • Super retro, zo'n garnalencocktail, maar wel heel lekker. Ik serveer dat soms ook als voorgerecht als we een etentje geven.
    Indien heel fijngesneden ijsbergsla, hierop doe ik de tomaatjes (julienne gesneden) en hierop flink wat garnalen. Afgewerkt met een toefje cocktailsaus (en extra saus op tafel).
  • IJsbergsla, garnaaltjes en coctailsaus

Het is heel eenvoudig,op de bodem ijsbergsla daarboven op garnaaltjes en een beetje cocktailsaus erover, klaar smile.gif
  • Ja de garnaalcocktail... mijn grootmoeder maakte die ook bij alle feestjes wink.gif
    Ik maak het vaak nog met kerst ter ere van haar candle2.gif

versnipperde sla, kleine tomatenblokjes, een vierde van een eitje, eventueel kleine bokjes komkommer, peper en zout, veel garnalen en zelfgemaakte cocktailsaus, en een citroenschijfje ter versiering...
  • Lap, nu heb ik zin in garnalen! Verder geen zinnige bijdrage, ik maak het gewoon zoals in de link van bmsg smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld