DUKAN - wie nog?

• DUKAN - wie nog?

Dag dames,

Sinds mijn bevalling (en ja, dat is al even geleden) ben ik nooit terug op gewicht geraakt. Nu heb ik besloten DUKAN te proberen. Zijn er mensen die dit doen, er ervaring mee hebben (goed of slecht) en mee van start willen gaan?
  • Mijn schoonzus heeft het gedaan en is er heel goed mee afgevallen. Alleen het enige probleem haar hele cyclus ligt door elkaar en eisprong komt niet meer (of bijna niet meer) en ze geraakt dus niet meer zo makkelijk zwanger. Hadden nog graag 1 kindje gekregen maar zijn nu al een jaar aan het proberen en de cyclus is nog niet helemaal terug in orde. Bij de andere 2 nooit problemen gehad altijd mooie cyclus en nu na de Dukan dus grote problemen. Moest je nog zwanger willen worden zou ik het dus niet aanraden maar anders is ze er goed mee geholpen.
  • Ik heb het vorig jaar twee maand gedaan, ben gestopt. Omdat we een kindje wilden. Ik was op die twee maand 9 kilo kwijt, en de maand nadat ik gestopt ben was ik zwanger. Bij mij had het dus geen invloed op mijn cyclus.
  • T werkt, maar je moet het aankunnen. Ik ben een Bourgondiër. En ik had er moeite mee.
    Ik eet al geen vis. DUs t was voor mij enkel mager vlees en eiwitten en magere zuivelproducten.

Nu eet ik alles en tel ik lijn calorieën. 1 maaltijd per dag vervang ik naar een eiwitshake. Ook heel effectief. Op twee weken al 2 kilo afgevallen
  • Ik vind koolhydratenvrij toch heel moeilijk om vol te houden. Ik beperk ze wel strikt vlg. WW punten, maar eet er toch nog. Pasta en rijst worden bij mij wel vervangen door de Konjak versie, en dat heeft wel een enorm effect. Hier gaat er tijdens WW 1 kg per week af.
  • Zoek eens op koolhydraat vrije recepten en op afvallen met Bergje vind je veel koolhydraat vrije producten : pasta enz.. Veel succes alvast
  • @katinnetje, bedankt voor de tip!
    Ik heb vandaag de Dreamfields pasta besteld, koolhydraatarme bloem om pizzabodems te maken en koolhydraatarme wraps. Ik hoop dat ze lekker zijn!
    Op dit moment eet ik ook de Konjak versie van pasta, maar dat vind ik het toch niet echt hoor. Stinkt vreselijk als je het zakje open maakt en de structuur en smaak vind ik ook niet geweldig.
    Hopelijk is die Dreamfields beter! Heb jij die al geproefd?
  • Bugger, al 10 dagen zonder koolhydraten ! En bijna -3kg bigsmile.gif

Die koolhydraatvrije bloem, dat klinkt interessant.
    Dan kan je een soort van pizza met veel groenten maken.
  • Ik ben enkele maanden geleden begonnen met metabolisme op 100%.
    Ben daardoor 17 kg afgevallen met vetten, eiwitten en koolhydraten smile.gif
  • Goed bezig, Legallybored! thumbup.gif
    Leuk hé, als 't er zo vlot af gaat!

De bloem voor pizzadeeg heb ik ondertussen getest en dat smaakte smile.gif De dreamfields pasta smaakt hetzelfde als gewone pasta, dus die is ook een succes en de koolhydraatarme wraps zijn heerlijk. En ik heb ook nog een paar lekkere (vooral zoute) snacks gevonden.

De levering was heel verzorgd en snel, dus ik ga binnenkort zeker eens een tweede mandje vullen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld