dessert met bolletje ijs

• hallo,

ik ontvang zaterdagavond grote groep eters. (18 man).
    ik doe een kaasschotel.

maar als dessert had ik graag iets met een bolletje ijs. Appeltaart vind ik in onze vriendenkring nogal afgezaagd.
    naar het schijnt kan dat ook met een stukje chocoladetaart.
    heb dit wel nog nooit gedaan.

wie heeft lekker receptje, liefst op voorhand klaar te maken. Moet de chocoladetaart dan nog warm zijn??

andere ideetjes met bolletje ijs zijn altijd welkom!
  • Wat handig is al je een grote groep hebt, is miniporties maken :

glaasje met chocomousse
    glaasje met tiramisu

die kan je dan al op voorhand maken en in de koelkast steken
    die glaasjes zet je op het moment op tafel en je doet er dan nog een bolletje ijs bij op het bord
  • Limoncello met daarin een bolletje limoen sorbet.
  • Mijn jongste zoon maakt geweldige brownietaart met karamel, heel erg lekker met vanille - of mokka-ijs! Als je wilt, zoek ik het receptje straks eens op.
  • Wou hetzelfde als Claire voorstellen. Als je iets van chocoladetaart wil kun je een Brownie pakken ... makkelijk te maken. Wel warm serveren bij het ijs eh, is lekkerder.
    Je kunt natuurlijk ook voor een moelleux gaan. Eerlijkheidshalve maak ik die nooit zelf, koop ze in de vriezer, eventjes de oven in en lukken altijd, ook lekker hij ijs.
    Alleen zijn het beide natuurlijk hele zware desserten.
  • je kan ook zelfgemaakt ijs maken, maak dan gewoon 3 verschillende soorten ( ik heb een ijsmachine extra makkelijk )
    kan ook zonder machine recepten kan je wel online vinden,

en dan gewoon 3 verschillende kleine bolletjesen wat choco saus erbij ofzo.. likeurtje klaar wink.gif
  • Ik heb eens zo een dessertje gemaakt en dat was zo precies een 'moelleux' dat je moest maken maar dan in een klein potje. Warm serveren met een bolletjes ijs vanboven op! Superlekker!
  • Flensjes (warm) met ijs (ijs al dan niet verstopt in de flensjes) met chocosaus

appelcrumble met ijs
  • Jeroen Meus heeft onlangs ook iets gemaakt met een bolletje ijs. Hij maakte verse pannenkoeken maar voor je de pannenkoek maakt zet je dunne schijfjes appel in je pan met kaneel op daarna je beslag van je pannenkoek eens de pannenkoek klaar is bestrooien met bloemsuiker en een bolletje ijs
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld