Courgette

• Hallo,

In onze mmoestuin hebben we op dit moment veel courgettes die klaar zijn om op te eten. Hoe zouden jullie dit bereiden als groente?
    Een deel zal worden ingevroren voor soep van te maken komende winter.
    Graag jullie ideetjes, want kom hier niet verder dan courgette-gehakt schotel en courgette met risoto en ham.
    Alvast bedankt.
  • Ik,dou courgette in de spaghettisaus, maak courgette reepjes met pasta gerookte zalm en philadelphia, aardappelgratin met laagjes courgette tussen, doe het in wokmengelingen, gril het samen met paprika, courgette vullen enz...je zal veel recepten online vinden
  • Quiche als je dat lekker vind kan ook, met courgette en champignons. Of gewoon in stukjes gebakken eten wij ze ook!
  • Jeroen Meus heeft een leuk receptje, macaroni met tonijn en courgette in kaassaus (variatie om ham en kaas). Echt superlekker!
  • Ik maakte deze avond pasta met courgettesaus.

Ajuin en look stoven, daar twee courgettes bij stoven. Dan pureren. Bechamelsaus bij doen, afkruiden
    En serveren met parmezaan.
    Heel lekker!
    Ik deed nu ook nog erwtjes door de saus.
  • Courgetteslaatje met munt!
    Rauwe courgettes in dunne schijfjes snijden, kerstomaatjes bijvoegen, en muntblaadjes. Dressing maken met wat olie, citroensap en peper en zout. Heel lekker en fris!
  • Laagjes: courgette, tomaat en mozzarella, peper, zout en provinciaalse kruiden. Knoflook niet vergeten. Eindigen met mozzarella en lekker laten garen in oven. 45 min.

Wij eten dit bij spaghetti.
  • courgette in blokjes wokken op heel hoog vuur.

varkensfilet vullen met brie en courgette. heerlijk. overige courgette wokken in schijfjes met knoflook.
  • courgette in ei en bloem draaien, en dan in olijfolie bakken...en lekker tussendoortje
  • Ik maak het op 2 verschillende manieren klaar. Met kip of met gehakt.
    1/ in de oven met gehakt.
    De courgette overlangs doorsnijden en met een lepeltje het vruchtvlees eruit scheppen
    Ui en look versnipperen en aanstoven en daar het vruchtvlees aan toevoegen.
    Gehakt bakken en nadien het vruchtvleesmengsel hieraan toevoegen.
    De uitgeholde courgettes enkele minuten in kokend water laten garen.
    Daarna de uitgeholde helften in een overschotel leggen en opvullen met het gehaktmengsel en bestrooien met gemalen kaas (ik gebruik meestal emmental of iets dergelijks)
    20 minuten in de oven op +/- 180 a 200 graden
    Heerlijk met rijst of aardappelpuree.

2/ met kip:
    ui en look versnipperen
    courgette in blokjes snijden en alles samen in de pan gooien en afkruiden naar smaak.
    Kip in blokjes doen en bakken, afkruiden met kipkruiden
    Heerlijk met rijst!

Smakelijk thumbup.gif

S wave.gif
  • Gisteren bij een lekkere italiaan gaan eten: pizza met gegrilde courgette, ui, scampis, pesto en daarop koude raketsla. Verassend lekkere combinatie.
  • Ik steek dat in een groentensausje met kip en eet het met rijst..
    Kip kruiden en bakken.
    ui,paprika,champignon,courgette,aubergine aan de pan toevoegen
    potje tomaten blokjes erbij en klaar smile.gif
  • Alvast bedankt voor de reacties.
    We zullen nog een beetje experimenteren met alle tips hier.
  • Courgette schotel

Wij maken altijd courgette schotel, de courgette in schijfjes, kip en kaas.
  • of courgetteschijfjes (in lengte) grillen (afgekruid) en er daarna fetakaas inrollen... ideaal als hapje
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld